Ga naar inhoud


[Homecast] Vervanger voor de echostar pvr 5020


Korretje

Aanbevolen berichten


Eerst had ik een Echostar 5020, daarna Arion 9400PVR (lijkt heel erg veel op de Echostar maar heeft een hdmi aansluiting, snelle usb en doet upsampling van beeld). Nu heb ik een Clarke-Tech ET9000 (met PLI software geladen, net als dreambox).

Als je twin tuner gewend bent en niet de hoofdprijs wilt betalen is dit een superapparaat, voor iets minder dan €350 te krijgen, compleet.

Enige min is dat hij nogal warm wordt, maar dat ben je met de Echostar al gewend. De 5020 liep daardoor wel eens vast of gaf spontane reboots, maar dat is bij de ET9000 nooit voorgekomen, hem hem nu een paar maanden.

Functioneel is het een dreambox, maar dan meteen compleet en beter betaalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je daarvoor gaat koop je beter een VU+ DUO. Die zit beter in elkaar en heeft actieve koeling waardoor die veel minder warm wordt.

 

Het is verder vrijwel exact hetzelfde apparaat.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keuze ging toen inderdaad tussen Vu+ duo en ET9000.

Twin tuner, pvr, makkelijk te gebruiken, niet al te duur.

Doorslaggevend was dat de ET9000 geen ventillator heeft, dus geen bijgeluid.

Ik heb ooit een tv gehad met een ventilator, drama, dat wilde ik niet nog een keer meemaken.

Liever een stille kast die maar een paar jaar meegaat, dan ene die langer meegaat, maar waar ik me aan het geluid van de ventilator ga ergeren (of moet gaan knutselen om de herrie te verminderen).

Vandaar de ET9000.

Maar dat was mijn keuze, iemand anders kan daar natuurlijk heel anders over denken. Mijn tip als je een vervangende tuner zoekt: denk niet alleen aan de techniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de Homecast HS5101 overleden!! Gelukkig had ik de Force 1144s nog op zolder staan, zodat ik toch nog tv kan kijken(aleen de HD zenders niet). Ik heb eens gebeld naar de satboer in de buurt en uitgelegd wat voor soort ontvanger ik naar op zoek ben (HD twin pvr) raadde hij mij de Homecast 9000, Reebox 9000 , Clarke Tech, of Vue+ aan, maar als je op het forum leest wat de problemen zijn met de Reebox wordt je hier toch een beetje huiverig van. De Clarke Tech en Vue+ zijn volgens mij een Linux doos, en daar zit voor mij het probleem dat ik van Linux totaal geen verstand heb.Wat voor mij belangrijk is dat het een HD twin ontvanger is, waar ik zelf de zenders kan indelen naar eigen keus, en dat teletext goed werkt, niet zoals bij de 5101 waar je de pagina's niet kan vast zetten (handig bij sub pagina's)en zeer belangrijk dat de ontvanger stabiel is, dus niet steeds de melding gecodeerd kanaal (terwijl er een geldige kaart inzit)krijgt.Wie weet raad??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel,

Maar hoe zet je nieuwe zenders in de linux box, en wat als cd weer eens zenders omgooit en je wilt zoeken naar nieuwe zenders,en deze plaatsen zoals je zelf wilt? Mocht ik een linux kiezen, dan waarschijnlijk de Vu+ als de motor er op werkt.http://www.sat4all.com/forums/images/icons/default/blush.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Gewoon met het windows programma dreamboxedit, of als je kant en klare lijsten wilt gebruiken gewoon via het internet m.b.v. niets meer dan de afstandsbedieing.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)Dat zou te mooi om waar te zijnhttp://www.sat4all.com/forums/images/icons/default/grin.gif Ik ga mij eens verder verdiepen in het programma dreamboxedit, en of deze ook werkt voor de VU+. Kan je ook de lijsten op een memoriestick plaatsen en inladen?Via internet kan ook zoals u aangeeft, maar dan moet ik nog een router van VU bijbestellen, want ik heb geen kabel voor internet, dat gaat draadloos. blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Boertje,

We hebben de HS9000CIPVR terug en inmiddels een week getest.

Het probleem dat we op teletekst drukten en dan te vroeg, als er nog geen subpagina geladen was, op het pijltje naar rechts drukten, kregen we een spontane restart. Dat is nu niet meer zo.

We hadden voor de ontvanger, in combinatie met de oude softwareversie 1.11.6A een Xsarius can aanbevolen gekregen, maar deze loopt steeds vast. Met de oude moederboard ging het al fout, met de nieuwe loopt ie steeds vast.

We hadden nog een oude Aston 1.05 cam met software 2.18 erop, die op de oude moederboard goed draaide, maar we hebben een paar keer gehad dat kanalen zwart bleven, waarna de melding "kanaal gecodeerd" in beeld kwam. Na aan en uitzetten werkte het weer.

Zo te zien moeten we nog een betere cam hebben voor de ontvanger.

Verder geen gekke dingen meer gezien.

Maar we hebben nog maar een week getest. We kijken nog even verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan_S

Zo te zien moeten we nog een betere cam hebben voor de ontvanger.
Verder geen gekke dingen meer gezien.
Maar we hebben nog maar een week getest. We kijken nog even verder.


Hoi,

Aan de door jou genoemde software versie van de Astoncam heb je waarschijnlijk de Aston 1.07(met groen ledje) in plaats van de 1.05

Met je Aston cam is verder niks mis hoor, alleen zou je naar een hogere software versie moeten gaan namelijk 2.26 dat is de laatste voor deze cam

Groetjes.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...