Ga naar inhoud


RTi Core v1.3 Enigma 2


D_liver

Aanbevolen berichten

RTi Core v1.3 Enigma 2

 

 

What is new?

 

- Kernel (Linux AZBoxHD 2.6.22.19-25-the-ripper #54 PREEMPT Sun Aug 14 02:44:53 CEST 2011 mips GNU/Linux)

 

- Drivers from 20.10.2011 (Overall performance and stability is better now)

 

- hdmi standby fix

 

- audio problem fix (C+Nl)

 

- scart (analog video out) fix

 

- add teletext

 

- Luma Keying add

 

- New Online Updater

 

 

To Load this Enigma2 use AZUp attached together with Enigma 2.

 

 

http://www.multiupload.com/WTT5UEC0FH

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ik nou de eerste om te reageren??

 

Mooi dat er een nieuwe versie is, waar we weer mee kunnen gaan 'spelen'. Zeker wanneer de audioproblemen opgelost zijn zou het een mooie vooruitgang zijn, en wanneer de stabiliteit verbeterd is gaan we volgens mij hard richting een hele goeie Enigma voor Azbox.

 

Dank aan allen die hun tijd hebben gestoken in het (ver)bouwen van deze software

Link naar reactie
Delen op andere sites

- audio problem fix (C+Nl)

 

Ai, ik had het ook op Ziggo, lijkt me toch niet dat het audio probleem aan een provider lag??

Ik kreeg meer het idee dat het aan de (2e) tuner ligt.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het nu een half uurtje lopen, en eerste indrukken lijken gunstig (op een Premium+). Heb het nog niet lang genoeg kunnen testen of de sound-bug er echt uit is. Schakelen loopt verder wel oké, teletekst doet het ook, niet heel soepel, maar het werkt wel. Had wel even een kleine vastloper met de MyTubeplayer, maar die gebruik ik toch niet. Zal later op de dag de mediacenter even testen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mediacenter sluit niet altijd goed af, komt in menu en kan dan niet meer naar TV-mode (hangt). Speelt geen DTS. Ondertitels lopen dik 1 seconde voor.

 

TV-Mode: weinig controle over volume, tussen minimaal en maximaal zit nauwelijks volume verschil.

aangepast door sattools

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versie 1.3 afgeschoten:

oude bug is weer terug; 2e tuner wordt niet gedecodeerd! Er worden wel ECM's afgegeven, maar er is geen beeld!

aangepast door sattools

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ai, ik had het ook op Ziggo, lijkt me toch niet dat het audio probleem aan een provider lag??

Ik kreeg meer het idee dat het aan de (2e) tuner ligt.

 

Soms is het lastig om samen te werken met mensen uit verschillende landen ;-). En worden dingen letterlijk vertaald. Hiermee werd bedoeld dat de audio fix zoiezo lijkt te werken voor c+nl, en waarschijnlijk (bijna?) overal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net druk bezig geweest met de installatie en het testen. Ik heb het geinstalleerd staan op een AZ-box premium HD

 

Wat opvalt is dat het enorme verbetering is t.o.v. de versies die ik tot nu toe geinstalleerd heb gehad.

 

Wat lijkt na een eerste vlugge test goed te draaien:

 

1. TV kijken uiteraard, maar dat was al.

2. Dual tuner optie werkt nu goed.

3. Time shift werkt prima (soms niet kom ik later op terug)

4. CCcam werkt prima via de cam manager

5. Fastscan functie is aanwezig en werkt prima (net als bij Pli images zeg maar)

6. Opnemen en programmeren.

7. Video Center; Zelfs gedownloade films in DVD (inclusief menu) werkt prima. Bij het naar de directory gaan van de film start het menu op (soms niet kom ik later op terug)

8. Alle TS files van andere dreambox achtigen werken nu zonder uitzondering en dat vindt ik persoonlijk een zeer belangrijke constatering.

 

Wat werkt er nog niet zo goed:

 

Niet veel maar ...

 

1. Als ik de AV settings via HDMI in de hoogste stand zet (1080p) dan wordt het de box teveel. Bij punt 3 en punt 7 (Zie boven) komen de bekende radartjes in beeld en dan houd het op. Kijk je via DCC naar de verrichtingen dan zie je dat de box alle CPU gebuikt maar uiteindelijk er niet in slaagt vooruit te komen.

 

Dan nog een paar kleine dingen die ik gewoon mis omdat ik het veelvuldig gebruik.

