Ga naar inhoud


[Internet] In Londen binnenkort 1Gb aan huis


grunnsat

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: vincent1971
Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: vincent1971
Heb zelf een 2048/320kbit/s verbinding voor nog geen €13,- per maand. Waarom zou ik sneller willen? Leg me de noodzaak er eens van uit.

Online backuppen c.q. restoren ?


Reken eens uit als je een 1Gig bit/s verbinding hebt hoe lang het duurt eer je een gemiddelde image van je desktop gebackupt hebt...

Net zo snel als naar mijn NAS ;-)


Er zal onderweg maar 1 verbinding langzamer en of overbelast zijn...

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: vincent1971

Er zal onderweg maar 1 verbinding langzamer en of overbelast zijn...


Er is altijd meer dan 1 route... en stop met onzinnige argumenten aandragen om je eigen zwakke dsl verbinding te rechtvaardigen anno 2011.


Heb een Adsl verbinding en die is alles behalve zwak. Nou er zijn niet altijd meerdere routes naar een eindpunt. Of heb jij meerdere netwerkkaarten in je nas zitten die ieder op een ander netwerk zijn aangesloten? Dan kan ik je absoluut 100% gelijk geven.

Persoonlijk vraag ik me af hoeveel Londenaren nu zo'n verbinding nemen. Ze zijn hier zelf glasvezel aan het leggen en merk dat er wel erg veel reclame gemaakt wordt.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Er zal onderweg maar 1 verbinding langzamer en of overbelast zijn...

Nou en ?
Dan zit het een keer een beetje tegen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Heb een Adsl verbinding en die is alles behalve zwak.

Eh, je hebt eerder al gezegd dat je een 2048/320kbit/sec verbinding hebt, en dat is tegenwoordig zeer zwak hoor.

Origineel bericht van: vincent1971
Nou er zijn niet altijd meerdere routes naar een eindpunt. Of heb jij meerdere netwerkkaarten in je nas zitten die ieder op een ander netwerk zijn aangesloten?

Je hebt er niet veel kijk op, het gaat niet om de routes die je NAS direct maakt maar om de routes die je via het internet maakt en die routes worden bepaald door o.a. OSPF.

Origineel bericht van: vincent1971
Persoonlijk vraag ik me af hoeveel Londenaren nu zo'n verbinding nemen.

Ja, je iets onpersoonlijk afvragen gaat niet he.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk je oprecht dat je met jouw manier van 'discussieren' iemand uitnodigt om een discussie aan te gaan c.q. een positieve bijdrage levert aan postbereidheid en sfeer op dit voor het overige uitstekende forumboard? Of denk je dat je iedereen die niet zo slim is als de Grote Snijdea maar zo de hoek in moet trappen?

 

Ik denk dat ik het antwoord al weet, dat noemt men dan weer een retorische vraag...

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Snijdea, die laatste twee opmerkingen waren nergens voor nodig.

 

Hou het wel even gezellig wil je?

 

Je hebt hiervoor je 7e en allerlaatste waarschuwing gekregen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Volgens welk protocol zou dit werken?


Hoe bedoel je dit?

Je krijgt ongetwijfeld één of ander kastje in huis waar een 1Gb ethernet aansluiting op zit. Wat aan de glasvezelkant gebeurd is moeilijk te zeggen. Het ligt er aan wat ze nog meer met die glasvezelverbinding doen. Wellicht sturen ze er ook TV overheen, en dan is het maar de vraag hoe. Anderzijds als het TV over IP is, dan zou de glasvezelkant ook een 10Gb ethernet verbinding kunnen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
denk je oprecht dat je met jouw manier van 'discussieren' iemand uitnodigt om een discussie aan te gaan c.q. een positieve bijdrage levert aan postbereidheid en sfeer op dit voor het overige uitstekende forumboard? Of denk je dat je iedereen die niet zo slim is als de Grote Snijdea maar zo de hoek in moet trappen?

Ik denk dat ik het antwoord al weet, dat noemt men dan weer een retorische vraag...

Ik vrees dat je zijn eerder post niet hebt gelezen, maar dat was er 1 die niet getuigt van enige kennis van zaken.
Dat had hij zelf ook door, want 3 minuten later trok hij zijn post weer in en typte wat anders.
Misschien had ik er niets van moeten zeggen nee, maar op dat moment vond ik van wel.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Jij vind wel vaker dat je dingen moet zeggen waar wij dan klachten over krijgen omdat je daarmee de sfeer van het topic verziekt.

 

Ik raad je aan dat dan maar niet meer te doen want je hebt echt voorlopig je 7e en laatste waarschuwing gehad.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971

Heb een Adsl verbinding en die is alles behalve zwak.


De snelheden die je opgeeft loopt niemand meer warm voor.

Citaat:

Nou er zijn niet altijd meerdere routes naar een eindpunt. Of heb jij meerdere netwerkkaarten in je nas zitten die ieder op een ander netwerk zijn aangesloten?

Een lokale congestion? Daar hebben we het duidelijk niet over.
Als je als provider individuele klanten 1000 Mbit wilt aanleveren moet je zelf een aanzienlijk grotere doorvoersnelheid hebben want een fullpull van alle klanten samen mag er niet voor zorgen dat het tot verstopping komt.
Ook het uitvallen van een route mag er niet voor zorgen dat je eindklanten niets meer kunnen.
Providers hebben altijd meerdere routes en zijn redundant uitgevoerd. De laatste hops zijn altijd het probleem. Als je bv een website bezoekt die traag is komt dat in de regel omdat de hostingprovider te weinig capaciteit heeft om alle aanvragen af te handelen. Soms staat er ook gewoon een cap op de max speed per ip want het mag niet zo zijn dat iemand met een snelle aansluiting alle bandbreedte wegzuigt waardoor alle andere bezoekers overlast krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol

Als je als provider individuele klanten 1000 Mbit wilt aanleveren moet je zelf een aanzienlijk grotere doorvoersnelheid hebben want een fullpull van alle klanten samen mag er niet voor zorgen dat het tot verstopping komt.

Op dat soort situaties wordt normaal gesproken geen enkel netwerk ingericht. De uplinks naar centrale routers hebben misschien maar 10% of zelfs nog (veel) minder van het totaal van de poort capaciteit naar de gebruikers. Dat blijkt in de praktijk meer dan genoeg.

Citaat:
Ook het uitvallen van een route mag er niet voor zorgen dat je eindklanten niets meer kunnen. Providers hebben altijd meerdere routes en zijn redundant uitgevoerd.

Inderdaad, verbindingen tussen routers zijn altijd redundant, en als je het goed hebt ingericht is iedere router altijd via twee of meer andere routers bereikbaar.

Citaat:
De laatste hops zijn altijd het probleem. Als je bv een website bezoekt die traag is komt dat in de regel omdat de hostingprovider te weinig capaciteit heeft om alle aanvragen af te handelen. Soms staat er ook gewoon een cap op de max speed per ip want het mag niet zo zijn dat iemand met een snelle aansluiting alle bandbreedte wegzuigt waardoor alle andere bezoekers overlast krijgen.

Correct.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...