Ga naar inhoud


Nieuwe Popcorn Hour A300 aangekondigd


Aanbevolen berichten

Waarom heet dat ding niet gewoon A220.

Ik wed dat hetzelfde moederbord is gebruikt met de snellere versie van dezelfde processor (SOC) en snellere ram.

Er zaten nog zoveel fouten in het vorige ontwerp (x200/A210) die niet met software waren op te lossen dat ze niet anders konden.

 

Zou mooi zijn als ze dat moederbord los zouden verkopen voor de hobbyist, om zijn oude x2x0 op te knappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die weddenschap verlies je alleen al omdat hier een usb3 slave functie in zit en dat behelst meer aanpassingen dan enkel een chipje veranderen wink

 

In elk ontwerp zitten fouten en of bugs en ik moet zetten dat ik met mijn C200 weinig of geen problemen heb. De eerste 200 serie is in beta fase de deur uit gegaan (dit werd er ook duidelijk bij verteld!!) omdat er gigantisch vraag naar was. Dit doen ze deze keer niet, hoewel firmware/software nooit af is.

 

De interne software is heel anders opgebouwd maar je kunt meer lezen hierover op het pch forum.

 

Nog even over het HDMI 1.3a. De keuze hiervoor is simpel, er is nog geen chipset beschikbaar die 3D in FullHD kan leveren, dus al zou er HDMI 1.4 opzitten, je zou er geen meerwaarde aan hebben. Als er een nieuwe chipset beschikbaar komt zal deze weer in de volgende generatie beschikbaar komen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
En zal in deze nieuwe Popcorn de Gigabit wel gaan werken??

Dit mis ik namelijk nog steeds in mijn C-200.


Gr.Merkedesch


Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vind het niet echt een gemis omdat ik 99% stream en eventueel de harddisk simpel omwissel met de wisselframe, waarvan ik er ook 1 in mijn pc heb.

Op de A300 zit dus wel een USB3 slave functie. Je kunt hem dus eenvoudig op je pc aansluiten met een USB3 kabel en de pc ziet hem dan als een externe harde schijf...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Die weddenschap verlies je alleen al omdat hier een usb3 slave functie in zit en dat behelst meer aanpassingen dan enkel een chipje veranderen wink

In elk ontwerp zitten fouten en of bugs en ik moet zetten dat ik met mijn C200 weinig of geen problemen heb. De eerste 200 serie is in beta fase de deur uit gegaan (dit werd er ook duidelijk bij verteld!!) omdat er gigantisch vraag naar was. Dit doen ze deze keer niet, hoewel firmware/software nooit af is.

De interne software is heel anders opgebouwd maar je kunt meer lezen hierover op het pch forum.

Nog even over het HDMI 1.3a. De keuze hiervoor is simpel, er is nog geen chipset beschikbaar die 3D in FullHD kan leveren, dus al zou er HDMI 1.4 opzitten, je zou er geen meerwaarde aan hebben. Als er een nieuwe chipset beschikbaar komt zal deze weer in de volgende generatie beschikbaar komen.


Je hebt gelijk, dit moederbord zal niet passen in de oude kastjes. Ik zat ook al een maar een beetje te stangen om de discussie weer op gang te brengen. Maar de kern blijft staan: het is een verbeterde A210. De fouten die in dat ontwerp zaten konden alleen maar worden opgelost met een andere SOC, System On Chip. De naam zegt het al, vrijwel alle componenten zitten in die ene chip zodat eventuele fouten (bv de NIC) alleen kunnen worden opgelost door de hele SOC te vervangen.

Dus mijn idee is, dat dit dus een soort versie 2 is van het oude ontwerp met een USB3 chip ipv een USB2 chip (die is dus wel uniek voor alleen de A200/210 en is los van de SOC). Een beetje zoals de Ipad2 vs de Ipad.
De software is gebaseerd op een gestroomlijnde SDK. Mijn verwachting is dat die veel minder fouten zal bevatten.
Ik zal dan ook zeker de C200 gaan vervangen door deze A300, omdat de ingebouwde BD drive een flop is gebleken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht nog even af. De C200 doet in mijn geval zijn werk prima en ik ben erg benieuwd of er nog een C300 ofzo uitkomt.

 

Het is een verbetering ja, maar dat gebeurt overal en altijd (gelukkig) met daarmee over het algemeen meer snelheid, meer features en hopelijk minder bugs wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb net de Popbox V8 aangeschaft, de kale pure streamer die net uit is van Syabas.

 

Buiten wat kinderziektes in de firmware wel een fantastische mediaspeler. (De remote reageert na een tijd spelen niet meer)

VEEL sneller dan alle andere mediaspelers tot nu toe.

En met de mogelijkheid hoezen, artwork en ondertitels op te halen.

 

En het geeft denk ik wel aan waar het heen gaat met de A300.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een nieuwe firmware voor de A-300

 

 

 

Release date : 25 October 2011

Firmware version : 05-01-111016-23-POP-421-000

 

1. Mininum NMT apps 05-01-111007-23-POP-421

2. BD/AVCHD/DVD/CDDA

- fixed playback seamless branching BD in SimpleBD will cause video freeze.

