Ga naar inhoud


Afstellen met laptop en/of satfinder


humaxima

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Ik heb mijn multytenne afgericht met een satfinder. Ik moet zeggen dat gaat wel, maar echt finetunen is het niet volgens mij.

 

Ik lees her en der dat het ook met een laptop kan.

(mag ook een andere nauwkeurige manier zijn)

 

Wie kan mij hier iets meer over vertellen?

 

bedankt alvast

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja als je een linux ontvanger hebt kun je het programma "Onestep - satfinder Pro" of "dreambox E2 satfinder" installeren op je laptop. Die maakt dan via je netwerk verbinding met je ontvanger en leest zo de waardes uit.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: humaxima
Ik heb het net op een W7 laptop getest maar krijg een foutmelding.

Ik kan wel via IE op de dm600 webinterface komen,

Bekend probleem?


Neen, heb hier ook een Windows 7 64 bit laptop en daar lukt het perfect op. Welke foutmelding krijg je juist?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: humaxima
Ik zal die foutmelding vanavond mailen als ik thuis ben.

Is er ook een how to do handleiding voor de multytenne?

(bv. de stang waar het aan vast zit, waterpas moet zijn enz.)

gr.


Met de multytenne heb ik geen ervaring maar uit ervaring weet ik wel dat zowiezo elke mast waar een schotel op gemonteerd word gewoon loodrecht moet staan in alle richtingen. Indien dit niet het geval is ga je het jezelf al van in het begin moeilijk maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Tuneboy
Met de multytenne heb ik geen ervaring maar uit ervaring weet ik wel dat zowiezo elke mast waar een schotel op gemonteerd word gewoon loodrecht moet staan in alle richtingen. Indien dit niet het geval is ga je het jezelf al van in het begin moeilijk maken.

Inderdaad, eventuele skew regel je in sommige gevallen gewoon met de schotel en in de meeste gevallen met de LNB.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tha Great Mac

 

Je weet dat Technisat die de Multytenne maakt een Duitse producent is en deze schotel in principe voor de Duitse markt gemaak is, d.w.z. dat de afstand en de hoogte van de lnb’s die in de kop geplaatst zijn, staan ingesteld voor de ontvangst in Duitsland. Technisat geeft dan ook geen enkele garantie dat de Multytenne in andere landen dan Duitsland goed werkt.

Gebruik je nu de Multytenne in bijv. Vlissingen en plaats je die op een zuiver verticale mast, dan staat deze de schotel zeker 4,5 graad scheef t.o.v. een zuiver verticaal geplaatste mast in Duitsland.

Stel nu dat je de mast in Duitsland 4,5 graad scheef hebt staan, denk je dan dat je nog een optimale ontvangst hebt?

Echt niet, wel voor de satelliet waarop je de schotel hebt afgesteld (meestal de Astra 1) maar niet voor de lnb’s van de buitenste satellieten zoals de Horbird en de Astra 2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Die invalshoek had ik nog niet bekeken natuurlijk. Overigens blijf ik er wel bij dat een mast zuiver waterpas moet staan en dat de skew moet worden geregeld op de schotel zelf. Maar dat moet dan wel mogelijk zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...