Ga naar inhoud


[DM800HD] Kids van de TV afhouden dmv tijdslots. Hoe ?


MySat

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Ik heb het op dit moment wat anders gedaan maar ben niet tevreden.Image is Openpli 2.0..

 

Cron

 

0 18 * * 1-5 /usr/bin/CCcam

*/5 0-17 * * 1-5 /etc/StopViewing.sh

0 14 * * 6-7 /usr/etc/CCcam

*/5 0-17 * * 6-7 /etc/StopViewing.sh

 

StopViewing.sh

 

#!/bin/sh

#

# Gemaakt om te schedulen

 

kill $(pidof CCcam)

 

 

Probleem is dat:

- Starten werkt niet automatisch

- Indien ik incidenteel eerder wil kijken ik cron moet afschieten

 

Ik heb al een leuke manual over scripting gedownload, echter de 301 pagina's heb ik nog niet uit. Iedere tip die bovenstaande Cronjob juist laat lopen is al welkom

 

Grtz

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dagg
start: /usr/bin/CCcam &

stop: killall -9 CCcam 2>/dev/null


Deze aanvullingen gaan we eens proberen ;-)

Bedankt tot op heden


Kan inmiddels al een boek schrijven van de eerste 3 dagen. Bijna tragisch taferelen. Echte TV junks die kids. En mijn auto wassen......Ho maar ;-)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het zijn arme (klein)kinderen waar de (groot)ouders de baas zijn. wij hebben dit al met twee generaties mee gemaakt dus we kunnen er over mee praten. ons advies: ga iets met de kids doen en geniet daarvan, het wordt echt quality-time en the kids zijn dankbaar. dit is dan geen technisch antwoord, maar toch.

 

o ja en toch de groetjes uit zuid-limbabwe

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: MySat
Origineel bericht van: dagg
start: /usr/bin/CCcam &

stop: killall -9 CCcam 2>/dev/null




Inmiddels zijn we enkele weken verder en geloof het (of niet), maar het is een verademing. Iedereen weet dat ze het niet hoeven te proberen en ik heb een ander familie-leven. Af en toe komt de vraag nog boven of de TV aankan voor 18.00 en het antwoord kennen ze inmiddels.

Een aanrader voor een plugin ;-) of liever een Php script waarmee e.e.a ook via de laptop makkelijk geregeld kan worden.

Indien ik eerder wil kijken schiet ik de crond af via putty en restart cccam even. Niks kabels of iets anders. En geloof me, zelfs als ik crond niet herstart, proberen ze het niet eens meer.

Mocht iemand een verbetering hebben, dan zie ik dat graag terug in deze post ;-)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...