Fritsjof Geplaatst: 21 oktober 2011 Delen Geplaatst: 21 oktober 2011 Door onderhoudswerkzaamheden aan mijn woning was het signaal van mijn Triaxx 88 (4xLNB) niet meer zo best, en ik wilde het verbeteren. Ik heb een Dreambox 500HD en wilde met de signaalmeter van DreamSat dit gaan doen: laptop mee naar buiten en dan de signaalsterkte bekijken op via DreamSat, echter is de knop 'signal meter' in dat programma bij mij niet beschikbaar, waarom weet ik niet en na veel zoeken naar een oplossing een ander programma'tje gevonden voor Windows: Enigma Signal meter (alle boxen met Enigma). Dit programma geeft de signaalsterkte weer van de geselecteerde zender en geeft, behalve een balkje met percentage, ook via audio de waardes weer, gesproken (Engels) maar zeer handig: je hoeft niet op het scherm te kijken maar kunt de waardes horen, elke seconde wordt de waarde weergegeven dus je weet of je de goede kant op gaat of niet tijdens het uitrichten. Het tooltje is gratis, je moet even registreren op het forum en dan kan je het downloaden: http://www.world-of-...rkadoni-Edition Ik weet niet of dit eerder hier is langsgekomen en of ik een link naar een ander forum mag posten, maar het is echt een zeer fijne tool als je een laptopje hebt en je schotel gaat uitrichten, voor mij was het in ieder geval een uitkomst. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 22 oktober 2011 Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 hier twee plaatjes de oude versie van dat programmaatje esm (opdat de lezers een indruk krijgen): Enigma Signal meter en een vergelijkbaar prettig programma enigma2satfinder altijd fijn om te hebben bij uitrichten, overigens ook als app voor mobieltelefoon uitgebracht ciao Mmm Skyscraper I Love You Underworld Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fritsjof Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Zijn ze beiden ook 'gesproken'? Dan ga ik even op zoek naar de smartphone-edities, da's nog makkelijker, kan je zelfs vanuit je broekzak horen hoe goed je aan het uitrichten bent :-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 22 oktober 2011 Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Zijn ze beiden ook 'gesproken'? Dan ga ik even op zoek naar de smartphone-edities, da's nog makkelijker, kan je zelfs vanuit je broekzak horen hoe goed je aan het uitrichten bent :-) neen de tweede spreekt niet... maar ist met GROTE aanduiding en db's wel erg goed zichtbaar EN heeft een luide piep als geluid ciao Mmm Skyscraper I Love You Underworld Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
holles Geplaatst: 27 oktober 2011 Delen Geplaatst: 27 oktober 2011 Van de eerste is er een alternatieve (verbeterde) versie waarbij je kunt switchen tussen satellieten via je eigen boeketten. Het heet: Enigma Signal Meter - KrKadoni Edition. Is ook met geluid. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 27 oktober 2011 Delen Geplaatst: 27 oktober 2011 Misschien is het handig het bestand hier ook te plaatsen omdat veel sites een registratie vereisen. Hier is ie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
plex Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 Bestaat er ook zo'n programma voor de ipbox9000hd waarop geen enigma draait?? gr plex Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FoF Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 Bestaat er ook zo'n programma voor de ipbox9000hd waarop geen enigma draait?? gr plex Bij mijn weten niet, Maar E2 kun je in multiboot vanaf usb-stick draaien. Kaartlezer of softcam heb je hiervoor niet nodig. Cubecafe/Relook/IPBOX910, Visiosat Bisatellite HB/A1/A2/A3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
plex Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 Welke E2 voor ipbox kun je gebruiken? gr Plex Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Beheerder Michel Geplaatst: 9 november 2011 Beheerder Delen Geplaatst: 9 november 2011 Plex, nieuwe vragen in een nieuw topic in het juiste forum a.u.b! Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen