Ga naar inhoud


duo lnb plus diseq switch


Gast balou

Aanbevolen berichten

hallo iedereen..

Tot hiertoe had ik een installatie bestaande uit een TV vlaanderen schotel met een duo lnb, voor astra 19° en astra 23°. Daarnaast (euh ..daarboven..) staat een schotel met een single lnb gericht op astra 28°. Die duo lnb heeft een interne switch, en door diseq A en B werkt dat. De tweede schotel heb ik via een 2-poort diseqswitch aangesloten (merk Basetech): poort A naar de duo en poort D naar de single lnb. Als receiver een bij ***geen-reclame*** Duitsland gekochte type STB 2005 AC3,al vele jaren oud. Voor astra 19° is diseq A ingesteld, voor astra 28° diseq D. Voor astra 23° werkt diseq B niet,(laat die switch dat niet door??) maar deze receiver kan wel '22khz databurst' geven, en op kanaal B komt astra 23° door, als ik eerst via astra 19° kom.

Maar nu wil ik eens slim zijn, en heb een Cmag SL100HD gekocht om HD te kijken. Helaas blijkt deze geen 22khz te kunnen schakelen....! Dus heb ik nu OF 19° en 23° door de duo lnb OF 19°en 28° met de diseq switch. Maar niet alles gelijktijdig.

 

Dus eindelijk de vraag: hoe doe je dat, een duo lnb (met interne switch) en een aparte single lnb aansluiten op één coax toevoer??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: balou
Dus eindelijk de vraag: hoe doe je dat, een duo lnb (met interne switch) en een aparte single lnb aansluiten op één coax toevoer??

Met een uncommitted DiSEqC switch: --> KLIK <--
Ik neem aan dat die ontvanger dat aankan.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw antwoord.

Ik heb die link gelezen, en begrepen denk ik.

Helaas kan mijn receiver dat niet: alleen diseq 1.0, dus ik kan een sateliet (dus een lnb) alleen koppelen aan A-B-C-D. Meer is er niet.

Ik zal eens nadenken wat ik ga doen.

 

groeten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kunt knutselen dan kan het wel .

 

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/632480/1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

ik heb mij dus aan het knutselen gezet. Alleen dat doosje kopen, binnenwerk slopen enz.. heb ik overgeslagen. Gewoon drie kabels naast elkaar gelegd, mantels doorverbonden en kerngeleiders aaneengesoldeerd. Een kabel (korte van 10 cm) in de LNB, detwee langere (1,5 m) naar A en B van de diseq switch gestoken, en voila: (simple comme bonjour zouden we zeggen) probleem opgelost! De drie satellieten komen binnen op A-B-D.

Machtig en prachtig, zo'n forum.

Dank u allen, en zeg het voort.

 

groeten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: balou
Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb die link gelezen, en begrepen denk ik.
Helaas kan mijn receiver dat niet: alleen diseq 1.0, dus ik kan een sateliet (dus een lnb) alleen koppelen aan A-B-C-D. Meer is er niet.
Ik zal eens nadenken wat ik ga doen.

groeten


Helaas !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...