Ga naar inhoud


[CAM Algemeen] OTA Update, Aston, PowerCam


Gast Fretsat

Aanbevolen berichten


Dat weet ik allemaal wel. En je kan ook een Topfield kopen waarmee je die suffe opneme kan afspelen om de cam te updaten. Op de Aston website staat echter vandaag nog steeds dat je OTA kan updaten. Net als de leveranciers van PowerCam laten ze je gewoon barsten. Waarom zou ik iets moeten opsturen naar Frankrijk als ze nu nog steeds aangevendat het OTA kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
De Aston 1.07 is al jaren OTA niet meer te updaten. De powercam kan nog wel op de Hotbird, freq. 11296, pol. Horizontaal, symb. 27500. Het duurt 45 minuten en je krijgt dan versie HD v3.2. cool
Je geeft hier al het failliet van betreffende leveranciers aan. Maar jij bent tevreden, dus dan moet ik dat ook maar zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Maakt deze update de Powercam dan ook geschikt voor History HD en Eurosport HD?
Nee en na selectie van deze kanalen loopt de hele CAM vast en doet niets het meer en je dus de CAM moet resetten. Met de Aston CAM met fw 2.17 wel beeld op alle HD zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Voor sommige mensen is het ook nooit goed sick


Opsturen naar Frankrijk vind ik niet echt een service, het bedrijf weet waarschijnlijk zelf ook wel dat de meeste mensen niet hun cam een week of 2 kwijt willen zijn.
Of gaat het iets sneller ?

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad een ET9000 en draai daar OScam op voor de CD kaart en een TNTSAT kaart. Maar ik heb ook nog 4 CI modules liggen en was even aan het kijken wat daar nog bruikbaar van was. Ik hou graag mijn opties open (CI module of softcam). Die Astonkaart doet het prima op de ET9000, fw 2.17., maar geen meerdere kanalen tegelijk. Overigens kosten die CI modules bij elkaar meer dan een ET9000. Die CI fabrikanten gaan aan mij niets meer verdienen.

 

De PowercamPro was voor de Topfield 7710 HDPVR veruit de beste optie, de Aston deed het daarop veel minder goed; traag en vastlopen. Anyway, de ondersteuning voor die cam's is voor mij in ieder geval beneden pijl. Dit geldt ook voor Topfield die reeds in 2009 besloten hebben de firmware voor de 7710 niet verder te ontwikkelen. Er wordt via de Topfield website zelfs helemaal geen firmware meer aangeboden voor dit model. Al met al gewoon 1000 euro in de put en dan hebben we het nog niet over de tijd die er mee verspeeld is en de ergernis over de werking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
noem jij dan eens een andere ci module die wel al jaren goed werkt en steeds up to date is. whistle


Hoi Ik weet er nog wel een te noemen, namelijk de Dragon, deze werkt ook al weer jaren en word tot op de dag van vandaag up to date gehouden...en de laatste keer dat ik hem gebruikte werkte die ook perfect met de oranje kaart en de hd kanalen.

Groetjes..........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Bedankt dat wist ik niet. smile Alleen heeft deze en de Powercam geen dual decoding, die de Aston weer wel heeft wink
Een Powercam doet wel gegelijk dual decoding. Heb getest met tot 8 tegelijk.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Als ik er nu zo eens over nadenk is dat dual decoding van Aston helemaal niet meer aan de orde, mijn mediaguard cammen heb er meerdere kunnen dat kunstje namelijk ook net als eigenlijk denk bijna alle ci cammetjes die goed werken met de seca 3 kaart...heb hier diverse twin tuner ontvangers en kan in combinatie met welke cam dan ook gedecodeerd opnemen en kijken tegelijk, dan spreken we toch over dual decoding,dus die kreet is eigenlijk achterhaald.

 

Ben eht wel een Aston fan heb er drie vanwege de snelheid maar dat dual decoding...dat was denk ik ooit eens een mooie slogan.

 

Groetjes........

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Alleen heeft deze en de Powercam geen dual decoding, die de Aston weer wel heeft wink.gif

 

 

 

Hoi Sjaak, ook daar zit je weer fout, als je een beetje creatief bent passen er in de Dragon 2 kaarten eek.gif

 

 

Groetjes..........

 

Multi decoding heeft niets te maken met het aantal kaarten. Bij multi decoding kan je 2 streams tegelijk decoderen. Bijvoorbeeld de pip functionaliteit van een pvr5000. Kan je naar zowel Nederland 1 als Nederland 3 kijken.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terradon, het verschil tussen een Aston Dual CI met een normale CI module is dat die het mogelijk maakt met een twin tuner met 1 kaart op beide tuners kan decoderen. Dus zonder enige softwarematige aanpassing van de ontvanger zelf. Die aanpassing (kaartdelen) wordt dus gemaakt in de Aston CI 1.07 :cool:

 

@ Sjaak, en dan komt die, mits je ontvanger de Aston cam SOFTWAREMATIG ondersteund anders werkt het nog niet .....ergo zo speciaal is het niet.

 

 

Groetjes.........................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...