Ga naar inhoud


humax icord geen beeld meer canal digital


Norman

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn broer heeft nu een tijd de humax icord en had geen beeld meer op de canal digital zenders nadat canal digital was overgeschakeld naar mpeg4 codering.

Hij heeft de ontvanger opgestuurd naar Humax en heeft na 5 weken, jawel al na 5 weken een nieuwe ontvanger gekregen.

Nu heeft hij deze geïnstalleerd, maar je raad het al geen beeld op de Nederlandse zenders.

In de tijd dat de ontvanger weg was had ie een leen ontvanger ( ander merk ) welke wel beeld gaf.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen.

Misschien de Aston module?

 

Al vast bedankt,

 

Norman.

Inverto 7000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan aan een aantal dingen liggen:

- welke CAM je gebruikt. De officiele CAM van CDS werkt niet met de HD kanalen (welke dus in MPEG4 uitgezonden worden) Bij mij voldoet de ASTON 1.07 prima.

- Na de omschakeling, verwijder eens alle zenders, en laat alles eens opnieuw inlezen.

- Probeer eens een heractivatie van je smartkaart.

 

Doet trouwens BVN het wel? Als BVN ook niet werkt, zou ik niet aan de HUMAX denken, maar aan de positionering van de schotel, LNB en/of bekabeling.

 

Zelf hier heb ik nergens last van na de omschakeling, moest alleen diverse kanalen opnieuw inlezen.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoi Allemaal,

 

Wat er bij mij gebeurt, is niet helemaal hetzelfde als wat hier wordt besproken, maar het sluit wel een beetje aan:

 

Ik heb al enkele jaren (sinds 2008) een iCord en was er behoorlijk tevreden over, maar nu gaat het toch een beetje fout. Sinds ongeveer twee weken valt het beeld weg tijdens het kijken naar een gecodeerd kanaal! Zit je rustig iets te kijken, krijg je ineens een stilstaand beeld en vervolgens de mededeling dat de zender gecodeerd is of niet beschikbaar. Het enige wat helpt, is de pvr uitzetten en weer aan... Soms moet ik hem zelfs helemaal van de stroom afhalen om het probleem te verhelpen, maar dan komt het na een half uur weer terug.

Heeft iemand een idee wat ik kan ondernemen om dit te verhelpen? Of wordt het inderdaad een kwestie van opsturen?

 

Overigens heb ik dit niet met de radio-ontvangst, dus misschien ligt het aan de upscaler? Het is vooral bij HD-zenders aan de hand, dus dat kan ook nog iets betekenen.

 

Alvast bedankt voor jullie inbreng.

BokkieWokkie

 

_______________________________________

Soms zit 't mee, meestal niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft hem niet op te sturen want sinds een paar dagen heb ik hetzelfde probleem met mijn Icord. Op de hd zenders is maximaal een half uur te kijken, daarna bevriest het beeld en krijg ik ook de melding dat de zender gecodeerd is.

Noodgedwongen nu wee terug gegaan naar de niet-hd zenders.

Gebruik een Icord met Powercam module.

 

Groeten,

Ronnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Ronnie: kijk op dit forum ook even bij de satellietontvangers / Topfield. Met deze (Topfield 7710 HDPVR en PowerCam) heb ik sinds 10 nov jouw probleem (bevriezen HD-kanalen van CD, bij mij na tien tot vijftien minuten. Uit- en weer aanzetten, daarna idem dito enzovoort.

 

Dacht dat het aan de Topfield lag, meer eigenaren blijken dit probleem te hebben, maar met de Icord dus ook. Dan gaan we richting PowerCam denken. Canal Digitaal heeft nog niet gereageerd op mijn mailtje, maar dat zou na een dag ook wel heeeel snel zijn geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen problemen met de IcordHD, het probleem lijkt wel veel op het probleem uit het verleden met de TvTv epg welke de IcordHD lieten vastlopen op het binnehalen van de epg.

Het werkte toen om voorlopig de epg download af te schakelen en de software te updaten. :confused:

 

Geef ook aan welke software en of de powercam wordt gebruikt. :cool:

 

Met groet;

 

IcordHD

TRIAX 78 met 3xInverto Multiconnect quad LNB Astra 19/23/28

Humax IcordHD astoncam2.25

Panasonic TX50VT30EA + astoncam2.25 / 46PZ80E / NEC

Ziggo met een Humax iHDR5050 ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier totaal geen problemen. Ik kan echt de hele avond naar NED1 HD kijken met de iCord.

Geen enkele HD zenders hebben bij mij problemen, ook de CANVAS HD en ARD HD niet (zaterdagmiddag voetbal, hoewel ARD een FTA zender is.)

 

Maar heb dan ook de powercam niet, maar de ASTON 1.07 DUAL.

Ook gebruik ik de TvTv epg niet.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

zo te zien zijn jullie aardig op de hoogte van de humax icord,ik ben zelf een nono.

heb een vraag voor jullie.ik heb canal digitaal met familie pakket,hoe kan ik de lokale zenders zoeken en de rest van het familie pakket.heb er 2 koppen op zitten astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo,

 

Ik heb ook de Humax Icord, en krijg geen enkele Nederlandse zender meer na het inladen van de nieuwe zenderlijst, Ik krijg op alle Nederlandse zenders de melding "De zender is gecodeerd of niet beschikbaar".

 

De kaart is opnieuw geactiveerd maar dat helpt ook niet.

 

Weet iemand de juiste instellingen voor deze Icord HD. Ik zou geholpen zijn met enkele printscreens van de instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je het juiste signaal ?en op welke satelliet zit je, gaat bvn astra1 of een andere zender

misschien een lnb instelling 

welke software staat er op enz

trek je modulle er eens uit als hij vb op astra 3A NED1 HD staat en er terug in 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,ben ook in het bezit van de icord.

Ik heb op dit moment het probleem de ene zender opnemen en dan kan ik niet naar een andere kijken.

Sommige zenders wel als deze zwart in de zenderlijst staan.

En waar kan ik de update ophalen.

Deze nieuw aangeschaft maar nooit geupdate,Software???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop tegen exact het zelfde probleem aan mijn icord. 

Tot nu toe heb ik denkbaar gebruik gemaakt van een van de aardige mensen hier op het forum die mij telkens een nieuwe zenderlijst stuurde via de mail. Die zenderlijst heb ik dan op een USB-stick gezette en gekopieerd naar de icord. Dat werkte perfect.

 

Wat ik me nu afvraag of er misschien iemand is bereid is om hier eens een simpele beschrijving neer te zetten hoe je het beste op een Humax icord de nieuwste zenderlijsten van CD kan binnen halen zonder dat de boel ontploft!!

 

Ben je eeuwig dankbaar, misschien lukt het me dan wel om het zelf te doen zonder andere mensen steeds lastig te moeten vallen!

Vast bedankt

Sjipke 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heren,

Ik heb ergens nog een Humax ( jawel ) in gebruik met een originele CI van Canal Digitaal.

Werkt al jaren prima, tot voor kort. Uiteindelijk kon ik een CI update doen ( via de sat ) en nu loopt de humax 5400 elke paar secinden vast en krijg ik een melding dat ik geen rechten heb om dit programma te kijken.

De info op de kaart geeft aan dat ie geldig is tot oktober!

In een andere ( VU ) decoder werkt de CI module nog wel maar voor de humax dus niet meer.

Iemand enig idee hoe ik de oudere software/firware van CD weer op de CI module krijg?

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...