Ga naar inhoud


Goed alternatief voor Gemini


FrankAdem

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Stefaand

ja ik heb ze ook zo ongeveer allemaal uitgeprobeerd en ik vind die van iCVS met de GP3 plugin toch wel het beste en het meest stabiele.
Maar ja, les gouts el les couleurs.....

Zitten daar nog cams als cccam bij? Want in Gemini 5.1 zaten blijkbaar geen cams meer achter de Blue button.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

cams zitten er niet meer bij, maar hoe het dan wel moet bij GP3 is al enkele malen uitgelegd hier op het forum smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook de glass HD skin gebruiken , daar zit de ucm ( universal cam manager ) bij

je kan daarin de cam gebruiken die je wil , de meest gebruikte zitten er al in

ook is het een mooie en uitgebreide skin , zeker de moeite om eens te proberen

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je nog bezig bent om images te overwegen, raad ik je van harte Newnigma2 aan. Enkele kenmerken:

 

- ZEER stabiel

- regelmatige updates

- heeft alles wat je nodig 'zou' hebben; Errug veel plugins vaak ook specifiek gemaakt/aangepast voor Newnigma2

- Een overzichtelijke online software menu.

- een goed gebruikersforum (wel in het duits)

- toffe skins, groot aanbod in het HD

- complete picons

- fantastische mediaspeler die vrijwel alles afspeelt

- Handige Newnimga2-specifieke tooltjes (bijvoorbeeld om je persoonlijke configuratie op te slaan en terug te zetten bij een flash.

- ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrankAdem
Origineel bericht van: dagg
cams zitten er niet meer bij, maar hoe het dan wel moet bij GP3 is al enkele malen uitgelegd hier op het forum smile

Waar precies? Zoekfunctie vindt niets...



klik

de 2 meest gebruikte oplossingen, handmatig of via tunisiasat addon


gr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net een ipk gemaakt voor cccam 2.2.1 te installeren op GP2/3, getest en werkt. Per PM een link bij mij te verkrijgen mocht het volgens bovenstaande methodes niet lukken.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, weer een topic over "wie of wat heeft de beste image" met alle voordelen & nadelen van dien. smirk

Dat lezen we dan maar niet meer want het einde, van dit topic, is nog lang niet in zicht.

Iedereen vindt zijn eigen image toch de meest perfecte. blush

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

per ftp in /tmp gooien en dan per telnet uitvoeren

 

opkg install /tmp/blabla.ipk

 

(maar installeren van lokale ipk's kan ook via softwarebeheer op de box, dan de ipk in de root / zetten, install local package from flash oid)

 

leesvoer

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook goede ervaringen met iCVS en GP3. Zeer stabiel, nooit geen vastlopers op mijn DM800. Drivers worden niet vaak geupdate, maar dat is ook niet nodig. Persoonlijk ben ik erg tevreden met iCVS en GP3. Te vinden bij IHAD (iCVS met GP3 ingebouwd). Na installatie software update uitvoeren om weer bij de tijd te zijn.

DM7020HD+interne HD / Triax 88cm / Panasonic TX-37LZD800F LCD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openpli nightly build is gewoon rete stabiel en wat mij betreft het meest complete en best verzorgde image. De programmanaam wordt netjes weergegeven in het display, een knipperend "rec" logo'tje tijdens een opname, een trashcan, kom daar maar eens om bij die Duitse images. Dat ze niet eens de programmanaam weergeven bij Newnigma en consorten vind ik al een afknapper op zich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Openpli nightly build is gewoon rete stabiel en wat mij betreft het meest complete en best verzorgde image. De programmanaam wordt netjes weergegeven in het display, een knipperend "rec" logo'tje tijdens een opname, een trashcan, kom daar maar eens om bij die Duitse images. Dat ze niet eens de programmanaam weergeven bij Newnigma en consorten vind ik al een afknapper op zich.

Tja, een image die zo vreselijk instabiel is dat er nachtelijks updates gemaakt moeten worden om de boel draaiende te houden...
crazyconfused
PLi stabiel?? :D:D
(geintje tussendoor, no offence!)

Om maar gelijk een einde aan deze discussie te maken het volgende:
ALLE IMAGES ZIJN EXACT HETZELFDE!!!! ...in de basis dan. :D

De ene stopt er meer troep en onstabiele plugins in dan de andere, en dat maakt het verschil.

..maar ik heb het idee dat de discussie nu pas op gang komt! laugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

ALLE IMAGES ZIJN EXACT HETZELFDE!!!! ...in de basis dan. grin

Van oorsprong zijn inderdaad all images gebaseerd op git.opendreambox.org. Vooral voor het stukje wat Enigma2 heet.

Ook het stuk "onder de motorkap" is bij de meeste images de OE1.6 van opendreambox.

Alleen PLi wijkt hier af (en daardoor ook ViX maar die maakt geen Dreambox Images). Die heeft ondertussen OpenPli2.1, welke op erg veel punten afwijkt van de OE1.6.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...