Ga naar inhoud


dreambox en 3d uitzendingen


Imre

Aanbevolen berichten

hallo beste forumleden,

 

Maandag krijg ik mijn 3dtv binnen en ik vroeg me af of er leden zijn die ervaringen hebben met de combinatie dreambox en 3dtv, goed en/of slechte en of er noemenswaardige 3d kanalen zijn om naar te kijken.

ik heb een 800hd trouwens, niet de SE versie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3D ontvangst met de Dreambox 800 gaat perfect.

 

De meeste 3D zenders zijn demo kanalen. Erg leuk voor demonstratie, maar na een paar keer gaan ze wel vervelen. Op eurosport 3D zijn vaak leuke wedstrijden te volgen met tennis of darten. Ze zenden echter niet altijd uit.

 

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

De consumentengids schreef dat er nog geen standaard was en er 2 types op de markt waren, met en zonder 3D-bril.

Ook dat ze verwachten dat er volgend jaar alleen maar 3D-tv's verkocht werden. Dus de HD-ontvangers al weer vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bats
De consumentengids schreef dat er nog geen standaard was en er 2 types op de markt waren, met en zonder 3D-bril.
Ook dat ze verwachten dat er volgend jaar alleen maar 3D-tv's verkocht werden. Dus de HD-ontvangers al weer vervangen?


De verschillende standaarden waar jij het over hebt kan gewoon de 3d uitzendingen op de sat ontvangen.

Ik heb de tv waarbij ik een bril heb met de electronica in de bril.
Dus met bril.
Ik ben zelf van mening dat met bril het effect mooier is want als iemand naar je wijst wil ik het effect dat de vinger voor je neus staat.
Zonder bril kan volgens mij alleen het effect geven dat je door een raam naar buiten zit te kijken wat ik persoonlijk alweer minder vind.
Maar goed smaken verschillen.
Alleen het voordeel van deze brilloze tv is dat iedereen er van kan mee genieten en met bril je gehouden bent aan het aantal brillen dat je hebt.
(wat in china trouwens bijna niets kost ten opzichte van de brillen hier)

Gr Cb1
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou mijn tv is binnnen , dus gelijk aan de slag gegaan .

trouwens jullie spreken hier over met bril en zonder bril.

maar volgens mij zijn de 2 standaarden op dit moment ,

de actieve bril(met electronica) en de passieve bril (polarisatie, zoals in de bios).

ik heb dus voor de passieve versie gekozen , en ik kan melden in 1 woord ..geweldig!!!

de brillen zijn licht en comfortabel, goedkoop(kreeg er gelijk 7 bij!!) flikkervrij ,grote kijkhoek, praktisch geen crosstalk. enz enz .

 

maar nu ontopic:

 

3D mkv`s afspelen op de dm800 gaat perfect , echter met de ondertitels gaat het mis. de eerste helft van de zin komt helemaal rechts van het scherm , en de tweede helft helemaal links. heb al ergens gelezen dat je de srt`bestanden wel door een tool kan halen om ze aan te passen , ik hou julli eop de hoogte

3dkanalen heb ik nog niet geprobeerd maar ik heb ze misschien niet in mijn boeketten staan(Henksat) dus moet nog misschien nog ff in de all lijst kijken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bats
De consumentengids schreef dat er nog geen standaard was en er 2 types op de markt waren, met en zonder 3D-bril.
Ook dat ze verwachten dat er volgend jaar alleen maar 3D-tv's verkocht werden. Dus de HD-ontvangers al weer vervangen?


Dat zou best wel eens kunnen, dat je gewoon niets anders meer kan kopen.
Ik baal hier zo ontzettend van, die marketing mensen die bepalen wat jij mooi/goed moet vinden.
Maar ja, die marketing mensen moeten wel iedere keer met nieuwe grapjes komen, anders maken ze zichzelf overbodig. De gemiddelde consument loopt er achteraan en koopt het wel.

Ik heb nu een simpele maar kwalitatief goede plasma tv, wat wil je nu nog meer, goed beeld (met de 100Hz uitgeschakeld) voor weinig geld.
Maar ik snap het natuurlijk wel, je koopt nu een knappe Plasma voor zo'n € 400, dus daar valt niets meer op te verdienen voor de fabrikanten, dus ze moeten wel met allerlei nieuwe snufjes komen om weer extra te kunnen verdienen.

Dat hele 3d gedoe, dat is toch puur een leuke gimmick, wat je koopt om aan de visite/buren te laten zien, maar dat is toch niet bedoeld om serieus naar te gaan kijken als standaard?

Mijn kinderen zijn nu 2 keer naar een 3d-bioscoopfilm geweest, en dat vonden ze wel grappig, maar als ze nu naar een film willen, zeggen ze er van te voren bij dat ze liever naar een gewone film gaan en niet naar de 3d-variant, want het gaat nu gewoon irriteren. Het kost ook nog eens flink extra om zo'n film in 3d te kijken.

Ben ik nu de enige die het zo bekijkt?

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van consumentenbond.nl :Het grote minpunt van de huidige generatie 3D-tv's is de verplichte 3D-bril. Niet alleen zijn ze duur, iedereen die het 3D-effect in de huiskamer wil ervaren, heeft er een nodig. Daarnaast kunnen ze na verloop van tijd een last zijn om op de neus te houden. Philips, maar ook Samsung toonde op deze 50e IFA beurs 3D-schermen waarvoor je geen speciale, dure bril nodig hebt. De exemplaren die wij hebben gezien, waren nog prototypes, maar de verwachting is dat deze techniek binnen een paar jaar de consumentenmarkt zal bereiken.

 

De techniek die gebruikt wordt, is vergelijkbaar met de bekende ansichtkaarten met 3D-effect waarbij je de hoek iets moest aanpassen om het 3D-effect waar te nemen. Philips en Samsung hebben deze techniek gebruikt en over een beeldscherm geplakt.

 

Een nadeel dat wij ondervonden was dat er soms, onder bepaalde hoeken, wazige punten ontstonden. Volgens de fabrikanten werd er hard aan gewerkt om dit euvel op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
als je het zo bekijkt als je avatar "de vieze man"
dan zul je met die oude VHS band niet veel kunnen aanvangen


Haha, ja dat klopt, dan heb ik daar niets meer aan!

De vieze man had het altijd over Bematax (i.p.v. Betamax)
Op het laatst ging hij iedereen op straat aanspreken om te vragen of ze thuis een Bematax hadden staan en of hij dan mee mocht naar hun huis om die gehuurde video's te bekijken.
Toen dat niet lukte, ging hij op een bankje zitten en draaide hij zelf met zijn vinger de band iets af en deed het beschermklepje van de band iets opzij, om toch nog een glimp op te vangen van de mooie dames op de band.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bats
Van consumentenbond.nl :Het grote minpunt van de huidige generatie 3D-tv's is de verplichte 3D-bril. Niet alleen zijn ze duur, iedereen die het 3D-effect in de huiskamer wil ervaren, heeft er een nodig. Daarnaast kunnen ze na verloop van tijd een last zijn om op de neus te houden.


mijn tv werd geleverd met 7 brillen , standaard 2 maar op het moment levert Lg er als actie nog een partie pack bij van 5 extra brillen, deze party pack kost los , rond de 20 euro'.
deze opmerking van de consumentenbond geld dus alleen voor de actieve shutter brillen.
ze zijn ook erg comfortabel want het zijn eigenlijk een soort plastic zonnebrilletjes die ook makkelijk over een gewone bril gedragen kunnen worden er zijn echter ook gewoon opzet glazen te krijgen voor brildragers.
google maar eens op de Cinema3d techniek van LG
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...