Ga naar inhoud


[Satelliet] TV Oranje nu 2 maal op satelliet


Han Il Asco

Aanbevolen berichten


ja, op ten duur is 19.2 einde voor vlaanderen en nederland!!

Is een wil van astra, deze wil 19.2 inzetten voor uitsluitend de spaanse, franse, duitstalige en poolse markt en liefs ook de italiaanse markt maar is de concurrent eutelsat te sterk.

 

23.5 word de hotspot benelux en oost blok

 

28.2 is de engelse en ierse markt

 

4.0 is scandinavie en oost blok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag, vanwege een nieuwe softwareversie van mijn Rebox, de boel gereset en de HD fastscanlijst opnieuw binnen gehengeld.

 

TV Oranje is nu al de 23,5 Oost versie en de Astra 1 versie staat nu met de toevoeging 'oud' een heel stuk verder in de lijst.

 

Wonderlijk vindt ik wel dat de 'oude' versie nu eindelijk in echt breedbeeld wordt doorgegeven (zoals hier eerder vermeld), maar de nieuwe Astra 3 versie weer in letterbox wordt doorgegeven.

 

Maar het zal wel in mij zitten dat ik het niet snap. confused

 

Ook zijn ze er na maanden eindelijk achter dat MTVN HD nu MTV Live HD heet. Maar dat terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest


Wonderlijk vindt ik wel dat de 'oude' versie nu eindelijk in echt breedbeeld wordt doorgegeven (zoals hier eerder vermeld), maar de nieuwe Astra 3 versie weer in letterbox wordt doorgegeven.

Maar het zal wel in mij zitten dat ik het niet snap. confused



Beste Alfons,
Ik heb daarnet ook even zitten kijken naar TV Oranje en blijkbaar zendt deze zender de recente clips dus uit in letterbox (dus 4/3 maar met zwarte balken boven en onder) terwijl de oudere clips in volledig 4/3 worden weergegeven. Tijdens de aan- en afkondigingen van de clip wordt er tijdelijk de naam vd artiest enz getoond en dit wordt bovenop de clip gemonteerd in 4/3. Concreet komt er het dus op neer dat M7 het beeld dus nu wel correct doorgeeft. De keuze van letterboxformaatclips enz. ligt dus bij TV Oranje. Voorheen werd het beeld door M7 op de oude frequentie geforceerd naar 16/9 met de uitgerokken gezichten als gevolg. Dit is op de nieuwe frequentie dus opgelost. Mvg, Brambo's

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...