Ga naar inhoud


iemand verstand van Samsung intercom?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een nieuw Samsung intercomsysteem monitor SVD 4332 en buitenpost SVC 0270P maar als ik e.e.a aansluit dan gaat het beeld rollen en krijg ik alleen maar zwart/wit beelden.

 

Ik heb de bijgeleverde kabeltjes gebruikt eerst met een cat5 kabel van 10m er tussen en later rechtstreeks van aansluitkabel naar aansluitkabel maar nog steeds hetzelfde resultaat.

 

Ook al in de instellingen zitten rommelen maar kan nergens wat vinden waarmee je het rollen stop kunt zetten en de monitor op kleur kunt krijgen.

 

Wie kent dit ding en weet hoe je dat op kunt lossen, anders zit ik nl. zonder intercom maar wel met flinke gaten in de muur frown

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een nieuwe set en al omgeruild voor een andere maar nog steeds hetzelfde probleem.

Voeding is verder ingebouwd en de camera wordt vanuit de monitor gevoed.

Kabel is nu nog 15 cm van de aansluitset van de camera (4 aders) en 15 cm naar de aansluitset van de monitor ook 4 aders.

stevig in elkaar gedraaid en voorzien van een krimpkousje om sluiting te voorkomen dus kabellengte is nu zo'n 30 cm.

Lijkt me toch niet dat daar veel fout in kan gaan.

 

Dus denk dat het ergens een instelling is maar de handleiding biedt helaas geen uitkomst.

Ook staat er nergens in wat voor kabel geadviseerd wordt en hoe lang deze max mag zijn.

Dus ga er dan maar vanuit dat dit dan ook niet zo kritisch is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Samsung Techwin product.

En kan ook niet even een handleiding vinden.

Maar als het al een 2e set is zou je zeggen dat er iets niet klopt met aansluiten.

De kabel mag 50 meter zijn.

En je kunt instellen kleur, contrast, maar ik kan geen handleiding vinden.

Heeft je leverancier er geen ??

Normaal zit die er toch gewoon bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat was hem.

 

Een combinatie dus van beide

Eerst in de supervise mode zetten door de jumper aan de achterkant te verwijderen.

Dan aan zetten, niet aanbellen maar gewoon de setknop even ingedrukt houden zodra je die los laat krijg je diverse instellingen waar je nog niets aan hebt, maar wandel je met de set toets naar beneden dan kun je in het volgende scherm de keuze maken tussen NTSC en PAL.

Blijkbaar staat hij vanaf de fabriek dus in NTSC

Maar op PAL gezet, dit opgeslagen met de toets met het huisje er op en ziedaar kleurbeeld wat niet meer rolt. cool

 

Dus ook even de handleiding er op nageslagen en dit staat inderdaad op blz. 16 van de (engelstalige) handleiding.

 

Ik was er dus ten onrechte vanuit gegaan dat als je hier een set van monitor en camera koopt dat de camera en en monitor dan toch op elkaar is afgestemd.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...