Ga naar inhoud


auto-schade:taxatie kosten voor eigen rekening


sattos

Aanbevolen berichten

Enige tijd is iemand tegen mij aangeknald,dus de tegenpartij was fout.

 

Waar ik mee zit is dat ik de taxatie-kosten(80 euro) zelf moet betalen.De verzekering van de tegenpartij zegt,als ik mijn auto laat reparen bij schade-bedrijf waar het rapport is gemaakt worden de reparatie-kosten verrekend,dus dan kost het mij niks,maar als ik mijn auto ergens anders laat maken of ik laat mijn auto met schade,dan kan ik naar die 80 euro fluiten.

 

Het kan toch niet zo zijn dat ik zelf voor de taxatie-kosten op moet draaien.

 

Wat zijn mijn rechten?waar moet ik zijn om dit op te lossen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Normaal is het zo; je hebt als je je auto laat repareren bij een niet bij jouw verzekeringsmaatschappij aangesloten garage een eigen risico, bij mij is dat € 200,00. Als je in je recht staat en je verzekeringsma. claimd de schade bij de tegenpartij, en deze gaat tot betaling over, dan krijg je je eigen risico teruggestort. Als je naar een aangesloten garage gaat dan zie je helemaal niks van al dat papier werk.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

even voor de duidelijkheid:

 

er is al een bedrag uitgekeerd,maar die 80 euro taxatie die ik betaald heb,krijg ik niet terug.Behalve als ik mijn auto laat repareren bij die betrefende garage.

 

wat ik krom vind is dat ik verplicht ben mijn auto ta laten repareren bij die garage,doe ik dat niet,dan kan ik naar 80 euro fluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos

even voor de duidelijkheid:

er is al een bedrag uitgekeerd,maar die 80 euro taxatie die ik betaald heb,krijg ik niet terug.Behalve als ik mijn auto laat repareren bij die betrefende garage.

wat ik krom vind is dat ik verplicht ben mijn auto ta laten repareren bij die garage,doe ik dat niet,dan kan ik naar 80 euro fluiten.


Is al een hele tijd zo. De taxatiekosten krijg je vergoed als je de auto laat maken bij het bedrijf waar je de taxatie hebt laten doen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos

even voor de duidelijkheid:

er is al een bedrag uitgekeerd,maar die 80 euro taxatie die ik betaald heb,krijg ik niet terug.Behalve als ik mijn auto laat repareren bij die betrefende garage.

wat ik krom vind is dat ik verplicht ben mijn auto ta laten repareren bij die garage,doe ik dat niet,dan kan ik naar 80 euro fluiten.


helemaal krom vind ik het niet.
Heb in het verleden al eens mee gemaakt dat er iemand tegen mij aan reed terwijl ik achteruit een parkeerhaven uit reed.
deze persoon had een "getuige"
bleek later dat hij dit geintje vaker uithaalde op verschillende parkeer plaatsen,hij wachte net zolang tot er iemand achteruit een parkeer haven uitkwam,en boem dot gas erbij en reed zo tegen je achter kant van de auto aan.
Hij was een parkeerplaats aan het zoeken en jij moest opletten omdat je achteruit reed (schuldig).
die gabber streek het verzekerings geld op en ging op zoek naar een volgende slachtoffer.
zo gezien is het niet helemaal krom.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal onzin het is jou auto dus jij bepaald waar en of je hem laat maken en zeker als de tegen partij schuldig is

heb voor mij werk regelmatig met verz. maatschappijen en experts te maken maar dit nog nooit mee gemaakt

sommige expert/maatshappijen proberen zoiets wel maar als je voet bij stuk hout gaan ze over stag

omdat dit gewoon wettelijk NIET mag

soms verdenk ik sommige experts wel van deals met bepaalde schade bedrijven waar ze zeker niet armer van worden

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan bijna niet alle schades worden geregistreerd dus zodra er een expert komt weet deze het verleden van de auto dus ook als er schade is geweest

en verder is het niet moeilijk om vast te stellen of de schade

( vers is ) of al maanden oud

dus wat mij betreft onzin verhaal

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het wel met metropar eens.

Je hoeft je schade niet eens te laten repareren als je dit niet wil.

De verzekering vergoed ten slotte alleen je schade.

Natuurlijk moet je wel de kosten van de taxatie betalen als je niet bij de taxateur laat repareren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, wie betaalt het salaris van de garage voor de taxatiewerkzaamheden?

 

Ik denk dat jij ook graag betaalt wilt worden voor jouw werk.

 

Als jij de expert had laten komen naar jouw garage had je zelf met de garagehouder kunnen onderhandelen.

 

De verzekeringmaatschappij heeft jou naar een garage gestuurd waar ze bepaalde afspraken mee hebben. Quantumkorting?

 

 

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
looney2 even of topic,volgens het RVV = Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens Artikel 54
Bestuurders, die een bijzondere manoeuvre willen uitvoeren, moeten het overige verkeer vóór laten gaan.
Bijzondere manoeuvres zijn:
Wegrijden
Achteruit rijden
Maw jij bent altijd fout als je achteruit rijd eek

Daar ging het mij ook niet om,die knakker loerde op de parkeerplaats op een slachtoffer.
op het moment dat er iemand achteruit reed,stond hij klaar en drukte hem zo tegen je achter kant aan.
Hij streek het verzekerings geld op en "op naar een volgend klant"
neem toch niet aan dat jij in zo een geval, wacht tot iedere auto weg is die niet in een parkeervak staat.
Je neemt aan dat men een parkeerplaats zoek.
Ik kon toen hoog en laag springen,verzekering ging er niet op in.
Het is dat ik een kennis had die bij de sterpolis een behoorlijk hoge positie had,hier door is deze persoon op een lijst gekomen waardoor hij in de gaten werd gehouden,en later is er aangifte gedaan bij politie wegens bedrog/oplichting.
hij is er ook (na een bekentenis) voor veroordeelt.
hij had op deze, maar ook andere manieren talloze slachtoffers gemaakt.
Ik heb nooit m`n geld terug gekregen, maar wel een voldoening.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schade moet deskundig worden vastgesteld. Misschien is het schadebedrag dat je wilt hebben niet reeel. Te hoog of te laag.

 

Een les die je moet trekken uit dit alles is dat je blij moet wezen dat de aansprakelijkheid wordt erkend. Wat als de tegenpartij een andere visie heeft op het geheel. Jouw auto is door een ander aan flarden gereden en jij kan naar je centen fluiten hoe je ook je best doet.

 

Ik heb niet voor niets een all risk dekking op een vrij oude auto. Voor die paar honderd euro wil ik niet het risico lopen dat ik achter het net vis bij een schade. Ook handig trouwens als je een schade hebt gehad in het buitenland. Geen rompslomp, de verzekeringmaatschappij zoekt het maar uit.

 

 

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...