Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Pukje, ook bij Canaaldigitaal kan je na de eerste contract periode per maand opzeggen.

Automatisch met een jaar verlengen is er tegenwoordig ook niet meer bij.

Alleen wanneer je zelf iets aan je contract verandert kan de termijn van een jaar weer ingaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

 

Daavoor kunt u bij ons een 2e en 3e kaart aanschaffen.

 

Zo een antwoord is natuurlijk niet aanvaardbaar, omdat daar extra kosten aan verbonden zijn.

Als mensen ergens instappen, maken ze op voorhand hun boekhouding.... dus als ik een contract afsluit bij een gsm operator waarbij ik bij mijn abbo bvb 500 gratis sms'jes krijg, dan moeten ze ook niet ineens hun voorwaarden aanpassen dat ik ineens maar 100 smsjes kan versturen. En als extra bundel met kostprijs van bvb 5 € nog 400 extra sms'jes kan krijgen.

In principe is dan mijn contract wel opzegbaar.... maar wat met het geld dat ik heb uitgegeven aan mijn gsm? Want die wordt dan ineens ook wel waardeloos.... zonder contract kan ik ook niet sms'en.

En in het geval van sateliet, zie ik er hier op het forum toch wel veel die tot wel duizend of meer €'s hebben uitgegeven aan hardware. Tof dan als je uw contract kan opzeggen... maar je zit daar dan wel met uw duizend euro's of meer aan hardware die nutteloos geworden is.

In principe zouden ze dan ook die moeten terugbetalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Bambipower

Wanneer je voor duizenden aan Euro's hebt uitgegeven zullen de kosten voor een extra kaart en de Euro 2.50 - Euro 7,50 nog steeds voordeliger zijn als alles naar zolder te brengen.

 

Wil je iets veranderen aan de situatie zal je massaal je wensen bij Canaaldigitaal onder de aandacht moeten brengen.

Een leverancier heeft in ons stelsel alleen maar bestaansrecht als er bij de consument vraag is naar zijn produkt.

 

@Pukje,

 

Kan je een copie van je contract hier inscannen, waarin staat dat je met een kaart een onbeperkt aantal kanalen gelijktijdig kunt bekijken.

Dan is dit hele probleem in een klap opgelost!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je voor duizenden aan Euro's hebt uitgegeven zullen de kosten voor een extra kaart en de Euro 2.50 - Euro 7,50 nog steeds voordeliger zijn als alles naar zolder te brengen.

Hier draait nu net alles om CD komt contract niet na en bezorgt zijn

klanten schade hierdoor.

 

Als je opzegt zeg dat op omdat CD zijn verplichtingen niet na komt en

de opgelopen schade moet vergoeden

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bambipower

Wanneer je voor duizenden aan Euro's hebt uitgegeven zullen de kosten voor een extra kaart en de Euro 2.50 - Euro 7,50 nog steeds voordeliger zijn als alles naar zolder te brengen.

 

in veel gevallen komt er ook nog een (of een paar) ci modules bij... en lopen de kosten nog verder op.

En zoals ik al zegde : ik maak liefst zelf mijn boekhouding. En geef die niet graag in handen van operators.

 

Nuja, op zich klaag ik zelf niet. Ik heb al langer een degou van al die operators, dus doe ik het nu met alles wat gratis te verkrijgen is via free to air en dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In principe kan je alleen de nieuwe kaart kopen incl. het CI module. ;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA de klant kan opzeggen maar CD moet zijn contract uitdienen

Als je je abonnement opzegt, ben je na een maand opzegtermijn van cd af. Je hoeft niet meer te betalen, maar je hebt vanaf dat moment ook geen recht meer op ontvangst via cd.

Dus je redenering klopt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je abonnement opzegt, ben je na een maand opzegtermijn van cd af. Je hoeft niet meer te betalen, maar je hebt vanaf dat moment ook geen recht meer op ontvangst via cd.

Dus je redenering klopt niet.

 

Sorry dat ik onduidelijk was

de klant kan opzeggen maar CD niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die brief van de consuwijzer lees dan hebben ze dus wel het recht om wijzigingen aan te brengen in de overeenkomst zolang ze mensen maar informeren en de gelegenheid geven kostenloos het contract te stoppen.

 

Dan is de vraag in hoeverre zij wettelijk zijn toegestaan een beperking op het signaal te leggen m.b.t. hoeveel TV's je kan gebruiken op 1 kaartje.

 

Tevens hebben zij nooit in een contract vermeld dat je een onbeperkt aantal T.V.'s op 1 kaartje mag en kan gebruiken en ook niet dat hier een beperking op zit. Dit stukje wijzigen zij dus.

 

Als het wettelijk niet is toegestaan om zo een limiet aan te brengen is er een kans, is dit wettelijk niet geregeld dan kunnen we het gewoon vergeten en zullen ze op de vingers worden getikt voor het niet correct informeren van hun klanten en daarmee is het voorbij.

 

Echter hoe meer ik lees hoe meer ik ervan overtuigd raak dat dit nooit meer gewijzigd gaat worden. Kaarten op zwart gooien is een hele andere zaak en ik zou wel eens willen weten hoe ze dat nu eigenlijk bepalen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik onduidelijk was

de klant kan opzeggen maar CD niet

 

Onzin natuurlijk. CD heeft wel degelijk het recht om contracten eenzijdig te verbreken indien ze kunnen aantonen dat er misbruik van hun diensten wordt gemaakt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de vraag in hoeverre zij wettelijk zijn toegestaan een beperking op het signaal te leggen m.b.t. hoeveel TV's je kan gebruiken op 1 kaartje.

 

Tevens hebben zij nooit in een contract vermeld dat je een onbeperkt aantal T.V.'s op 1 kaartje mag en kan gebruiken en ook niet dat hier een beperking op zit. Dit stukje wijzigen zij dus.

 

 

Ze hebben nooit aangegeven dat er beperkingen zijn en er waren ook nooit beperkingen

 

Zelfs al was het aangegeven is er sprake van door de tijd verkregen recht

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben nooit aangegeven dat er beperkingen zijn en er waren ook nooit beperkingen

 

Zelfs al was het aangegeven is er sprake van door de tijd verkregen recht

Maar waar staat dat ergens beschreven dan? Dat je door de tijd verkregen recht hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...