Ga naar inhoud


auto-schade:taxatie kosten voor eigen rekening


sattos

Aanbevolen berichten

Is toch simpel.

 

Indien u uw voertuig bij H###s laat repareren zou u de taxatiekosten retour moeten krijgen.

 

Indien u uw voertuig niet bij H####s laat repareren heeft u deze kosten al vergoed gekregen.

 

Mocht H####s u na definitieve reparatie niet de kosten van taxatie terug betalen dan verneem ik dat

graag. Op dit moment is er geen reden om aanvullend uit te keren.

 

Sja, ik weet niet hoe ik dat moet vertalen of anders moet uitleggen.

Welk deel snap je niet ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: sattos
is dit niet tegenstrijdig?

ja, dat is niet tegenstrijdig.

Origineel bericht van: sattos
als ik die laat maken bij die bewuste garage,krijg ik 80 euro terug,laat ik het ergens anders maken is die 80 euro al uitgekeerd??

Ja, dat staat er inderdaad.
Dus als jij er voor hebt gekozen om de reparatie elders te laten uitvoeren, dan is die 80 euro reeds betaald.

Origineel bericht van: sattos
dus kort samengevat,ik loop 80 euro mis als ik het ergens anders laat maken??

Nee.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze maken het jou wel moeilijk met de antwoorden die je krijg.

Als je schade hebt en je brengt de auto naar een schade hersteller, dan maakt deze voor jou een offerte van de schade voor de verzekering. Een offerte maken is echter niet gratis. Je moet hier voor betalen. Als je echter de schade laat herstellen door diegene die ook de offerte heeft gemaakt, dan hoef je de offerte niet te betalen. Dit omdat hij dit terug verdient met de reparatie van jouw schade.

De verzekering betaald het schade bedrag uit welke door de schade hersteller in de offerte is berekend.

Aangezien bij reparatie door diegene die de offerte heeft opgesteld de offerte is inbegrepen wordt dit niet extra vergoed door de verzekeraar.

Als je besluit de schade niet te laten repareren of de schade ergens anders laat repareren, dan moet je inderdaad betalen voor de offerte, omdat de schade hersteller niets aan jou verdiend.

De verzekering zal het worst wezen wie de schade hersteld of zelfs of de schade wordt hersteld. Maar jou kost het inderdaad wel geld.

Als je niet de schade laat herstellen bij diegene die de offerte heeft gemaakt, moet jij die betalen. Want jij kiest ervoor om het niet of ergens anders te laten maken.

Je had dan beter gelijk naar het andere bedrijf moeten gaan en dit bedrijf de offerte laten maken.

Dus nu heb je gewoon pech en ben je inderdaad die 80 euro kwijt als jet het ergens anders laat repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de betreffende garage opdracht gegeven een schadebegroting te maken. De garage heeft hier tijd en kosten (audatex software) aan besteed.

 

Bij het laten uitvoeren van de reparatie bij dezelfde garage, maken deze kosten deel uit van de schade.

 

Doe je dat niet, dan moet je kosten van het maken van de begroting eenvoudig betalen.

 

In Duitsland is dit een veel voorkomende procedure. Bij een erkende vakgarage een begroting laten opstellen. Dit bedrag claimen bij de verzekering. En vervolgens de reparatie laten uitvoeren door een goedkope (beunhaas-) achteraf garage.

 

In deze gevallen wordt er altijd een rekening gepresenteerd voor het maken van de schadebegroting.

 

In een aantal gevallen zal de verzekering eisen, dat de schade wordt gerepareerd bij de reparateur waarmee de schade is geregeld. Dit mede in verband met garantie op het geleverde werk.

 

Je zult de rekening gewoon moeten betalen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
zo wordt je verplicht je auto bij die betreffende garage te laten maken,en dat wil ik niet

Waarom ben je dan naar die garage toe gegaan ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schade bedrijf besteed tijd om jouw schade te bepalen.

Daardoor weet de verzekering de kosten van je schade.

Hoogst waarschijnlijk is er ook een schade expert van de verzekering bij geweest als het een grote schade betreft.

Als jij dan je schade niet laat repareren en het vast gestelde schade bedrag gaat incasseren zit daar ook de werkzaamheden van het schade bedrijf in voor het vaststellen van het schade bedrag.

 

Het uitgekeerde schade bedrag is inclusief de werkzaamheden voor de schade taxatie.

De taxatie kosten worden niet door de verzekering aan het schade bedrijf betaald maar zit dus in het uitgekeerde schade bedrag.

Dus zal jij de kosten van deze taxatie moeten betalen aan het schade bedrijf.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...