Ga naar inhoud


Extra .ts bestanden bij opnames en op nas


tajvdz

Aanbevolen berichten

Ik zou graag wat duidelijkheid willen hebben over de bestanden die er mee komen met een opname. Op de DM7000 was het .ts en .eit. Daar kwam soms nog een indexmarks bestand bij maar dat was het dan.

Op de DM8000 zijn het er meer. De indexmarks zie ik niet meer terug. Maar er worden de volgende bestanden aangemaakt naast de .eit en .ts: .ts.meta, ts.cuts, ts.sc en ts.ap

Waar zijn deze bestanden voor?

Nou had ik van de DM7000 veel opnames op de nas gezet. Ik heb die als netwerk lokatie toegevoegd. Daar staan alleen de .ts en van sommige ook .eit bestanden op. Als ik een bepaalde map 1 maal heb benaderd via de DM8000 dan worden er ook .ts.meta bestanden aangemaakt en als ik een bestand afspeel ook de .ts.cuts

Ook heb ik de DM7000 als netwerk lokatie toegevoegd. Dit gaat op zich goed, maar ik kan geen bestanden afspelen uit de /hdd/movie map. Ook hier gebeurd hetzelfde dat er allemaal .ts.meta bestanden worden aagemaakt. Ik kan wel in de map kijken via de DM8000 maar als ik een bestand af wil spelen blijft het beeld zwart. Behalve de movie map heb ik ook een andere map waar 1 .mpg bestand in staat. Die wordt gewoon afgespeeld. Als ik een .ts uit de map movie er bij zet wordt die ook gewoon afgespeeld. Zal het komen dat de map /hdd/movie misschien te vol staat? Er staan iets van 1000 bestanden in. Verder op de nas geen problemen met mappen waar veel .ts bestanden in staan. Als ik trouwens een .ts van de DM7000 op de nas zet of op de schijf van de DM8000 gaat het ook goed.

 

Dus kan iemand uitleggen waar die bestanden allemaal voor zijn?

Verwijderen heeft weinig zin want ze komen gewoon weer terug. Op mijn nas wordt het zo ook een zooitje met extra bestanden die zomaar worden aangemaakt. Of kan er ergens worden uitgezet dat die bestanden worden aangemaakt? Desnoods alleen bij al bestaande opnames.

En waarom lukt het niet om wat af te spelen uit de movie map van de DM7000?

Link naar reactie
Delen op andere sites


tajvdz,

op een enigma1 receiver komen afhankelijk van image en instellingen enkel die .ts en de .eit

de stream zelf en de film-informatie

 

op de enigma2 receiver komen die .ts: .ts.meta, ts.cuts, ts.sc en ts.ap hetgeen volgens het nieuwe enigma2 formaat

de film informatie / de start en herstart posities markeren / alsook weggesneden filmfragmenten

 

en behoren er gewoon bij ter gemak ende vermaak.

 

je mag die bestanden op de .ts na ook wissen maar wat heeft dat voor zin, zodra je een film tussentijds stopt wordt wederom zo'n markeerpunt op de hdd of nas geschreven.

het zijn systeem eigen bestanden van enigma2.

 

overigens bij de laatste enigma1 images is er de optie om in het enigma2 formaat op te slaan en dus komen dan ook daar die .ts: .ts.meta, ts.cuts, ts.sc en ts.ap voor.

 

oorspronkelijk gebruikt de enigma1 de eit's om een recordings.epl te schrijven (een playlist voor alle opnamen)

ook gewoon laten staan.

 

als je gewoon op naam selecteert in je verkenner is dat geen zootje bestanden maar een nette overzichtelijke lijst

als je op datum selecteert dan kunnen nieuwere .ap's en sc's het rommelig laten uitzien (die werden namelijk later gemaakt dan de oorspronkelijke .ts film (welke een vaste opnamedatum heeft)

 

niets aan de hand dus.

 

ciao

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz

En waarom lukt het niet om wat af te spelen uit de movie map van de DM7000?


enkel als de mount verkeerd is aangemaakt kan een bestand niet afgespeeld worden wegens ontbrekende rechten
standaard cifs mount/samba is de dm7000 en dm8000 gerechtigd af te spelen (indien die in dezelfde workgroup zijn opgenomen)

als die echter wel gezien wordt maar niet afspeelt op de dm8000 is er misschien een samba issue tussen samba-client en samba-server
dat kan aan het image liggen (welke worden gebruikt)?

ciao

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon een koppeling gemaakt met de hele schijf van de DM80000. Als ik dan naar de movie map ga dan zie ik wel alle bestanden maar klik ik er 1 aan dan krijg ik geen beeld. Verplaats ik dat bestand nou via de pc naar een andere map op de DM7000 dan speelt ie wel af. Ik zit zelf te denken dat de DM8000 een beetje in de war raarkt van het grote aantal bestanden. Ik heb daar nu alle andere bestanden weer gewist zodat ik alleen .ts en .eit over heb. Maar er stonden al wel .ts.meta bestanden in. Misschien was hij op de achtergrond nog ergens mee bezig om nog andere aan te maken ofzo?

Ik moet de schijf van de DM7000 toch leeg maken. Staat nu ook nog veel in wat er af kan. Dan verplaats ik wat ik over hou naar de NAS. Dus op zich is het niet zo'n groot probleem maar vond het alleen raar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké maar ik kan me niet echt voorstellen dat de dm8000 met dat geheugen en die cpu er een probleem mee zou hebben.

