Ga naar inhoud


Financiële kater voor TV Vlaanderen (M7) na uitspraak Hof van Justitie?


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

Bij de lancering van TV Vlaanderen weigerde de eigenaar, M 7, de auteursrechten te betalen die Sabam en zijn collega Agicoa Belgium claimden op de uitzendingen. Volgens M 7 was de satellietzender een “technisch facilitator” en dus een transparant doorgeefluik van de omroepen. In die redenering deed TV Vlaanderen niet zelf een “mededeling aan het publiek”, los van de omroep, en was het geen afzonderlijke, bijkomende auteursrechtenvergoeding verschuldigd.

 

Volledige artikel + bron Trends / Knack website

 

Kan de prijs van abonnementen dus nadelig beïnvloeden volgens mij... Op naar zoveelste prijsstijging?

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan er niet aan doen maar Sabam blijf ik een bende geldwolven vinden.

Zeker als je die uitzending van basta op één hierover hebt gezien, versterkt alleen mijn idee erover.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sabam zal bij gebrek aan bronnen waar ze taksen kunnen op leggen zich genoodzaakt zien in de toekomst, om taksen te leggen op voedsel!

Meer en meer belgen zullen hen ontwijken door geplande zaken af te gelasten...

tja Ken Wood en Suzi Wan tonen duidelijk aan wat de organisatie waard is en intresseert!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn gewoon maffia praktijken . Neem nu bv , ik luister q-music ( vmma ) zender via de ether , geen extra sabam . luister ik dit via telenet of sat , dan wel sabam ????? . Begrijpen wie begrijpen kan . Maar tvv zal nu dezelfde voorwaarden krijgen als telenet , daar staat ook uw bijdrage aan auteurs rechten appart op uw factuur .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

er staat ook::

Bovendien bepaalt het Hof van Justitie dat er geen auteursrechten verschuldigd zijn voor “free-to-air” zenders, waarvoor de auteursrechten al door de omroep zijn betaald, aldus Depreter. (BL)

 

dus over welke zenders moet er dan nog betaald worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sabam int toch enkel een vergoeding als er muziek van artiesten die bij HUN aangesloten zijn wordt gespeeld.

Hoe gaan ze dat berekenen/controleeren?

 

Gaat er zo een uilskuiken van Sabam al de door TV Vlaanderen zenders heel der dagen bekijken?!

 

Trouwens een Europeese wet zegt dat je geen tweemaal Tax mag heffen op een zelfde iets. Volgens mij hebben de zenders al de Tax betaald om de producten van die artiesten te gebruiken en moeten wij (de kijker) dat niet onrechtstreeks nog eens doen.

 

Ik volg Brombo's meening dat Sabam een grote klucht is.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

er staat ook::

Bovendien bepaalt het Hof van Justitie dat er geen auteursrechten verschuldigd zijn voor “free-to-air” zenders, waarvoor de auteursrechten al door de omroep zijn betaald, aldus Depreter. (BL)

 

dus over welke zenders moet er dan nog betaald worden?

 

 

Ongelooflijk een rechter die zichzelf tegenspreekt in zijn uitspraak. In dit opzicht verschilt een FTA zender toch niets met een gecodeerde zender?

Dit is geen rechter maar een scheefer!!!

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sabam int toch enkel een vergoeding als er muziek van artiesten die bij HUN aangesloten zijn wordt gespeeld.

Zo zou het moeten zijn, maar er is in het verleden al vaker bewezen dat Sabam voor alle muziek een vergoeding wil zonder onderscheid. Ben je daar niet mee akkoord dan moet jij aan hun bewijzen welke muziek vrij van rechten is.

 

Of zoals je zelf al aanhaalde, het zijn een bende oplichters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor elke uitzending die een vtm , .... uitzenden betalen zij die rechten al op (via reclame , belastingsgeld ). De bijdrage aan sabam is dus dubbel betaalt , waarvan het geld waarschijnlijk nooit bij de rechthebbende komt .

 

Als we sabam zo verder laten doen , krijgt elke burger binnenkort nog een rekening in de bus voor z'n autoradio , of DAB radio .

 

http://www.een.be/programmas/basta/sabam-en-de-makro-artiesten , :D .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

de rechter spreekt zich niet tegen

tvv moet auteursrechten betalen voor zijn uitzendingen ,maar voor de uitzendingen waar

al auteursrechten voor betaald zijn is tvv niets verschuldigd.

 

TVV zend niets uit ze geven door wat de zenders uitzenden. Als de rechter zegt dat de FTA zenders al Sabam betaald hebben hebben de zenders die achter de versleuteling zitten dat ook gedaan.

 

BTW Auteursrechten heeft niets met Sabam te maken. Auteursrechten worden door TVV nu al verrekend naar de klant toe.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreemd dat SABAM zich daar mee bezig houdt. Ik lees dat SOFAM over de visuele rechten en kabelrechten gaat. Volgens hen ( http://www.sofam.be/main-nl.php?ID=184&titel=Kunsthandelaars ) mogen auteurs (verzameld in SABAM) niet eens rechtstreeks naar de kabelaars gaan.

 

Het is überhaupt een wonder dat er nog iemand aan uit kan: Zie deze lijst van beheersvennootschappen. http://www.kunstenloket.be/advies/auteursrechten-en-naburige-rechten/welke-beheersvenootschappen-bestaan-er In principe kan je die ALLEMAAL over de vloer krijgen. Op die manier kan je natuurlijk nooit een sluitend businessplan maken.

 

btw: Telenet int jaarlijks +- 35 euro auteursrecht. Ik zie op de (overigens zeer onduidelijke) tvv factuur niets over auteursrecht staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...