 

1. Enhanced movie center 2.01 kan ik installeren via ipk en werkt ook tot het moment van afspelen van een file. (Niet persé nodig maar ik en vooral mijn vrouw zijn hier aan gewend :) )

2. CCcaminfo moet ik nog even zoeken voor de AZ-box.

3. Crossepg of Rytec EPG plugin (Dit vindt ik van de drie toch wel de belangrijkste) waar kan ik die vinden ?

 

Groeten,

GVW

aangepast door GVW1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Schampshot...Staat nu een update online ;-)

 

Yep, en werkt! Helemaal :D maar we houden het in de gaten!

aangepast door sattools

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net druk bezig geweest met de installatie en het testen. Ik heb het geinstalleerd staan op een AZ-box premium HD

 

Wat opvalt is dat het enorme verbetering is t.o.v. de versies die ik tot nu toe geinstalleerd heb gehad.

 

Wat lijkt na een eerste vlugge test goed te draaien:

 

1. TV kijken uiteraard, maar dat was al.

2. Dual tuner optie werkt nu goed.

3. Time shift werkt prima (soms niet kom ik later op terug)

4. CCcam werkt prima via de cam manager

5. Fastscan functie is aanwezig en werkt prima (net als bij Pli images zeg maar)

6. Opnemen en programmeren.

7. Video Center; Zelfs gedownloade films in DVD (inclusief menu) werkt prima. Bij het naar de directory gaan van de film start het menu op (soms niet kom ik later op terug)

8. Alle TS files van andere dreambox achtigen werken nu zonder uitzondering en dat vindt ik persoonlijk een zeer belangrijke constatering.

 

Wat werkt er nog niet zo goed:

 

Niet veel maar ...

 

1. Als ik de AV settings via HDMI in de hoogste stand zet (1080p) dan wordt het de box teveel. Bij punt 3 en punt 7 (Zie boven) komen de bekende radartjes in beeld en dan houd het op. Kijk je via DCC naar de verrichtingen dan zie je dat de box alle CPU gebuikt maar uiteindelijk er niet in slaagt vooruit te komen.

 

Dan nog een paar kleine dingen die ik gewoon mis omdat ik het veelvuldig gebruik.

 

1. Enhanced movie center 2.01 kan ik installeren via ipk en werkt ook tot het moment van afspelen van een file. (Niet persé nodig maar ik en vooral mijn vrouw zijn hier aan gewend :) )

2. CCcaminfo moet ik nog even zoeken voor de AZ-box.

3. Crossepg of Rytec EPG plugin (Dit vindt ik van de drie toch wel de belangrijkste) waar kan ik die vinden ?

 

Groeten,

GVW

Tjonge, vertel me eens wat is je geheim? Ik kan niet vinden hoe je teletekst kunt gebruiken. Het Mediacenter werkt slecht. De Oscam voor mn Ziggo kaart krijg ik niet aan de praat. Ik heb de Cccam wel aan de praat, maar verder niet....Heb nu al drie crashes ontdekt, groen scherm met kleine haast onleesbare lettertjes...Ik krijg het vermoeden dat ik toch iets verkeerds gedaan heb met het flashen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge, vertel me eens wat is je geheim? Ik kan niet vinden hoe je teletekst kunt gebruiken. Het Mediacenter werkt slecht. De Oscam voor mn Ziggo kaart krijg ik niet aan de praat. Ik heb de Cccam wel aan de praat, maar verder niet....Heb nu al drie crashes ontdekt, groen scherm met kleine haast onleesbare lettertjes...Ik krijg het vermoeden dat ik toch iets verkeerds gedaan heb met het flashen....

 

Vertel me eens wat voor jou het probleem is met het MediaCenter. Wat is slecht werken?

 

En het zou natuurlijk erg handig zijn als je verteld waar de crashes zich bevinden...of moeten we ze zelf zoeken?

 

Dat jij oscam niet aan de praat krijgt met ziggo zal echt aan deze image liggen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik Media Center opstart, ik ga naar mijn video's, kan hij geen enkel eerder opgenomen .ts bestand afspelen. Met een omweg lukt het wel: via Dreamexplorer, media hdd bestanden. Dan kunnen ze wel afgespeeld worden. Hoe je dat weer moet afsluiten, is ook een groot probleem.

 

Crash 1: rode knop indrukken, dan loopt ie helemaal vast.

Crash 2: Menu Applicaties, CAMD manager opstarten

Crash 3: die kan ik niet meer zo snel vinden. Heb wel de logbestanden, moet ik die ergens naartoe mailen?

 

Tenslotte over Oscam: bij de vorige GIT versie werkte die wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon kaal geflashed met azup

 

En getest. Mogelijk moet je inderdaad nog een keer flashen maar zou eigenlijk geen verschil mogen uitmaken.

 

Teletext werkt hier gewoon en via +/- toetsen kun je hem ook in varianten (geheel TXT, klein beeldje onderin (die werkt niet overingens) en split screen gebruiken)

 

 

Groeten,

GVW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...