Ga naar inhoud


[Internet] In Londen binnenkort 1Gb aan huis


grunnsat

Aanbevolen berichten


Wat is er leuk aan 1Gbit/s verbinding als je daar in dat land niets mee mag, ja youtuben maar dat kan ook gewoon met 20a50Mbit/s, downloaden van films muziek software is bij wet verboden, dan maar niet tespreken over upload.

 

OFtewel je hebt er geen hollandse moer aan met 1gbit/s in dat land.

 

En er zijn wel degelijk genoeg goedkopere routers die 800Mbit/s routen hoor, zoals zyxel en de nieuwe linksys en netgear.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

precies, 1gbit heb je mijns inziens geen moer aan als consument voor wat internetten. De rest van het internet is echt niet zo snel dat je daar nu al optimaal gebruik van kan maken. Ik heb zelf 50 mbit glas, en in de praktijk merk je dat het vaak wachten op de andere kant is. En in engeland is het volgens mij nog niet ongebruikelijk om een datalimiet te hebben.

Maar goed, als je je in londen een huis kan permitteren is wat data overschrijding natuurlijk ook best op te brengen smile

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier in mijn dorpje Riverstown in co.sligo 8000/828 gaat gewoon super en dat voor 40 euro,verder is er gratis luisteren naar de nieuwe en de oude muziek albums online,en dat heb je NL niet.

verder de snelheid waarvoor je betaald,wordt voor 95% gehaald,ook dat is NL niet.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Heb zelf een 2048/320kbit/s verbinding voor nog geen €13,- per maand. Waarom zou ik sneller willen? Leg me de noodzaak er eens van uit.

Online backuppen c.q. restoren ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: vincent1971
Heb zelf een 2048/320kbit/s verbinding voor nog geen €13,- per maand. Waarom zou ik sneller willen? Leg me de noodzaak er eens van uit.

Online backuppen c.q. restoren ?


Twee NAS boxen op verschillende locaties gesynchroniseerd houden?

Het WAN krijgt met deze snelheden de karakteristieken van een snel LAN, en dat is dus grote verbetering.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat geloof je toch zeker zelf niet? Jouw gigabit verbinding houdt op zodra je aan bent geland in het netwerk van je provider, denk maar niet dat er veel van je gigabit overblijft zodra je van die provider het wereldwijde web op gaat.

 

Ik kreeg van mijn hosting provider gratis 50 gigabyte ruimte om eens mee te testen, en zelfs van mijn schamele 50 mbps glas bleef niet echt heel veel over qua upload. Zo lang peering agreements en routers op het internet nog niet geschikt zijn voor deze snelheden is het mijns inziens redelijk nutteloos om gigabit te hebben. Tenzij alles wat je er echt mee wilt zich in hetzelfde netwerk bevindt, maar die kans lijkt mij redelijk klein.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Dat geloof je toch zeker zelf niet? Jouw gigabit verbinding houdt op zodra je aan bent geland in het netwerk van je provider, denk maar niet dat er veel van je gigabit overblijft zodra je van die provider het wereldwijde web op gaat.


Stel je hebt een winkel o.i.d. met een NAS box, en je wilt die box voor de zekerheid koppelen aan een NAS box bij je thuis, dan gaat dat toch prachtig? Je blijft dan natuurlijk wel bij dezelfde provider.

Citaat:
Ik kreeg van mijn hosting provider gratis 50 gigabyte ruimte om eens mee te testen, en zelfs van mijn schamele 50 mbps glas bleef niet echt heel veel over qua upload. Zo lang peering agreements en routers op het internet nog niet geschikt zijn voor deze snelheden is het mijns inziens redelijk nutteloos om gigabit te hebben. Tenzij alles wat je er echt mee wilt zich in hetzelfde netwerk bevindt, maar die kans lijkt mij redelijk klein.


Die routers op de aansluiting van ISP naar en binnen het Internet zijn echt heel grofstoffelijke bakbeesten. Ik meen dat er binnenkort al 100Gb poorten komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zal dan alleen gaan werken als het niet te ver uit elkaar ligt. Moet je half londen door, dan kan je best nog wel in hetzelfde netwerk zitten, maar dan is de hele weg tussen winkel -> huis onderweg niet ergens iets zit wat (nog) niet 1gbit haalt. De verbindingen van de "wijk centrale" naar het netwerk van de provider en dan naar de centrale waar je huis zit zou dus vele malen meer moeten kunnen dan die 1 gbit, immers, er zitten nog veel meer gebruikers die die bandbreedte willen gebruiken.

 

Dus in theorie klinkt het allemaal prachtig, maar voordat we dergelijke snelheden ook echt kunnen gebruiken zal het nog wel even duren.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een plaatje van "mijn" isp...

>>> KLIK <<< Ok, ze hebben vele uplinks, maar hier kan je dus zien dat er wel degelijk capaciteit mogelijkheden zijn voor dit soort aansluitingen. Deze isp heeft duizenden servers op 100Mbit/1Gbit poorten, en komt tot dit totaal. Dus ook vanuit dat oogpunt kan je zien dat het wel "meevalt"...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: vincent1971
Heb zelf een 2048/320kbit/s verbinding voor nog geen €13,- per maand. Waarom zou ik sneller willen? Leg me de noodzaak er eens van uit.

Online backuppen c.q. restoren ?


Reken eens uit als je een 1Gig bit/s verbinding hebt hoe lang het duurt eer je een gemiddelde image van je desktop gebackupt hebt...

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: vincent1971
Heb zelf een 2048/320kbit/s verbinding voor nog geen €13,- per maand. Waarom zou ik sneller willen? Leg me de noodzaak er eens van uit.

Online backuppen c.q. restoren ?


Reken eens uit als je een 1Gig bit/s verbinding hebt hoe lang het duurt eer je een gemiddelde image van je desktop gebackupt hebt...

Net zo snel als naar mijn NAS ;-)

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Dat zal dan alleen gaan werken als het niet te ver uit elkaar ligt. Moet je half londen door, dan kan je best nog wel in hetzelfde netwerk zitten, maar dan is de hele weg tussen winkel -> huis onderweg niet ergens iets zit wat (nog) niet 1gbit haalt. De verbindingen van de "wijk centrale" naar het netwerk van de provider en dan naar de centrale waar je huis zit zou dus vele malen meer moeten kunnen dan die 1 gbit, immers, er zitten nog veel meer gebruikers die die bandbreedte willen gebruiken.

Dus in theorie klinkt het allemaal prachtig, maar voordat we dergelijke snelheden ook echt kunnen gebruiken zal het nog wel even duren.


Deze provider legt een glasvezelnetwerk aan. Je kunt er dan gif op innemen dat het backbone (verbindingen tussen "wijkcentrales" en naar de centrale routers) op basis van 10Gb of snellere verbindingen gaat. Meerdere van die verbindingen kunnen parallel geschakeld worden. Ik denk zelfs dat het moeilijk kan zijn om glasvezel apparatuur te vinden voor snelheden lager dan 10Gb. Er bestond vroeger ook wel apparatuur voor 1Gb glasvezel verbindingen, maar die vind je nu nog maar met moeite.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...