Ga naar inhoud


Panasonic TX-VT30 plasma en Onkyo TX-NR609 versterker inschakelprobleem


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Onlangs een nieuwe TV en een nieuwe versterker gekocht en nu heb ik volgend probleem:

 

Heb op de TV en versterker gekozen voor audio retour en voor versterker bediening via de TV.

 

Dat werkt allemaal. Zet ik het geluid op de TV afstandsbediening harder, gaat de versterker harder, zet ik de TV uit gaat de versterker ook uit. Schakel ik de VT30 aan, gaat de Onkyo ook netjes aan. Zo ver zo goed.

 

Maar de TV springt als ik hem aanzet steevast op input TV (ruis dus, want ik heb geen kabel) in plaats van input AV. frown

 

Ik heb alle instellingen in de TV al doorlopen maar kom er niet uit.

 

Hoe dwing ik die TX-P55VT30 automatisch naar AV (HDMI2) als ik hem aanzet?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar heb je de hotelmode voor nodig. Hierin kun je dit instellen. ff Googlemagic toepassen wink

 

Heb ik bij mijn pana ook gedaan.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

PM'er en Wiz, enorm bedankt voor jullie tip.

 

Op de zijkant van de TV de V- toets ingedrukt houden en tegelijk de AV toets op de afstandsbediening 3 x indrukken.

 

Dan verschijnt het hotel menu.

 

Bij [initial input] kan je dan AV en vervolgens HDMI2 selecteren. De andere waarden in principe standaard laten en opslaan.

 

De TV start nu keurig steeds op HDMI2 op smile

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm zou mijn probleem hiermee te maken kunnen hebben zoals ik hier heb beschreven? Zit namelijk ook met een Onkyo receiver. De pana staat in hotel mode zoals bekend was, echter na het uitzetten van alle apparaten ( paar uur stroom eraf ) en dan weer aan gaat het mis, korte stroomonderbreking lijkt geen probleem. Michel zou jij dat kunnen testen met jouw setup ... Pak 'm beet zet het spul 's nachts uit en schakel in 's morgens.

 

Voor duidelijkheid: Setup is Pana tx-p50v10e, Onkyo SR-606 en een DM8000HD.

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik probeer er vanavond aan te denken, want ik haal altijd alles helemaal van de stroom af, behalve de Pana en de DM8000HD-DVD want die gebruiken in stand-by samen nog geen 2 watt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne is wel eens een dag van de stroom af geweest, maar is gewoon in hotelmode blijven staan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dolphs ,

 

Het is Slechts een theorie maar zou het niet kunnen dat de data die neem ik aan opgeslagen word op een eeprom/flash geleegd word omdat de back-up stroomvoorziening. zou een batterij kunnen zijn stuk is.

Dat zou namelijk verklaren dat de door jou geprogrammeerde data weg is en hij terug valt in zijn basisinstellingen.

 

 

Denk aan een bios batterij op je moederbord van je pc.....

 

 

Groetjes.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo medehobbyisten, bedankt voor het meedenken. Ik zal mijn Roemeense kronkel even uitzetten en normaal Nederlands tikken smile

 

Het probleem is alsvolgt: als ik dm, tv en onkyo van de stroom heb voor pak 'm beet 4 uur en dan voorts weer inschakel verschijnt er steevast in de linkerhoek HDMI1 en rest is zwart, ook geen geluid! Let wel dit treedt alleen op bij een HD zender, althans zo lijkt het ( ik zou startup service voor de gein eens naar een SD moeten zetten ) en het maakt niet uit of ik de autoresolution plugin activeer of niet.

 

Nu probeer ik nog eens het beeld te schetsen wat er gebeurt zodra ik de TV aanzet... Dan gaat de onkyo netjes mee aan ( immers hotel mode HDMI1 ) en dan zwart beeld met HDMI1 in de linker bovenhoek, terwijl Dream netjes op NL1 HD instart. Laat ik dit 10-15 minuten staan, dan komt er beeld ( geen geluid ).

 

Zap ik voorts naar een sd-zender en weer terug, dan werkt alles prima! Ik ben een keer net op tijd geweest om te constateren, dat als er beeld komt ik eerst "ruis" zie ( zwart/grijs ) en vrijwel daarna rolt het beeld dan even van boven naar beneden. Dat stopt na een paar secondes (10?) en hop strak beeld .. Maar dus geen geluid, dat komt pas als ik heen en weer zap ...

 

Ik zal hier komende dagen nog wat meer op letten, het probleem treedt niet op als het spul (dm, tc en onkyo ) uit standby komt, puur en alleen als het van de stroom af is en dan ook nog pas na een paar uur.

 

Nogmaals dank voor het meedenken, ik wil niet in deze thread overheersen met mijn probleem en wellicht terugschakelen naar mijn topic.

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig een wat oudere onkyo? Hele grote kans dat hij het signaal niet meer automatisch herkent...

 

Oorzaak: rotte condensatoren op het hdmi board.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben zelf ook best wel Onkyo fan maar als je zoekt op Onkyo hdmi problems.......... frown

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pillie
De Onkyo receivers hebben wel vaker last van het niet herkennen van de aangesloten hdmi apparatuur.


Waarom denk je dat ik bovenstaande schreef??

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...