Ga naar inhoud


TéléSAT Update?


tripontin

Aanbevolen berichten

Hello,

 

Ik heb wat problemen met de update van mijn TéléSAT kaart.

Heb deze kaart sinds vorige week dinsdag in mijn bezit. De kaart staat sinds de aankoop op 01/07/2009 en heb nog steeds geen update ontvangen en dus ook geen beeld. Heb al verschillende malen op de website van TéléSAT een heractivatie aan de hand van het smartcardnummer gedaan, maar tot op heden nog geen resultaat. Ik gebruik deze kaart in een Dreambox 7020Si, waarin ook een TVV-kaart zit. Op de TVV-kaart krijg ik de updates wel perfect binnen en heb ik dus ook beeld. Beide zitten in dezelfde mediagroep (TVV en TéléSAT) qua sateliet televisie, en hebben het Seca decoderingssysteem. Waar kan hier het probleem liggen, zit even zonder raad. Misschien iemand een idee-tje?

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac

TVV kaart eruit, TeleSat kaart in de onderste lezer (chip naar beneden) en nogmaals activatie aanvragen. Misschien helpt dat.

 

Let wel, het is maar een suggestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tha Great Mac,

 

Bedankt voor je snelle reactie laugh.

Nu zit de TVV kaart in de onderste lezer en de TéléSAT kaart in de bovenste lezer, beide met de chip naar beneden.

Krijg je alleen maar updates binnen via de onderste lezer of kan dit perfect via de beide lezers?

Je kan toch ook perfect 2 kaarten in de lezers up to date houden niet?

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Natuurlijk kan dat allemaal, geen probleem. Het was een voorstel om te kunnen ontdekken of je uberhaupt wel een update krijgt. Snap je?

 

Oh ja, natuurlijk tijdens de aanvraag (en wellicht tot een uurtje erna) afstemmen op een zender van TeleSat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tha Great Mac,

 

Ga ik dadelijk uitproberen. Zou dus ook kunnen dat er een probleempje is met de bovenste lezer? TVV kaart heeft altijd in de onderste lezer gezeten, en dit zonder problemen. Nu heb ik in deze onderste lezer het TéléSAT kaartje geplaatst, en zou dit in pricipe ook vlekkenloos moeten werken. Ga ik ter gelijker tijd even kijken of het TVV kaartje perfect zijn updates binnenkrijgt via de bovenste lezer.

Maar dit heeft dus niets te maken met de image en/of de cam die op de Dreambox 7020 staat, daar TVV altijd en nog steeds perfect beeld geeft.

Alvast bedankt voor je reacties, ik hou jullie op de hoogte.

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

als je een update hebt gemist de ontvanger op RTL I op hotbird zetten en binnen ongeveer een uur is je kaart geupdate

 

je hoeft niet een heractivatie aanvragen gewoon even op RTL I laten staan

 

mocht dit om wat voor reden niet lukken dan kun je als nog een heractivatie aan vragen via telesat.be

(s'abonner en ligne en dan (RE)Actives ma smartcard)

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

@de vrije fries,

 

Bedankt voor je reactie. Maar tot op heden nog steeds geen beeld op TéléSAT. Ik heb op dit moment niet echt een oplossing voor dit probleem, heb al van alles geprobeerd. Zou dit misschien aan de image of de cam op de Dreambox 7020 kunnen liggen? Wat ik raar vind is, dat in dezelfde Dreambox ook een TVV kaart zit en deze werkt perfect, ook krijg ik hier de updates voor. Misschien moet ik de TéléSAT kaart even updaten in een originele TVV-TéléSAT decoder van Philips?

Wie een oplossing zou weten voor mijn probleem, dank ik reeds op voorhand.

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

 

Heb vandaag met TéléSAT telefonisch contact genomen i.v.m het probleem van de update van de kaart. Zij hebben een "forced" activatie gedaan en normaal zou ik dan binnen het uur beeld hebben, helaas na één uur en zelf na twee uur nog steeds geen beeld. Ik zie nog maar 1 oplossing en dat is een Mediaguard cam kopen speciaal ontworpen voor Canal Digitaal - TVV - TéléSAT, om langs deze weg de updates binnen te krijgen. Op de Dreambox 7020 staat een gemini image met CCCam 2.11. TVV werkt hier perfect op alleen TéléSAT geeft geen beeld. Maandag haal ik de Mediaguard cam bij de lokale satboer, moest iemand voor dan een oplossing weten, kan ik €55 uitsparen. laugh

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikvind dat toch raar ik heb TELESAT in de maand MEI al eens ontvangen met mijn TVVL.kaart die waren toen een paar dagen ongekodeerd geweest.Want Télésat staat achteraan in mijn decorder.Daarom vind ik toch dat je die kunt ontvangen met de zelfde kaart en natuurlijk het paket aanvragen op de zelfde kaart ik zou toch maar eens navragen of dat mogelijk is voor je nog eens een modulle gaat bij steken gr.....

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...