Ga naar inhoud


[router] beste instellingen Linksys E4200


pietpiet50

Aanbevolen berichten

Heb afgelopen weekend een Linksys E4200 router aangeschaft, met als doel om draadloos te kunnen streamen naar mijn PS3. Hiervoor had ik een Linksys WRT54G , deze haperde enorm, wat begrijpelijk is. Adapters varieren tussen 100 en 1000mbit

 

Hij zit achter een online adsl modem, en is dus als een soort accesspoint ingericht nu. De modem kabel zit in een lanpoort.

 

Wat zijn nu de beste instellingen om het optimale uit deze router te halen? En is het raadzaam om er DD-WRT in te zetten? Tomato was nog niet optimaal begreep ik (geen dualband)

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


weinig reactie tot nu toe...

 

Heb even een testje gedaan met de nieuwe router, maar viel toch tegen, haperde nog steeds, een gewoon standaard divx bestand, geen hd.

 

Heb een usb 300N adapter aan de laptop gezet, dan draadloos naar router zoals hierboven is beschreven, en daarna bedraad naar de ps3 toe. Onderweg 2 switches van 10/100 tussen router en ps3.

Zelfde film haperde ook via de iPad draadloos.

 

Kan ik nog wat anders instellen? of zie ik iets over het hoofd?

Firewalls o.i.d. ?

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Kun je de switches ook overslaan door je PS3 direct aan je router te koppelen? Dan weet je meteen of je daarmee de spijker op zijn kop slaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb zelf deze router en hij werkt probleemloos. Waar je zeker op moet letten is welke band je gebruikt.

 

Misschien een paar tips:

 

300N is niets zeggend. Voor optimale snelheid zul je dus gebruik moeten maken van de 5 Ghz band en lang niet elke dongle kan dit aan.

 

Ik heb de SSID's van 2.4 en 5 Ghz niet dezelfde naam gegeven zodat ik zeker weet waar ik verbinding mee heb.

 

Zorg ervoor dat je usb dongle gebruik maakt van mimo technieken en dus minimaal gebruik maakt van 2 (liever 3) antenne's anders zul je nooit en te nimmer de volle snelheid kunnen halen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na het lezen van diverse advices aangaande de 'beste' aktuele router heb ik me gisteren een E4200 aangeschaft en nu zitik helaas dik in de problemen; onmogelijk een poort te openen voor mijn dekoder welke aan een lan-poort hangt !!!

Hoe kan dit nou ?... kan iemand me helpen a.u.b.?

Bij voorbaat van harte DANK !

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet zijn in toepassingen en games. Het wijst zichzelf.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gedeelte is de NAT routering... Je moet wel op opslaan drukken. Er worden geen poorten opengezet enkel gerouteerd.

 

Je kunt proberen of de firewall (in beveiliging) roet in het eten gooit.

 

Trouwens, hoe heb je hem aangesloten? Heb je hem achter een andere modem/router staan?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet meer juist wat ik ondertussen reeds allemaal uitgeprobeerd heb, maar zo ineens gaat het wel en is mijn dekoder verbonden met de buitenwereld !!!... joepie dus.

Als ik nu de settings check staat de ingebouwde firewall uit, heb ik mijn ddns geactiveerd, en staat de toegangsbeperking op weigeren... of dit invloed heeft en of dit allemaal OK is >> ???

 

Bedankt voor je hulp !

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...