Ga naar inhoud


Enigma 2 uitontwikkeld?


Neptunus

Aanbevolen berichten

Als regelmatig bezoeker van de forumdelen Dreambox en VU valt het me op dat er geen spectaculaire ontwikkelingen meer te melden zijn. Dat zou suggereren dat het product min of meer uitontwikkeld is, maar is dat zo? Zijn er eigenlijk nog grote wensen?

 

Ik weet er wel één: een soepel lopende "uitzending gemist" plugin. Voor een linux-leek zoals ik eigenlijk vreemd dat dat er (nog) niet is, het is per slot van rekening een besturingssysteem.

 

Missen jullie nog wat?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


't Is vakantietijd.

 

De devs die niet op vakantie zijn moeten ook nog af en toe het gras maaien en familie bbqs bezoeken enzo.

 

In de donkere dagen is er meestal meer voortgang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik weet er wel één: een soepel lopende "uitzending gemist" plugin.


Via de website van de omroepen, dat kun je wel schudden. Die proberen dat zelfs actief tegen te werken.

De beste optie zou een peer-to-peer uitzending gemist zijn, waarbij de deelnemende gebruikers een deel van hun harddisk opofferen voor de opname van bijna willekeurige events.

Als 2000 gebruikers een week lang willen terugkijken op 20 zenders, dan moet iedere gebruiker dus minstens (20 * 7 * 24 * 60)/2000 = 100 minuten aan opname ruimte beschikbaar stellen. Da's ongeveer 3 GB als je uitgaat van een gemiddelde bitrate van 4 Mbps, en je deelnemende box is dus minder dan twee uur per week kwijt aan de extra uitzending-gemist opnames.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik zeg / schrijf wat ik mis, krijg ik de hele meuk over me heen.

dan heb je het verkeerd ingesteld

dan heb je het verkeerde image

dan vraag je teveel

dan begrijp je de techniek en systematiek niet

etc.

maar ik zeg het toch!

 

EPG (Electronic Programm Guide) is ook met alle plugins die ontwikkeld zijn een onderbelicht deelaspect van enigma2

 

whistle

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Via de website van de omroepen, dat kun je wel schudden. Die proberen dat zelfs actief tegen te werken.

Zoveel mogelijk in ieder geval bij de publieke omroep "klagen" of ze misschien niet standaard "YouTube" streams willen gaan invoeren ipv die Microsoft meuk... leuk voor uitzending gemist via de kabelaars en IPTV, die kunnen het dan lekker blijven verkopen....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje gek een roze panel.... Maar tja waar rook is is vuur...

 

Maar dan zal het waarschijnlijk niet zo open zijn als Enigma2 en of we daar blij mee moeten zijn????

 

Feit is wel dat op opendreambox het momenteel verdacht stil is.... dus er broeit wel iets...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug ontopic:

 

Timeshift iemand?

 

Mijn Topfield 4000PVR had, met zijn 9MB RAM, een betere timeshift functie in alle opzichten dan eender welk image met of zonder plugins. Makkelijk te bedienen, intuitieve UI met PiP-schuifbalk, geen gekke hangups, timeshift kon altijd in een opname worden omgezet (in minder dan 1 seconde), en had geen effect op zenderwisselingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Missen jullie nog wat?


Och, als ik gewoon eens de online shoutcast radio stations kon beluisteren d.m.v. een normaal werkende E2 plug-in was ik al erg gelukkig. cry

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wilhelm
Origineel bericht van: Neptunus
Missen jullie nog wat?


Och, als ik gewoon eens de online shoutcast radio stations kon beluisteren d.m.v. een normaal werkende E2 plug-in was ik al erg gelukkig. cry


Nou werkt hier gewoon hoor maar volgens mij ligt het eraan welke image je gebruikt

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Je bent me voor...
De E2 boxen van nu kunnen idd niet tippen aan de timeshift
die m'n Topfield in 2001 had.
Dat is 11 jaar terug!!!

Timeshift blijkbaar niet zo belangrijk...


DreamMultimedia wil heus wel, maar ik vermoed dat ze gewoon een incompetent driver team hebben. Ze proberen ergens in de code iets te fixen maar slopen dan weer wat anders. De opstartproblemen begin dit jaar, de random freezes, de nog steeds niet opgeloste lip-sync problemen etcetera onderschrijven dat. Het lijkt wel of ze met de handen in het haar zitten, het zelf ook niet meer weten.

Op driverniveau is een Dreambox momenteel slechter dan een jaar terug. Wat zeg ik, zelfs 2 jaar terug.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...