Ga naar inhoud


Map 'Films' verdwenen van Bureaublad.


lock

Aanbevolen berichten

Ik had op mijn Bureaublad een map 'Films' gemaakt en daar gedownloade films in opgeslagen.

Sinds vanmorgen is de map verdwenen en kan ik hem ook niet meer terugvinden met de zoekopdracht.

Losse films (bijv. The Godfather) die in die map stonden vindt hij ook niet.

Verborgen mappen laten zien, inschakelen helpt ook niet.

Ook het programma Recuva vindt geen recent,per ongeluk, verwijderde map of films.

Ra ra wat is hier gebeurd?

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je geeft niet aan wat voor OS je gebruikt. Maar heb je ook gekeken met bijvoorbeeld de verkenner op C:\gebruikers(of users)\[naam]\desktop ?

 

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er kunnen natuurlijk meerdere users zijn

en er kan een vette fout opgetreden zijn waardoor jouw eigen account is vervangen door een nieuw account (in dat nieuwe account staan enkel basis gegevens maar niet ook de documenten en zeker niet het bureaublad met alle inhoud).

komt vooral in netwerken vaker voor

als je de map-opties zodanig instelt dat ook alle verborgen systeem bestanden getoond worden onder de Administrator kun je beter zoeken naar de missing files.

die Administrator ziet namelijk ook alle inhoud van users want hij is immers SUPERUSER van de PC en dus ook data op disk.

 

ciao

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
er kunnen natuurlijk meerdere users zijn
en er kan een vette fout opgetreden zijn waardoor jouw eigen account is vervangen door een nieuw account (in dat nieuwe account staan enkel basis gegevens maar niet ook de documenten en zeker niet het bureaublad met alle inhoud).
komt vooral in netwerken vaker voor
als je de map-opties zodanig instelt dat ook alle verborgen systeem bestanden getoond worden onder de Administrator kun je beter zoeken naar de missing files.
die Administrator ziet namelijk ook alle inhoud van users want hij is immers SUPERUSER van de PC en dus ook data op disk.

ciao

Mocht hij een nieuwe profiel map hebben gekregen, want daar refereer jij aan, dan heeft hij ook nog zijn permissies in zijn oude map.
Wel of niet verborgen aangeven lijkt mij niet veel nut te hebben, omdat de desktop map standaard niet op hidden staat.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

als je de map-opties zodanig instelt dat ook alle verborgen systeem bestanden getoond worden onder de Administrator kun je beter zoeken naar de missing files.
die Administrator ziet namelijk ook alle inhoud van users want hij is immers SUPERUSER van de PC en dus ook data op disk.
ciao


Zo staat het reeds bij mij ingesteld, ik ben ook de enige user en via het Home-netwerk kan mijn vrouw alleen de gedeelde mappen inzien.

Systeemherstel is ook niet mogelijk, omdat ik net de herstelpunten m.u.v. de laatste had verwijderd.....

Ik heb natuurlijk zitten denken wat ik de laatste tijd heb gedaan en kom nu bij het feit dat ik Picasa heb opgeschoond en daar ook een paar films uit Picasa heb verwijderd, maar daarbij verdwijnt toch niet de hele map en verdwijnen de films toch ook niet van de H.D.?



"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt er echter wel op, dat de gebruiker (die in de stoel achter het toetsenbord) de foto's heeft verwijderd.

ik zou een data restore programmaatje proberen zolang je nog niet aan het knoeien bent geweest met defragmenteren etc heb je kans meer dan 90% te herstellen op hdd.

 

freeware data restore is meuk - dat voorop.

ciao

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
het lijkt er echter wel op, dat de gebruiker (die in de stoel achter het toetsenbord) de foto's heeft verwijderd.
ik zou een data restore programmaatje proberen zolang je nog niet aan het knoeien bent geweest met defragmenteren etc heb je kans meer dan 90% te herstellen op hdd.

freeware data restore is meuk - dat voorop.
ciao


Het freeware programma Recuva heeft ze toch weer gevonden en terug gezet.
Picasa en de persoon achter het toetsenbord waren de boosdoeners wink
Bedankt voor het meedenken.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: lock

Ik heb natuurlijk zitten denken wat ik de laatste tijd heb gedaan en kom nu bij het feit dat ik Picasa heb opgeschoond en daar ook een paar films uit Picasa heb verwijderd, maar daarbij verdwijnt toch niet de hele map en verdwijnen de films toch ook niet van de H.D.?

Daar zit je probleem. Als je in picasa zegt de map waar ik films in heb staan is /lock/Desktop/Films, en je zegt vervolgens in picasa gooi de map Films weg, dan doet ie dat echt. En dan gooit ie dus /lock/Desktop/Films weg.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...