- fixed DVD folders triggering BD navigation prompt

3. Video and Audio playback

- fixed Pause function not disabled in Shoutcast Radio

- fixed takes long time to start Shoutcast Radio

- fixed Now Playing page highlight bar not long enough

- fixed DVD ISO/folder playback via NMJv2 will cause reboot

- fixed gapless audio skipping small files

- fixed playback certain MKV files get macroblocks

- fixed get quartered screen when playback video through Component PAL. Tested on DVD ISO/VideoTS (Bug #5002650)

- fixed AudioCD Ripper unable to work

4. System/Network

- fixed drive does not spin down after "safely remove HDD"

- fixed get player reboot after remove USB slave from PC, only happen on EXT3 HDD (Bug #5002906)

- fixed OSD display the same name for different HDD partitions (Bug #5002516)

- fixed unable to access through Samba, folder created by users on NMT shared folder

- Update colorspace: added YCbCr and changed color "16-235" to "sRGB (16-235)"

- fixed unable to do firmware recovery

5. UI

- fixed add or remove USB-DVDROM, status not refreshed.

- fixed navigation error

- NMJv2

- fixed playlist add to queue issue

- fixed video detail path show "undefined" (Bug #5002618)

- fixed list view video info show "Nan" and "undefined" (Bug #5002618)

- fixed search music by title issue (Bug #5002892, 5002895)

- fixed show extra title on compact wall for TV Show

- fixed German translation

- temporarily change NMJ switch to file browser, will redirect to local/network media (Bug #5002913)

- fixed music by song shown as undefined category

- fixed music by genre compact wall will return error

- fixed music by artis fail to add songs to playlist

- fixed incorrect search result

- fixed missing status message during downloading

- Update languages file

- fixed does not show BDMV filename at change info title dialogbox

- fixed keyboard Tab issue at change info dialogbox

- File browser

- fixed BDMV do not prompt BD navigation

- fixed incorrect UPnP header icon

- fixed recurring "Do you want to create new database?" prompt under certain condition.

- fixed when no previous last source selected, default to filebrowser.

- fixed after safely remove for 2nd or 3rd device, will cause file browser page lockup (Bug #5002920)

- fixed Eject button appeared in network content/media.

- fixed when illegal characters like '*' used in rename dialogbox, UI will hang

- fixed incorrect color indicator for mark and unmark

- fixed Hebrew language corrupt issue

- NMT Apps Wizard

- updated English and Japanese translation

- fixed FTP and NFS duplicated when return to Setup Option page

- updated German translation

- fixed description duplicated when remove device in Setup Option page

- fixed radio items duplicated when remove device in Media Destination page

- fixed radio items and error message appear at same time when remove device in Storage Device page

- fixed "undefined" radio items when remove device in Media Destination page

- updated all language translations

- Setup

- fixed NMT apps starting status

- fixed BD navigation option having no effect

- fixed Setup page locked, but still able to navigate page

- added version page (triggered by blue and yellow key in firmware update page)

- fixed set video mode overlapping issue

- Library

- fixed Hebrew, Norwegian, Hungarian, Polish language corrupt issue

6. Apps

- fixed wrong version number for Flash apps UI

7. Known issues

- Seamless branching BD via SimpleBD will still stutter during the branching

- Although *.DAT file can be detected by NMJv2, temporarily unsupported

- Although already safely remove HDD (device spun down), users still able to format/install NMT apps on device.

 

Daarbij horen nieuwe apps:

 

NMT Apps Version : 05-01-111007-23-POP-421

 

Release Notes :

1. Minimum firmware version to use this NMT App is 05-01-111007-23-POP-421-000

2. Remove debug message from torrent UI

3. Resolve problem where downloading-torrent cannot be removed

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Merkedesch

En zal in deze nieuwe Popcorn de Gigabit wel gaan werken??

 

Dit mis ik namelijk nog steeds in mijn C-200.

 

 

Gr.Merkedesch

 

 

 

Viel me alleen op dat de A-300 geen Gigabit heeft???Ondanks dat dit hier eerder werd beschreven in de specs..jammer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viel me alleen op dat de A-300 geen Gigabit heeft???Ondanks dat dit hier eerder werd beschreven in de specs..jammer

 

Is niet zo'n gemis, hij heeft een USB-3 slave functie, dus je kunt vanaf de pc de ingebouwde HD op volle snelheid benaderen, dus 100 MB/s. De A/C200 haalde ook maar een fractie van de "gigabitsnelheid"

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Is niet zo'n gemis, hij heeft een USB-3 slave functie, dus je kunt vanaf de pc de ingebouwde HD op volle snelheid benaderen, dus 100 MB/s. De A/C200 haalde ook maar een fractie van de "gigabitsnelheid"

 

Ja helaas is het kabeltje die erbij wordt geleverd dan een beetje aan de "korte" kant...En daarbij mijn pc beschikt wel over een USB-3 poort maar ik denk bij menig geen nog niet..?

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn langere kabels te koop en voor ongeveer 20 euro kun je een bestaande computer er mee uitrusten...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Er zijn langere kabels te koop en voor ongeveer 20 euro kun je een bestaande computer er mee uitrusten...

 

Ok voor de duidelijkheid moet ik deze hebben?

 

 

USB 3.0 SuperSpeed A Male to Micro USB 3.0 Male Data Cable

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh what's in a name ;) Als hij er zo uitziet moet het werken:usb3.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Viel me alleen op dat de A-300 geen Gigabit heeft???Ondanks dat dit hier eerder werd beschreven in de specs..jammer

 

Ik moet mezelf even corrigeren...Ik heb inmiddels ontdekt dat als je de instelling van je netwerk op automatisch zet ....in plaats van 10/100 hij gewoon beschikt over een Gigabit netwerk aansluiting.

Beetje vreemd want zelfs op de doos staat dit niet vermeld??? Ethernet 10/100 staat daar vermeld!!!

 

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...