Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Waarin HDD formateren met 1.09.20


MR_B

Aanbevolen berichten


Het advies van Rebox om de interne harde schijf NTFS te formatteren is op zijn minst een beetje vreemd.

 

Allereerst is een Rebox een op Linux gebaseerd apparaat, en NTFS is een Linux-vreemd bestandssysteem, dat bovendien nog altijd niet geheel is vrijgegeven door de maker Microsoft.

 

Ten tweede splitst de Rebox/Fortis firmware tot dusver ook bij NTFS langere opnamen nog steeds in meerdere bestanden van maximaal 4 Gbyte, de bestandsgroottegrens bij FAT32. Dat splitsen of beter gezegd het uitblijven ervan is de voornaamste reden voor de wens naar NTFS bij een aantal gebruikers, maar dit wordt bij de huidige firmware dus niet bewaarheid.

 

Ik zie daarom geen enkel voordeel op de interne schijf NTFS te formatteren, en ik zou voor journaled kiezen, omdat dat Linux-eigen is. Bij een externe harde schijf die ook op een Windows-PC gelezen moet worden is de enige zinvolle keuze FAT32, te meer omdat de geheimen daarvan wel geheel door Microsoft zijn prijsgegeven.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

O, ik dacht de Samsung HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...