 

in windows kun je niet echt goed checken wat er aan de hand is

in DCCE2.exe kun je de attributen zien OF via telnet met >ls -lia<

 

ik vermoed een rechten issue tussen de twee klanten.

ciao

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat er geen verklaring is

in de map /hdd/ zit een map mpg en een map movie

alles wat in de mpg map staat speelt wel af. nou ja alles daar staat 1 bestand in die het doet en als ik er een .ts bij zet gaat die ook goed. Dit lijkt me niets met rechten te maken te hebben.

of de 8000 heeft problemen met de map /movie. de bestanden worden dus wel getoond, .ts.meta aangemaakt etc. als ik hem probeer af te spelen ook .ts.cuts

alleen er komt geen beeld en die balk gaat ook niet lopen.

ik probeer het later nog wel als de /movie map leeg is door er weer even wat in terug te plaatsen.

is op zich niet zo interessant nu. enige wat ik wilde is via de interface van de 8000 de bestanden wissen omdat dat makkelijker gaat. dan doe ik het wel via de 7000 zelf of via de pc. ik moet ze namelijk even bekijken om te beoordelen of ze weg mogen of niet.

 

maar wat doet nu die .ts.meta?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok maar als ik het zo bekijk dan is alleen .eit en .ts.meta maar interessant voor mij. Ik neem vooral korte stukjes op zoals videoclips. Voor mij hoeven die laatste posities helemaal niet bewaard te blijven. En dat knip programma snap ik geen bal van. Je kan wel knippen maar kwa ruimte is er niets weg. bespaard mij dus geen ruimte.

Verder is het zeer onhandig als je de bestanden van naam wil veranderen. Is daar een handige tool voor dat je ze allemaal selecteerd en dan 1 maal de naam wijzigd dat het voor allemaal gebeurd? Mag ook iets op de pc zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En dat knip programma snap ik geen bal van. Je kan wel knippen maar kwa ruimte is er niets weg. bespaard mij dus geen ruimte.


Nadat je met de Cutlist editor de markeringen aangeeft, verwijder je de niet benodigde stukken met de MovieCut plugin.

Deze even installeren van uit de Applicaties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok ik dacht al dat ik iets mistte. maar je moet het dan zo instellen dat er "IN" staat bij het begin en "out" bij het einde? Hoe kan je die markeringen er via de Dreambox weer uithalen als je wat verkweerd doet? Hij blijft ook telkens komen met "LAST". Hoe ik het nu doe is gewoon via de pc de .ts.cuts weggooien en dan is alles weer weg. Maar moet toch makkelijker kunnen lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zijn allemaal hele handige posts. Stom alleen dat ik het hele forum er naar af heb gezocht en ze zelf niet kon vinden en maar een nieuw onderwerp ben gestart!

 

Maar ik heb wel iets vreemds ontdekt. Ik wilde wat experimenteren vorige week met dat knippen en dacht ik kopieeer het bestand naar een andere map op dezelfde schijf.

Volgens mij gaat dat niet helemaal goed. Ik ging 1 bestand aanpassen en het was in de andere ook zichtbaar. Het kopieeren ging ook heel snel Het stond er meteen en was toch wel een 200 mb denk ik. Dus misschien alleen een verwijzing op een andere plaats neer gezet? Als ik met de pc ging kijken zag ik wel 2 x dezelfde file groote staan.

Misschien dat ik het met alleen de .ts heb gedaan dat weet ik zo niet meer. Dan had ik denk ik alles over moeten zetten / kopieerenn.

Het aanpassen van namen doe ik nu op de pc. maar misschien is de plugin wel handig. ik kan zo'n dream toetsenbord van iemand overnemen. Dat is misschien makkelijker typen dan met de afstandsbediening.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
ik kan zo'n dream toetsenbord van iemand overnemen

Niet doen, werkt niet (meer) in alle images.
Ik heb er hier ook eentje ongebruikt liggen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb even wat geprobeerd met hernoemen en beide mogelijkheden gaat goed. Die plugin is het makkelijkste omdat je dan maar 1 regel ziet per opname maar jammer dat je dan moet typen met de afstandsbediening. Via dcc gaat ook wel maar dan moet je telkens de meta openen.

ik denk dat ik toch het toetsenbord voor de dreambox even ga testen. in OpenPli zit een mogelijkheid zag ik.

 

Iets anders.

Ik vind het best handig dat je mappen kan aanmaken. Ik neem veel van bepaalde evenementen op en dan zou je die allemaal in 1 map kunnen zetten zodat je op de pc gewoon de hele inhoud naar de nas kan zetten. Nou werkt dat verplaatsen op zich best goed. Ik heb het alleen nog niet met een map geprobeerd. Stel ik maak een map aan en zet daar 10 opnames in en verplaats de map daarna met inhoud naar de nas. zou dat lukken? Andere optie is misschien een plugin waar je meerdere opnames kan selecteren. en dan de selectie verplaatsen.ik weet niet of dat er is.

het bevalt me wel dat veel van deze handelingen nu via de dreambox te doen zijn. bij de dm7000 moest alles via de pc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
Ik denk dat ik toch het toetsenbord voor de dreambox even ga testen.
In OpenPli zit een mogelijkheid zag ik
confused

Origineel bericht van: tajvdz
Andere optie is misschien een plugin waar je meerdere opnames kan selecteren.
En dan de selectie verplaatsen

Suomipoeka

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...