Ga naar inhoud


TéléSAT Update?


tripontin

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@ santanasat

 

Dit is dik van de kl**** mad dat ik de meeste kanalen niet zal kunnen bekijken met men DM7020 omdat deze uitzenden in MPEG4.

Zal er niks anders opzitten om me een HD ontvanger aan te schaffen. Ik denk dat ik ga gaan voor de Venton HD200, een goede ontvanger qua prijs/kwaliteit.

 

Bedankt aan alle mensen die reageerde op mijn onderwerp.

 

Mvg,

 

Tripontin wink

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ santanasat

 

Ik heb men oog laten vallen op de Mvision HD-300 Combo Net.

De Venton HD200 en de Vu+ UNO en zelfs de Dreambox 800HD beschikken slecht over 1 scart ingang en ik heb er 2 vandoen (TV + Video). Dit klink misschien niet meer van deze tijd, maar helaas wordt hier de VHS nog gebruikt.

Stilletjes wordt hier alles omgezet naar HD, dit is het begin met een HD ontvanger. Ik hoop dat de Mvision HD-300 Combo Net een goede keuze is? Maar dat laat ik jullie later wel weten hier op het sat4all board.

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft jou VHS recorder dan geen 2 scart aansluitingen ?

Normaal kan je de scart aansluiting van je receiver aansluiten op de scart-in van de videorecorder en dan van de videorecorder scart-out naar de TV.

Als jou TV meerdere scart aansluitingen heeft gewoon elks apart aansluiten.

Of je kan een scart splitter gebruiken

Er zijn dus genoeg aansluit mogelijkheden die je kan toepassen.

En over de Mvision HD-300 Combo Net kan ik jou niet veel vertellen.

mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even de specificaties van de Mvision HD-300 Combo Net met die van de Venton HD200 vergeleken en in jou geval zou ik gaan voor de Venton HD200

 

----------------------------

Mvision HD-300 Combo Net

1x Kaartlezer

2x Common Interface Slot

----------------------------

Venton HD200

2x Kaartlezer

2x Common Interface Slot

----------------------------

 

In de Venton HD200 kan je dus jou 2 kaarten tegelijk gebruiken zonder nog een extra CI-module te moet aanschaffen.

 

mvg,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ santanasat

 

Das nou juist het probleem, heb scart aansluitingen te kort.

Daarmee zou een extra scart aansluiting op de sat ontvanger goed van pas komen.

Ik kan idd natuurlijk altijd nog een scart splitter gebruiken. Maar die dikke kabels van scarts zijn zo moeilijk weg te werken (cable management), daarmee even de makkelijke opties gebruiken.

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

@santanasat

 

Ik ga voorlopig enkel de TéléSAT kaart gebruiken in de HD ontvanger. En later kan ik nog altijd zien voor een eventuele cammodulle bij te plaatsen voor TVV of een andere HD ontvanger aan te schaffen.

Ik heb helaas 2 scart aansluitingen nodig, daarmee dat ik ben afgestapt van de Venton HD-200.

 

En btw bedankt voor je talrijke reacties laugh

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

@santanasat

 

Bedankt m8. Idd de 2 scartaansluitingen waren een beetje het euvel waarmee ik zat, maar deze heeft er 2 laugh

Heb er veel positieve reacties van terug gevonden en deze hebben mij dan ook geholpen om voor deze ontvanger te gaan. Zelfs jij hebt er even over gesproken om voor een VU+ te gaan.

Bedankt voor de talrijke reacties. cool

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hello,

 

In de loop van deze week is men VU+ Duo per koerier geleverd.

Heb men TéléSAT kaartje erin gestopt en binnen de 5 minuten had ik beeld laugh

Nu heb ik wel eventjes een vraagje hieromtrent: op RTL TVI heb ik met men Dreambox 7020 een SNR van 94% (gewoon op frequentie, heb hier geen beeld omwille van DVB-S2), nu met men VU+ DUO heb ik hier een SNR van maar 80% (heb hier wel beeld). Nu beide komen van één dezelfde LNB (Duo). Heeft dit nu te maken met het DVB-S2 signaal?

Moest dit geen onderwerp zijn voor deze afdeling, post ik graag een nieuw onderwerp in de VU+ afdeling met mijn vraag hieromtrent.

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...