Ga naar inhoud


welke video editor gebruiken jullie?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

In de amper 2 weken dat ik de vu+ duo heb staan, ben ik al wel te weten gekomen dat het ook een prima apparaatje is waar je in zeer goede kwaliteit films mee kan opnemen.

Als belg zijnde heb ik het met de belgische commerciële zenders wel gehad en richt ik me qua films op alles wat uit Nederland komt. (veel betere keuze naar onze smaak) Het krioelt enkel van de reclame, dus zoek ik een goede plugin om de reclame weg te nemen.

Momenteel draai ik cutlist editor. Probleem is dat je niet op de seconde nauwkeurig kan zoeken. Mijn oude Pioneer dvd-recorder kan dit wel tot op een tiende van een seconde nauwkeurig.

 

Vroeg ik me af of er zulk goed progje bestaat dat je ook op de vu+ kan draaien?

 

nogmaals tnx!

groet,

Gert

(bijzonder leerrijk forum moet ik zeggen,wat ik in 2 weken al over linux operated sat ontvangers hier geleerd heb :D)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


zelfs op frame nauwkeurig "cutten" kan enkel met de pC applicaties

daar zal nog heel wat voor nodig zijn om die functionaliteit op de VU (dream of et9000) te krijgen.

is ook geen echte prioriteit voor de makers en ontwikkelaars van plugins.

tja helaas.

ciao

 

overigens heb je tijdens het cutten ook reclame gekeken :D maar dan versneld, wat let je om al die tijdrovende dingen te vergeten en door te spoelen? >>

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch


overigens heb je tijdens het cutten ook reclame gekeken :D maar dan versneld, wat let je om al die tijdrovende dingen te vergeten en door te spoelen? >>


lolsss, en in het begin was de NL reclame wel eens om te gieren en zaten we er met plezier naar te kijken, maar na een weekje hebben we dat toch ook gehad hoor.
Op het moment zelf stoort het doorspoelen niet overdreven, maar als het blijkt dat de film het waardig is om te bewaren moet die reclame er toch vantussen.

Toevallig ook tips voor zulke goede edit software voor pc (weet niet of ik dat hier mag vragen... confused)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vind het zelf altijd leuk om van iemand een bepaalde oplossing te lezen, dus bij deze...

 

Het is VideoReDo geworden.

Even de film rechtstreeks op de harddrive van de VU+ inladen, automatisch de commercial skips laten opzoeken. Eventueel hier en ginder nog wat corrigeren en klaar. De aangepaste film weer terug op de harddrive van de VU+ en net of er is niets gebeurd, maar toch geen reclame meer.

 

Weer eens bedankt (en ik weer wat wijzer geworden :D)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RaveMaus
Vind het zelf altijd leuk om van iemand een bepaalde oplossing te lezen, dus bij deze...

Het is VideoReDo geworden.
Even de film rechtstreeks op de harddrive van de VU+ inladen, automatisch de commercial skips laten opzoeken. Eventueel hier en ginder nog wat corrigeren en klaar. De aangepaste film weer terug op de harddrive van de VU+ en net of er is niets gebeurd, maar toch geen reclame meer.

Weer eens bedankt (en ik weer wat wijzer geworden :D)


Werkt VideoReDo TVSuite H.264 ook goed voor de HD opnames van de VU+ ?

Ik vind TS Doctor persoonlijk namelijk iets minder gemakkelijk in gebruik (dan de niet-HD versie van VideoReDo die ik voor andere bastanden gebruik).

En voor ik er geld aan uitgeef zou het natuurlijk leuk zijn om te weten of het wel kan doen wat ik wil.

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het menu van de Vu+, in VTi (de andere misschien ook),

kan je toets 3, 6 en 9 instellen om vooruit te springen.

Ik heb 3 op 60 seconden, 6 op 300 en 9 op 420.

Bij veel zenders lukt het meestal om met 6 of 9 het gehele reclameblok te overspringen. Soms nog even de 3 erbij.

Vind ik gemakkelijker om de boel te "cutten".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik ook voor de dagdagelijkse series. VideoReDo oid begon me te interesseren voor zaken die ik wil bewaren. Die bewaar ik meestal elders dan op de harddisk van de VU+.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

het editten (cutten) doe ik op de Dreambox zelf, gaat erg makkelijk.

 

als het programma (niet alleen films zijn de moeite waard te bewaren/branden) klaar is haal ik het pas naar de pc waar het meteen met bijvoorbeeld het genoemde programma V gebrand kan worden.

 

Netjes na de free trial periode betaald voor de versie en daarna ook voor de upgrade naar de hd-versie (4.20.6.610). Tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...