Ga naar inhoud


(VOIP) SIP-registratie mislukt!


alx

Aanbevolen berichten

Na de aanschaf van een Gigaset A580ip hebben een maatje en ik

ons aangemeld bij Gigaset. Er is ons beiden een nummer toegekend.

Als we elkaar bellen (internet) gaat de telefoon wel over.

Er komt geen gesprek tot stand. Na het beëindigen van de verbinding zie ik : "SIP registratie mislukt".

Wat doe ik fout? Ik zou gratis moeten kunnen bellen met elkaar

via Gigaset.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vermoed dat dit gaat over een 'andere' sip aanbieder die in je telefoon staat.

Je kan 6 sip providers installeren op deze telefoon, uitbellen die je dan door het nummer te bellen en af te sluiten met #1 tot6. Met dat cijfer na het hekje bepaal je welke provider je gebruikt. Binnen gigaset hoef je geen sip te registreren... uitbellen doe je dan dmv #9 na het interne gigaset-nummer, of uiteraard via een nummer wat je in de interne telefoongids van gigaset gekozen hebt.

 

Doordat je een half/fout ingevulde eerste sip provider hebt, kan de telefoon niet registreren, en krijg je een foutmelding.

 

heb je de echotest van gigaset al eens gebeld om te horen of het werkt? 12345#9

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sverige,

Ja, ik heb die test uitgevoerd en hoorde gewoon mijn stem terug.

Bedankt voor hulp. Verder heb ik me nog niet aangemeld bij een SIP-provider, alleen bij Gigaset.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat gebruikerssporen gevonden en denk dat het apparaat wel eens eerder gebruikt zou kunnen zijn! Misschien daarom een mogelijke registratie bij een vOIP-provider gedaan, die er nog in staat?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zou kunnen.

Heb je al in het configuratie scherm gekeken of er iets actief is? Als je naar http://www.gigaset-config.com/ gaat kom je terecht in de aangesloten gigaset telefoons in je netwerk. Standaard wachtwoord is 0000. Je kan eventuele eerdere configuraties inactiveren zodat je geen 'last' meer hebt van niet geregistreerde accounts.

 

Als je je stem echter gewoon onmiddellijk terughoort werkt het geheel aan jouw kant zoals het hoort. Als je gesprekspartner die test ook doet, en bij hem werkt het ook, dan zouden jullie gewoon met elkaar moeten kunnen praten!

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...