Ga naar inhoud


[Vu+ Uno] Plaatsen kanalenlijst via USB kan dit?


yaho

Aanbevolen berichten


de prettigste manier is om dat met dreamboxedit (zo heet het programma) te doen

en dan wel de versie 4.0.1.2 (is een IHAD versie dus die zul je even moeten zoeken)

want je stelt enkel

-ip-adres en aanmelding + paswoord in

-opent het bestand (settingslijst op pc)

-ftp om te zenden naar box

klaar

 

aardig is dan ook dat je gelijk het overzicht hebt van hoe die settingslijst in separate bouqetten is onderverdeeld.

caio

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je hebt een router?

 

- Dan hang je zowel je computer als je VU+ met een netwerk kabel aan je router.

 

- Je start je VU+ opnieuw op.

 

- Je kijkt in het menu - instellingen - systeem - netwerk welk IP adres je VU+ van je router heeft gekregen. meestal iets als 192.168.1.xxx of 10.0.0.18 of zo.

 

- Je download op je PC DreamboxEdit 3.1 of hoger.

 

- Je laad de gewenst lijst in DreamboxEdit in, gaat naar options, stel daar Enigma2 en je VU+ IP adres in en opslaan.

 

- Daarna naar FTP en upload.

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, via netwerk zal inderdaad gemakkelijker zijn(hoop ik). Maar mijn (toekomstige VU+, wordt waarschijnlijk maandag geleverd) ontvanger staat ver weg van mijn "internetdoos". Ik heb samen met mijn ontvanger ook een wifi stick mee besteld, maar deze was niet voorradig en wordt nagezonden dus wil ik de zenderlijst(na aanpassen aan eigen smaak) inladen via usb-stick.Ik heb de dreamboxedit versie 4.0.1.2 gedownload en de zenderlijst iets veranderd en opgeslagen. Kan ik dan deze "nieuwe" lijst via usb stick dan straks inladen?En zo ja, hoe? Het programma dreamboxedit heeft wel al mijn IP-adres gezien, maar wat vul ik dan bij password in/ of maakt dat niets uit? Je ziet, ik heb de VU+ nog niet, maar wil er wel al klaar voor zijn!!

 

Groeten uit Cadzand

Link naar reactie
Delen op andere sites

dreamboxedit

ongeconfigureerd en/of geen ander image erop gezet

is login : root en paswoord :

leeg dus

 

mensen zonder ethernet aansluiting maken het zich extreem moeilijk met alle instellingen en configuraties (dat moet men weten)

 

zonder te weten welk image erop staat kun je stellen dat je niet bestanden van usb naar root / kunt kopieren daar MC (midnight Commander) wellicht ontbreekt in dat image

 

je kunt de receiver opstellen instellen en uitschakelen, ja zelfs met ipadres op dhcp en juiste gateway+dns

dan zet je hem naast de pC aan een ethernet switch en start de VU nadat ie geboot is kun je hem benaderen vanuit de pC.

dan is alles per pC instellen en overhevelen zo gepiept.

alle denken dat de VU naast de TV moet staan

maar het kan ook echt naast de pC

je moet wel de box na overhevelen shutdownen opdat ie de instellingen ook net voor uitschakelen opslaat

dus niet enkel de stroomknop gebruiken (webinterface) :D

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Tonskidutch
de prettigste manier is om dat met dreamboxedit (zo heet het programma) te doen
en dan wel de versie 4.0.1.2 (is een IHAD versie dus die zul je even moeten zoeken)
want je stelt enkel
-ip-adres en aanmelding + paswoord in
-opent het bestand (settingslijst op pc)
-ftp om te zenden naar box
klaar



IP -adres connectie getest en is ok. Maar ik krijg geen verbinding omdat username en password niet goed zijn? Bij username staat root, en password heb ik leeg gelaten HTTP poort op 80.
Link naar reactie
Delen op andere sites

waar ik als paswoord blablabla ingevuld heb heb jij niets staan

omdat openpli geen paswoord heeft na flashen.

 

(de overige instellingen, behoudens mijn eigen ipadres dienen wel overeen te komen)

 

in een enkel geval merkte ik dat FTP pas werkte nadat je WEL een paswoord hebt ingesteld

voor DCC en voor Dreamboxedit

(mijn ervaring)

 

dan hielp, via telnet op de VU inloggen

de commandline regels gebruiken in windows (uitvoeren CMD)

telnet IPADRES_VU+ (intiepen en enter geven)

root (intiepen en enter geven)

leeg (NIETS intiepen en enter geven)

root@BM750

passwd (intiepen en enter geven)

blablabla (eerste maal intiepen en enter geven)

blablabla (tweede maal intiepen en enter geven)

 

of even geknipt uit de dosconsole>>>

Code:
telnet 10.0.0.65Trying 10.0.0.65...Connected to 10.0.0.65.Escape character is '^]'.********************************                             **           VTI Image         **                             **    www.vuplus-support.org   **                             ********************************welcome on your Vu+ ! - Kernel 2.6.18-7.3 (#1 SMP Tue Aug 23 00:01:55 CEST 2011).BM750 login: rootPassword: root@BM750:~# passwdChanging password for rootNew password:Retype password:Password for root changed by rootroot@BM750:~# 

 

en nu vul je bij dreamboxedit natuurlijk het nieuwe paswoord in

en hebt verbinding

anders ga ik m'n hobby aan de haak hangen :D

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we van de week eens proberen, nu hebben we logees dus maar even niets proberen voor het geval we helemaal geen beeld meer hebben (beginner). De VU+ "ziet"in elk geval de computer, en de de computer ziet de VU+.(wanneer ik de netwerkkabel gebruik), wanneer ik de VU stick gebruik voor draadloos te communiceren gaat dit niet omdat de de vu mijn computer niet ziet en omgekeerd. Dat probleem moet ik nog zien op te lossen. confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Boertje
wanneer ik de VU stick gebruik voor draadloos te communiceren gaat dit niet omdat de de vu mijn computer niet ziet en omgekeerd. Dat probleem moet ik nog zien op te lossen. confused


Ik ben ook tevergeefs bezig geweest om via een USB stick draadloos een verbinding op te zetten met de PC. Uiteindelijk bleek dat OpenPli voor VU+ Duo mijn stick (= Hercules HGWUSB2-54-V2) niet ondersteunt.

Kun je WLan configureren ?

Groetjes,
Roman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...