Ga naar inhoud


Geen ontvangst op frequentie 12515, wel op andere frequenties van Astra19.2


Gast Frank_S

Aanbevolen berichten

Heb pas een TV-vlaanderen pakket gekocht (philips 7141) en wil dit nu aansluiten in Zuid-Spanje op de schotels van het vakantiecomplex. Ik krijg nu de melding dat er geen signaal is.

De sterkte van het signaal zou 80 % zijn maar de kwaliteit 0 %

Als ik de frequentie verander naar bv 11509 is er wel voldoende signaal. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Frank_S
Heb pas een TV-vlaanderen pakket gekocht (philips 7141) en wil dit nu aansluiten in Zuid-Spanje op de schotels van het vakantiecomplex. Ik krijg nu de melding dat er geen signaal is.
De sterkte van het signaal zou 80 % zijn maar de kwaliteit 0 %
Als ik de frequentie verander naar bv 11509 is er wel voldoende signaal. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?


Is de schotel wel op astra 19 oost uitgericht?

Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vakantiepark heeft vermoedelijk een GSO installatie. Je moet dan even navragen hoe zij e.e.a. geconfigureerd hebben, dat is vermoedelijk anders dan de huidige instellingen van je satellietontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zal zoiets zijn. Ieder appartement is voorzien van een gewone antenne (digitale) aansluiting en een satellietaansluiting. Centraal staan dan 4 schotels (19.2; 23; 28 en hotbird). Probleem zal zijn om die spaanse techniekers zover te krijgen dat ze hun instellingen willen doorgeven en of aanpassen. Wat zou er eigenlijk moeten aangepast worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ontvanger moet tussen deze 4 satellieten kunnen schakelen. Hiervoor bestaat het z.g. diseqc protocol. Voor 4 satellieten is dat diseqc 1-4. Wat jouw ontvanger moet weten is welke satellietpositie is verbonden met welke diseqc instelling.

 

In Nederland is (dacht ik) gebruikelijk:

Diseqc1=Astra19

Diseqc2=Astra28

Diseqc3=Astra23

Diseqc4=Hotbird.

 

Maar dat kan door de Spaanse installateur natuurlijk heel anders bedacht zijn zodat jouw tuner denkt dat ie op Astra1 staat, terwijl dit in werkelijkheid bv Hotbird is.

 

P.s.

Als er Britten zitten op het park, dan is de kans groot dat Astra28 op Diseqc1 zit, want anders werken al die Sky boxen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in mijn decoder al alle combinaties uitgeprobeerd, zonder resultaat. Uiteindelijk is Diseq1 inderdaad 19.2 en Diseq 2 Astra 23. Wat ik wel vreemd vind is dat wanneer als hoofdfrequentie 12515 ingevuld staat bij mijn ontvanger, ik geen ontvangst heb. Verander ik deze hoofdfrequentie naar bv 11509, dan heb ik wel prima ontvangst. Waarom zouden bepaalde frequenties door de sateliet doorgegeven worden en andere niet ? Is het gebruikelijk dat filters geïnstalleerd worden ? Of zijn er LNB's die bepaalde frequenties niet aankunnen ? Ik vraag maar raak, ken weinig van satelietontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Frank_S
Is het gebruikelijk dat filters geïnstalleerd worden ?

Nee, dat zal het niet zijn. Heb je wel beeld op bepaalde zenders?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Frank_S
Heb in mijn decoder al alle combinaties uitgeprobeerd, zonder resultaat. Uiteindelijk is Diseq1 inderdaad 19.2 en Diseq 2 Astra 23. Wat ik wel vreemd vind is dat wanneer als hoofdfrequentie 12515 ingevuld staat bij mijn ontvanger, ik geen ontvangst heb. Verander ik deze hoofdfrequentie naar bv 11509, dan heb ik wel prima ontvangst.


Maar welke kanalen zie je dan of heb je alleen signaal, want het zou zo maar kunnen dat je dan b.v. naar de 28.2 of 13.0 satelliet zit te kijken in plaats van de 19.2 want die hebben de frequenties 11508 in gebruik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb perfecte ontvangst op bepaalde zenders, vb France 24 Eng, France 24 eng, aljazeera, Russia today, CNBC, bloomberg, TV5 monde, Montagne TV en nog een paar andere, maar daar stopt het dan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...