Ga naar inhoud


Stuurprogramma canon laser shot LBP 1120.


rommelaar

Aanbevolen berichten

Ik heb op de laptop het besturing systeem windows 7 home 64 bit en daar is na eerst zelf te hebben gegoogeld en later navraag gedaan bij Canon geen upgrade stuur programma voor om de printer met deze versie van Windows te laten werken.Wel is er een stuurprogramma voor Win 7 32 bit.

Is er misschien een mogelijkheid om dit stuurprogramma te gebruiken?

Canon maakt zichzelf er wel makkelijk van af door te schrijven dat het niet bekend is wanneer en of er een driver beschikbaar komt voor deze printer.Sorry voor het ongemak schrijven ze dan nog op het eind.

Kan de printer naar het grof vuil of is er nog een andere mogelijkheid om hem te kunnen gebruiken?

Bijvoorbaat alvast dank voor eventuele reakties.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is altijd zinvol om dit te proberen.

 

Kans is dat Windows het stopt omdat hij "ziet" dat het 32bit is.

Kans is dat hij hem wel installeert maar je printer er niet mee kan werken.

Kans is dat alles goed werkt.

 

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je het niet gewoon hebt geprobeerd? Kost je 2 minuten. smile

 

En dat fabrikanten geen drivers willen maken/updaten is eigenlijk heel logisch... zo kunnen ook zij bij elke nieuwe Windows versie weer nieuwe hardware verkopen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Het is altijd zinvol om dit te proberen.

Kans is dat Windows het stopt omdat hij "ziet" dat het 32bit is.
Kans is dat hij hem wel installeert maar je printer er niet mee kan werken.
Kans is dat alles goed werkt.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je het niet gewoon hebt geprobeerd? Kost je 2 minuten. smile

En dat fabrikanten geen drivers willen maken/updaten is eigenlijk heel logisch... zo kunnen ook zij bij elke nieuwe Windows versie weer nieuwe hardware verkopen.



Heb het 32 bit stuurprogramma geprobeerd te installeren en die pikt windows toch niet,dus installatie afgebroken en dus niet geinstalleerd.

Wat je schreef over dat fabrikanten geen drivers willen maken en updaten om nieuwe hardware te kunnen verkopen,heb ik alle begrip voor,doch ik kan er weinig begrip voor opbrengen dat een printer die in 2007 is aangeschaft in 2011 de vuilnisbak in kan omdat de fabrikant niet voor een beetje nazorg voor zijn produkten wil zorg dragen.Zal wel bij alle hardware merken zo zijn maar mijn volgende printer word dus echt geen printer meer van deze fabrikant.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

groot gelijk. Het is gewoon droevig hoe hardware fabrikanten hier mee om gaan.

 

Tuurlijk kunnen ze niet alles blijven ondersteunen, maar als het netjes is geprogrammeerd zou het mijns inziens niet zo veel werk moeten zijn om ook een 64 bits driver te maken.

 

Zelfde verhaal met linux drivers, da's ook zo'n drama bij Canon. Ze maken aardige producten, maar de software support is bedroevend.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Heb het 32 bit stuurprogramma geprobeerd te installeren en die pikt windows toch niet,dus installatie afgebroken en dus niet geinstalleerd.

Wat je schreef over dat fabrikanten geen drivers willen maken en updaten om nieuwe hardware te kunnen verkopen,heb ik alle begrip voor,doch ik kan er weinig begrip voor opbrengen dat een printer die in 2007 is aangeschaft in 2011 de vuilnisbak in kan omdat de fabrikant niet voor een beetje nazorg voor zijn produkten wil zorg dragen.Zal wel bij alle hardware merken zo zijn maar mijn volgende printer word dus echt geen printer meer van deze fabrikant.


Ja dat is balen... soms heb je geluk.

Maar je printer is wel alweer 4 jaar oud... wij kopen bijna jaarlijks nieuwe hardware en lopen dan zelfs nog af en toe tegen dit soort problemen op.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker Wiz.Dit geld niet alleen voor de hardware fabrikanten maar zeker ook voor de marktleider in software Microsoft.

Wat is het nu voor gekkigheid om de software te gaan veranderen, zodat bepaalde hardware die het met alle service pakken op xp perfect hebben gedaan,het dan op nieuwe versies in ene niet meer doen.

Dit heeft toch volgens mij niets met extra beveiligingen te maken.Of zal Bil Gates bij de hardware fabrikanten ook aandelen hebben?

 

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Zeker Wiz.Dit geld niet alleen voor de hardware fabrikanten maar zeker ook voor de marktleider in software Microsoft.
Wat is het nu voor gekkigheid om de software te gaan veranderen, zodat bepaalde hardware die het met alle service pakken op xp perfect hebben gedaan,het dan op nieuwe versies in ene niet meer doen.
Dit heeft toch volgens mij niets met extra beveiligingen te maken.Of zal Bil Gates bij de hardware fabrikanten ook aandelen hebben?


Dit is juist heel belangrijk om te doen. Zo blijft het geld rollen en de economie draaien en behouden mensen hun banen. Zouden ze hiermee stoppen dan gaat iedereen een hoop er op achteruit.

Als ze auto's zouden maken welke nooit meer roesten en nooit meer kapot gaan dan heb je over 50 jaar nog maar 1 auto fabrikant die 10 auto's per jaar verkoopt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Sjattuh

Dit is juist heel belangrijk om te doen. Zo blijft het geld rollen en de economie draaien en behouden mensen hun banen. Zouden ze hiermee stoppen dan gaat iedereen een hoop er op achteruit.

Da's best leuk en aardig, maar laten ze dan ook een beetje in de pas blijven lopen met de economische levensduur van de randapparatuur. Na 3 jaar je printer weg moeten gooien omdat men het verdomd om een driver te maken voor een nieuwer operating system dat gaat helemaal nergens over, en wel er een voor en 32 bits versie van een operating system, maar niet een 64 bits versie maken dat zou wettelijk verboden moeten worden smile.

Overigens denk ik niet dat dit ook maar iets bijdraagt aan de economie, of je moet in de afval verwerking zitten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...