Ga naar inhoud


BADR 26: Alle 3 de beams in NL beschikbaar?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me iets af, omdat ik op het punt sta om een 110CM satellietschotel uit te richten op ArabsatBADR 26 oost, met een Inverto Blak Ultra LNB:

 

Ik zie dat er 3 "beams" zijn, respectievelijk van Badr 4 5 en 6.

 

Beam 6 is meer gericht op Afrika, 4 en 5 zijn wel voor de EU bestemd. Kan ik de zenders nu van beam 6 NIET ontvangen in NL?

 

http://nl.kingofsat.net/hdtv-26.0E.php

 

THanks

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem is dat ik niet weet wat die afkortingen inhouden; ik heb ze proberen op te zoeken maar het is me niet gelukt!

 

Het gaat dus om de digitale zenders, geen analoog o.i.d. laugh

 

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SalimRMAF

 

Je gaat naar de site: http://www.lyngsat.com/badr.html

 

Dan zie je daar alle transponders in de eerste kolom staan die via de Badr op 26 graden oost worden uitgezonden met daarnaast de zenders.

 

In de kolom “System Encryption” kun je zien of ze vrij te ontvangen zijn. Er staat dan een “F”.

 

Bij transponder 11766H zie je een “P” staan van “Packages”. Als je daarop klikt, kun je zien welke zenders er allemaal via dat abonnement te ontvangen zijn. Misschien staan er bij andere transponders ook wel een "P" van een ander betaalpakket.

 

In de kolom “Beam” zie je de verschillende Beams staan in het blauw, het ontvangstgebied van die transponder. Als je daarop klikt, krijg je een kaart te zien waar deze Beam te ontvangen is en welke schoteldiameter je voor een bepaald gebied nodig hebt.

 

Wordt op zo’n kaart alleen maar de signaalsterkte aangegeven in EIRP (dBW), dan kun je via deze site, de diameter van je schotel bepalen die je nodig hebt om die transponder te kunnen ontvangen: http://www.tv-sputnik.com/eng/eirp.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:| Heel erg bedankt voor uw uitleg,..

 

Alleen begrijp ik dan goed dat je met een 110CM schotel in TIlburg de volgende zender NIET kan ontvangen:

 

Al Quraan Al Kareem TV HD.

 

Want dat blijkt uit de beam...

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat klopt. Al Quraan Al Kareem TV HD zitten op de Pan-Arab-beam en die kun je hier niet ontvangen. Je kunt alleen de BSS-beam van de Badr4 ontvangen en wil je niet dat met de eerste de beste regenbui alles weg valt, dan heb je een 110cm Triax-schotel nodig met een kwaliteits-lnb zoals de Inverto Black Ultra.

 

Misschien een beetje spijtig dat je zoveel zenders van de Badr 26 graden oost niet kunt ontvangen maar het is niet anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, mijn god, en ik heb vandaag een 110cm schotel etc besteld, de enige reden was dus die HD zender maar.. alles tevergeefs. :s

 

Het is dus ONMOGELIJK om Quran AL Kareem TV HD te ontvangen in NL? frown DIt vind ik echt jammer,.. Nu de schotel maar proberen te verkopen dan.

 

Nilesat is dan interresanter, toch? Grrrr

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...