Ga naar inhoud


Verschil tussen windows versies


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben bezig om een nieuwe windows xp pro installatie op een laptop te zetten. Nu staat er versie Microsoft Windows XP version 5.1.2600 NL op.

 

Ik wil hiervoor het serienummer gebruiken wat op de microsoft sticker staat die op de laptop zit. Ik ben dus in het bezit van een legale XP key.

 

Als ik echter de key wil gebruiken op een XP Pro NL versie, dan wordt het serienummer niet geaccepteerd.

Nu vraag ik me af of er een verschil zit tussen de Windows versies die je bij een laptop koopt en windows versies die je los koopt. Het gaat beide om versie 5.1.2600

 

Wie kan me helpen?

Het is dus niet mijn bedoeling om een illegale windows versie aan de praat te krijgen, ik ben immers in het bezig van een orginele key

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Er zit inderdaad verschil in, zo heb je bijvoorbeeld Windows XP Home en Windows XP Pro. De licenties zijn niet uitwisselbaar (uiteraard).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keys van Microsoft zijn per product meestal in te delen in 3 of 4 soorten: OEM (Original Equipment Manufacturer), retail (gewone verkoop) en VLK (Volume License Keys, vaak ook 'Corporate' genoemd) en upgrade. Bij de meeste computers is dat een OEM-key zoals reeds gezegd en in grote bedrijven zijn de keys vaak VLK (het voordeel daarvan is dat je met één key een vastgesteld aantal computers mag installeren en dat je dus niet voor elke computer een cd nodig hebt én bij VLK's is de activatieprocedure niet nodig wat voor een bedrijf natuurlijk een gigantische tijdsbesparing betekent).

 

Op die portable staat ongetwijfeld een OEM licentie. En die lijkt niet te passen bij de Pro versie die je wil proberen.

 

En inderdaad, staat er niet toevallig een home editie op die portable?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

de cd moet wel een oem key willen accepteren. Grote kans dat jij een cdtje hebt voor een vlk licentie. Als ik het me goed herinner moet je die vlk cd kopieren en wat bestandjes aanpassen zodat de oem licentie wel geaccepteerd wordt.

 

Of ga op zoek gaan naar oem installatie media.

 

klik hier voor info wat je zou kunnen proberen om zelf van een vlk cd of system builder cd een oem cd te fabrieken.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de "bekende" kanalen even zoeken naar "GRTMPOEM_NL.ISO"

 

GRTMPOEM_NL is de volume naam voor Windows XP Pro SP3 NL OEM.

 

Vervang eventueel NL voor EN als je de Engelse versie zoekt.

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt aan de sticker in ieder geval zien of je werkelijk een OEM versie moet hebben...

 

cod-sticker.jpg

 

Het maakt op zich niet waar je de cd vandaan haalt als je maar de goede versie hebt Retail, OEM of VLK.

 

Gelukkig heb je dit gezeur niet meer met Win7. Je hebt 1 dvd en daar staan alle versies op.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Gelukkig heb je dit gezeur niet meer met Win7. Je hebt 1 dvd en daar staan alle versies op.


In principe met de originele DVD's of MSDN/Technet ISO's is dit niet het geval... je zult ze hiervoor aan moeten passen (lees: het bestand ei.cfg verwijderen uit de sources map). Bij XP is het ombouwen van retail naar OEM (of andersom) wat meer werk omdat je bestanden nodig hebt die enkel op de retail of OEM CD staan.

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...