Ga naar inhoud


AAN/UIT drukknop op front panel stuk


tripontin

Aanbevolen berichten

Hello,

 

Vandaag wou ik mijn Dreambox 7020 na het bekijken van een film uitzetten. Ik was in de buurt van mijn Dreambox en heb hem manueel willen uitzetten, tot ik hem niet meer kon uitzetten. Blijkbaar is de drukknop stuk? Hij blijft steken en komt niet meer naar voor. Normaal als je de box via de drukknop uitzet komt ie een stukie terug (klik/klak), dat doet de knop helaas niet meer. Wat nu? Kan je die knop vervangen of is het louter een haperinkje dat snel verhopen is mits de box even open te maken? Graag advies, is eerste maal dat ik zoiets voor heb. Had hem misschien beter met de afstandbediening uitgezet, maar daar is het nu te laat voor frown

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan was ie een volgende keer wel gekomen.

In de regel zijn het maak contact knopjes.

Helaas drukt iedereen altijd veel te hard en te lang met als gevolg dat die knopjes stuk gaan, nou ja niet het knopje zelf maar veermechanisme, vaak van plastic breekt met gevolg dat knop niet meer terug kan veren.

 

Zou zeggen peuter het spul los en kijk wat er stuk is. Soms kun je het maken met alternatieve terugvering (bv klein veertje uit ander apparaat of bv afgeknipt veertje uit balpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

 

@ theparasol

 

Bedankt voor je reactie.

Nou meestal wordt hier de afstandsbediening gebruikt en als er manueel op het kopje gedrukt wordt om de Dreambox aan of uit te zetten, wordt dit hier altijd met de grootste zachtheid behandeld. Dit was misschien voorbestemd om te gebeuren, want stuk door er te hard op te drukken kan ik haast niet geloven. Zal de Dreambox eens open maken en kijken of ik iets aan het mechanisme kan doen. Wordt dit misschien appart verkocht, moest het niet meer te maken zijn?

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

soms zit er tussen de plastic knop en de behuizing vet van chips icm stof etc etc die ervoor zorgt dat de veer niet genoeg force heeft om de knop terug te laten komen.

 

Maar goed, ik tref bv bij power schakelaars van pc's vaak ook een gebroken plastic veer aan. Meestal sluit ik dan de reset button aan op de power en koppel ik power compleet af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

 

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb momenteel nog niet de tijd gehad om mijn Dreambox7020 open te maken. Hij staat dan ook ingebouwd in een TV meubel en dat vergt toch enige tijd om deze op een voorzichtige manier te ontkoppelen en eruit te nemen.

Nu hij werkt nog, en je kan hem altijd aan/uit zetten met de afstandsbediening. Dit geeft me natuurlijk een iets ruimere tijdsmarge om het probleem aan te pakken en te maken. Dank zij jullie antwoorden heb ik nu enkele richtlijnen waar ik het probleem zou moeten gaan zoeken, mijn dank hiervoor.

Ik hou jullie zeker op de hoogte van mijn ondervindingen.

 

Mvg,

 

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde gehad met een 7025+. Bij mij was het plastic "veertje" achter de drukknop afgebroken. Daardoor werd de drukknop op de print niet meer ingedrukt.

Ik heb het met 3 secondenlijm weer vastgezet en gelijk een beetje steviger gemaakt met een stukje plastic eroverheen.

Tot nu toe werkt het nog goed.

Ik hoop dat het bij de nieuwere boxen deze constructie beter is, want het ziet er fragiel uit. Het is gewoon een kwestie van tijd dat zo'n schakelaar kapot gaat, als je het regelmatig gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...