Ga naar inhoud


RTi Core v1.3 Enigma 2


D_liver

Aanbevolen berichten


Op dit moment draait mijn AZbox premium+ nog op RTi v1.2 en zijn mijn grootste irritaties:

  • Het haperen van audio na enige tijd te kijken naar een bepaalde zender
  • Vastlopen van de AZbox bij het gebruik van timeshift en opname van een programma (gebeurt niet altijd)
  • De AZbox standby mode niet werkt zoals verwacht. Hij bevriest het beeld en gaat niet op zwart zoals je zou verwachten

Zijn deze probleempjes opgelost in RTi v1.3?

 

Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervaar wel regelmatig dat de box niet in een keer uit standby komt. Moet dan eerst weer op standby, dan weer aan, dan komt er wel beeld.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook begonnen met het overgaan naar E2 maar ik loop tegen een aantal problemen aan a; na het installeren van de zenders geeft hij aan geen zenders gevonden controleer U tuner config. nu kan het zijn dat de LNB switch niet goed staan, maar ik weet niet hoe ik in de tuner conf moet komen?

b; ik wil de cccam installeren ik heb het IPK bestand in de root geplaatst en vervolgens in het menu naar int flash maar daar geeft E2 aan geen bestand gevonden?

kan iemand mij verder helpen?

 

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de zenders via "zenders zoeken gevonden" en mijn LNB,s goed kunnen zetten Nu nog mijn CP kaart aan de praat zien te krijgen ik heb het IPK bestand in de root geplaatst met mijn FTP prog. en dat lukte niet ik heb het via een USB gedaan en ik zie bij applicatie,s CAMD Manager dat CCcam 2.2.i active is.

maar de c

CP kaart werkt nog niet doe ik iets verkeerd?

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent al een aardig eind denk ik. Misschien moet je de rechten van CCcam nog op 755 zetten?

Zo kan je controleren of CCcam werkt: type in je browser http://192.168.1.200:16001

Het voorbeeld 192.168.1.200 moet je veranderen in het ip-adres van je eigen AZbox.

De gegevens van je kaart zie je dan bij 'entitlements'.

 

Vergeet niet dat de kaart met de chip naar beneden in de kaartlezer moet!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb het boven staande uitgevoerd ik zit in AZbox Webcontrole maar ik zie geen 'entitlements'. die Perdi vermeld! ik heb nog even gekeken met FTP in User/ bvin CCcam 2.2.1 en daar staan de rechten op 755?

hoe nu verder?

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel ':16001' achter je ip-adres gezet (zonder de aanhalingstekens)? Als je dat niet doet krijg je een webinterface die niets met CCcam te maken heeft, of je krijgt helemaal niets.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt het werkt, maar het grote probleem is ik weet niet precies wat ik gedaan heb!

Maar nu verder ik heb nog een Azbox waar de originele CD kaart in geplaatst is deze Azbox draait op de originele firmware de Azbox die nu draait met E2 wil ik als client laten draaien is dit mogelijk? en zo ja hoe?

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt het werkt, maar het grote probleem is ik weet niet precies wat ik gedaan heb!

 

Is niet erg als je niet weet wat je gedaan hebt! Je bent vast niet de enige. Je hebt het in ieder geval goed gedaan, anders had je nu geen beeld. :)

 

 

Maar nu verder ik heb nog een Azbox waar de originele CD kaart in geplaatst is deze Azbox draait op de originele firmware de Azbox die nu draait met E2 wil ik als client laten draaien is dit mogelijk? en zo ja hoe?

 

Jouw vraag over box met originele SW en E2: gaat niet erg makkelijk, je kan het beter andersom doen, E2 server laten zijn en de box met originele SW de client. Misschien weet iemand anders beter?

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter een losse server dan de box zelf. De software is nog niet helemaal zo stabiel.

Met een losse server kun je doen met de box wat je wilt zonder dat de box boven last

heeft = vrede in huis :-)

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...