Ga naar inhoud


[DM800HD] Kids van de TV afhouden dmv tijdslots. Hoe ?


MySat

Aanbevolen berichten

Omdat de kids 's morgens al voor school aan de TV geplakt zitten wil ik dit gaan inperken. Zojuist KiddyTimer geinstalleerd echter ik meen te concluderen dat dit niet de juiste functies heeft.

 

Mijn idee is om de kinderen van 18-19u televisie te laten kijken. Gedurende het weekend is dit 12-19u. Ik kan natuurlijk CCcam schedulen in via cron echter mogelijk is er een andere plugin die dit soort functionaliteit wel biedt. Graag tips

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


CCcam zelf heeft er wel beperkte functionaliteit voor

 

F: user4 pass4 5 0 1 { } { } { 18:00-19:00 }

 

maar dan zit je nog met het weekend frown

Cronjob lijkt me slim plan! smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks het feit dat ik het eens ben met het feit dat het feitelijke probleem niet direct opgelost wordt, wil ik toch zoiets invoeren omdat ik niet altijd thuis ben op deze momenten en dit toch wil afdwingen.

 

Heb ik het nu juist dat er (nog) geen applicatie voor bestaat ? (gezien de reacties....)

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je wilt, is eenvoudig met crontab te regelen. Lees eens wat documentatie op internet (google) over crontab en je kunt simpel een paar jobs aanmaken die structureel op bepaalde momenten je cccam stoppen en starten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de kinderen een eigen dreamboxje hebben? Stoppen kan ook maar 2 cronjobs doen het werk, cccam blijft draaien.

2 scripts op de servende dreambox:

 

zondagnacht 00:00 werkweek.sh uitvoeren:

#! /bin/sh

rm -f /etc/CCcam.cfg

cp /etc/cccam.werkweek /etc/CCcam.cfg

 

vrijdagnacht 00:00 weekend.sh uitvoeren:

#! /bin/sh

rm -f /etc/CCcam.cfg

cp /etc/cccam.weekend /etc/CCcam.cfg

 

cccam.werkweek met F: line { 18:00-19:00 }

cccam.weekend met F: line { 12:00-19:00 }

 

smile

 

(maaruh dan gaan ze lekker FTA kijken? lol)

 

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ja ik wil niet ouderwets overkomen maar die lijkbleke gezichtjes die tijdens vakantie al vanaf 9:00 uur tot 13:00 naar een scherm staren en enkel afhankelijk worden van chips, drinkyoghurt of mega turtle geweld hebben mijn compassie.
ciao


Hier ben ik het helemaal mee eens laat gewoon de TV uit gooi de scartkabel weg en schop ze naar buiten.HI
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...