Ga naar inhoud


Nieuwe versie Dreambox Control Center voor Enigma2 (DCC-E2)


vGnp

Aanbevolen berichten

 

Even kort door de bocht met kans op het maken van vijanden: Dan moet je geen linux-based decoder gebruiken als je niet kan zonder dcc.

 

Origineel bericht van: Loui (K)
Origineel bericht van: Catastrofus
DCC is nergens voor nodig. ssh/telnet naar je box + dreamboxedit en je hebt alles wat je nodig hebt.

 

Origineel bericht van: Loui (K)
Origineel bericht van: sjumpie
hoi

 

hoe bewerk ik de zenderlijst dan met editor

 

gr sjumpie

Dat zou ik niet met DccE2 doen maar met DreamboxEditor doen

DreamboxEdit

 

Maar het is wel een handig hulpmiddel als je niet zo goed bent in telnet commando's,En idd niet als Settings Editor gebruiken.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Pedro Newbie

Dat is wel erg kort door de bocht ja. Je hoeft toch ook geen automonteur te zijn om auto te rijden, waarom zou je dan verstand moeten hebben van linux of andere fratsen om een Linux based ontvanger te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je het oliepeil kan kontroleren van je auto en ook nog het peil van de vloeistof voor je ruiten kan checken dan kun je ook zonder dcc voor je dm. Uiteraard is dit weer kort door de bocht... cool

 

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Dat is wel erg kort door de bocht ja. Je hoeft toch ook geen automonteur te zijn om auto te rijden, waarom zou je dan verstand moeten hebben van linux of andere fratsen om een Linux based ontvanger te gebruiken.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij blijft deze versie voor problemen zorgen.

ik had me wachtwoord veranderd. Ik vul dit in en daarna reconnect en ben met ftp en tellnet verbonden. Daarna kan ik het programma niet meer afsluiten en dus ook me wachtwoord niet gewijzigd. Ik moet het dan echt via taakbeheer killen.

Vreemde is dat het de eerste keer toen het standaard wachtwoord er nog stond het wel is gelukt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, na een avondje knutselen, prutsen en uitvogelen denk ik dat ik een werkende Nederlandse taal heb voor deze versie.

 

In de bijlage zit een zipfile met daarin het taal bestand en de "how to" om hem te installeren.

 

Het is niet onmogelijk dat er een typo instaat, maar laat maar horen dan pas ik het wel aan.

 

Ik hoop dat het bij jullie ook werkt, dit is mijn eerste poging om zoiets in elkaar te bakken, dus brandt me niet helemaal af als het niet goed werkt wink

 

HCO.

 

dcce2_lang.zip

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterstofcyanide
Ok, na een avondje knutselen, prutsen en uitvogelen denk ik dat ik een werkende Nederlandse taal heb voor deze versie.

In de bijlage zit een zipfile met daarin het taal bestand en de "how to" om hem te installeren.

Het is niet onmogelijk dat er een typo instaat, maar laat maar horen dan pas ik het wel aan.

Ik hoop dat het bij jullie ook werkt, dit is mijn eerste poging om zoiets in elkaar te bakken, dus brandt me niet helemaal af als het niet goed werkt wink

HCO.



Paar kleine verbeteringen toegevoegd,Verder is het oke zo.Alle als je op nederlands klikt wordt het engels dat is vreemd.maar dat mag de pret niet drukken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Loui (K)
..Alle als je op nederlands klikt wordt het engels dat is vreemd.maar dat mag de pret niet drukken.


Dit kan je wijzigen onder het tabje Multilines
multilines.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Das Programm ist ausschliesslich zum Umgang mit der Dreambox über das Netzwerk vorgesehen.


ik heb bernyr ook maar eens gevraagd of het voor VU+ gebruikt mag worden... Antwoord komt nog (hoop ik).

want ik lees overal de kwestie aangaande de licenties en dmm zijn begrijpelijke maar toch protectionistische houding daarin
en het zou toch jammer zijn dat zulks zo streng doorgevoerd zal gaan worden.

de language files (Nederlands indien perfect) zou je ook naar bernyr moeten sturen... opdat het voor anderen ook beschikbaar komt.
ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
Das Programm ist ausschliesslich zum Umgang mit der Dreambox über das Netzwerk vorgesehen.


ik heb bernyr ook maar eens gevraagd of het voor VU+ gebruikt mag worden... Antwoord komt nog (hoop ik).

want ik lees overal de kwestie aangaande de licenties en dmm zijn begrijpelijke maar toch protectionistische houding daarin
en het zou toch jammer zijn dat zulks zo streng doorgevoerd zal gaan worden.

de language files (Nederlands indien perfect) zou je ook naar bernyr moeten sturen... opdat het voor anderen ook beschikbaar komt.
ciao


hij antwoord als volgt:
maak je geen zorgen, er zijn geen beperkingen te verwachten, de toepassing is je eigen verantwoordelijkheid. Enkel Live-TV zou wel eens niet kunnen werken, hetgeen ik niet in de hand heb.

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...