Ga naar inhoud


DVB-C tuners niet meer?


Skinkie

Aanbevolen berichten

Ik kreeg van het weekend het vreemde bericht dat Dream Multimedia is gestopt met het produceren van DVB-C tuners. Zoals we allemaal weten kosten die ongeveer 50 euro.

 

In plaats van de DVB-C tuners komen DVB-C/T tuners van ongeveer 70 euro.

 

Dit kwam van een webshop af, zit hier een kern van waarheid in?

Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Skinkie
Ik kreeg van het weekend het vreemde bericht dat Dream Multimedia is gestopt met het produceren van DVB-C tuners. Zoals we allemaal weten kosten die ongeveer 50 euro.

In plaats van de DVB-C tuners komen DVB-C/T tuners van ongeveer 70 euro.

Dit kwam van een webshop af, zit hier een kern van waarheid in?

Is weer fijn. DVB-T heb je in NL helemaal niets aan.
En al helemaal niet als je ook kabel hebt.
Maar door de combo betaal je wel 20 euro meer.

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik heb een werkloze DM600 staan en overweeg genoemde DVB-C/T tuner aan te schaffen.

Enkele sites kom ik tegen die stellen dat het ook voor de DM600 is bedoeld, maar klopt dat?

Theoretisch zal de tuner wel werken maar past het allemaal, of is het een beter idee om huidige DVB-C tuner uit een dm8000 te halen en deze hybride tuner in de plaats daarvan in de dm8000 te steken.

 

Nu is het volgende "probleem" of het middels partnerbox gaat lukken om vanaf de DM600 het HD signaal door te streamen naar een HD box zoals de dm800, of dm8000 is. Even er vanuitgaande dat er continue 15Mbit beschikbaar is over het netwerk.

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben intussen een stap wijzer, ik citeer: " Dat ik het dus goed begrijp, voor DVB-C tuner maakt het niet uit of het signaal MPEG-2 dan wel MPEG-4 H.264 is. Omdat de huidige DVB-C tuner in de DM beide kan ontvangen, dit in tegenstelling tot een DVB-S tuner. Echter kan de DM600 een MPEG-4 H.264 zender niet zelf weergeven, maar via streaming naar de PC van het MPEG-4 signaal zou je d.m.v een programma als VLC deze zender wel kunnen bekijken :) " - ik neem aan dat als ik een Enigma2 image ( Pcd ) erop zet dat het theoretisch zal moeten werken ... partnerbox-partnerbox. Wie biedt?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk altijd mogelijk om zelf een DVB-C tunerkaart te bestellen en deze in de Dreambox te plaatsen. Ik heb zelf een DM8000 waar ik in de vrije slots een DVB-C en DVB-T tunerkaart heb gezet. Eenvoudige installatie en worden direct door de Dreambox herkend.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb een DVB-C tuner en die wissel ik wel eens om tussen mijn DM600 en DM800 geen enkel probleem. Ja je mist alleen de HD zenders op de DM600 maar verder gewoon exact hetzelfde. Verders werkt ie gewoon perfect.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hemant - Dus ik neem aan dat als ik een Enigma2 image ( Pcd ) op de DM600 zet,

dat het HD signaal middels partnerbox uitstekend op een HD enigma2 "doos" zichtbaar is ;)

zo ja dan ga ik met pasen een beetje aan de hobby!

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mij goed herinner..heb ik weleens de HD-kanalen opgenomen met mijn DM600 met gewoon de standaard E1 (GP). Volgens mij had ik de HD-kanalen er via Dreamboxedit in gezet...je kunt ze dan gewoon via de webinterface streamen, en ook het opnemen ervan is geen enkel probleem op de 600 (enkel direct weergeven op je TV kan dus niet).

 

Ken Partnerbox verder niet..is dat een specifieke E2 plugin? Vond E2 op de 600 niet zo denderend namelijk...dus vandaar even de info dat er met E1 ook e.e.a. wel mogelijk is met de HD-kanalen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...