Ga naar inhoud


automatische zekering valt uit


Gast peterp

Aanbevolen berichten

ik heb een inbouw bakoven,telkens wanneer ik de oven uitschakel sprinkt de automatische

zekering van de groepenkast eruit,ik ben bij de winkel geweest en die zegt dat het niet aan de oven kan liggen

nu is mijn vraag :de zekering is 16 amp.hoeveel watt kan 16amp hebben??

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoe kan ik dat zien??? zou daar misschien het probleem in zitten ,de oven heeft een aansluitwaarde van 3.3kw maar de conventionele verwarming is 0.89 kw en de hetelucht verwarming is 0.79 kw wat moet ik nu aanhouden 3.3 kw of 0.89+0.79 kw=1.68 kw de stoppenkast is van hage

naar mijn mening moet de zekering er uit springen als ik de oven AANSCHAKEL en niet als ik hem UITSCHAKEL (corrigeer me als ik het fout heb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@peterp schrijft:

“telkens wanneer ik de oven UITSCHAKEL sprinkt de automatische zekering van de groepenkast eruit.”

Dit is inderdaad een raar verschijnsel, bij het uitschakelen.

Je zou haast denken dat er iets aan de hand is met de schakelaar.

Maar @peterp, gebeurt dit ook als je de stekker van de oven uit het stopcontact haalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik nog niet geprobeerd, maar de bijgesloten miniatuur van sat4all freak lijkt het er meest op maar op de plaats van het vierkantje zit bij mij een klein sckakelhefboomptje zwart maar niet zo breed als die andere schakel hefboom die ernaast zit de woning is van 1992

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat de schakelaar in de bakoven gaar is,bij het uitschakelen zal er inwendig een grote vonk overspringen,zeker als je 3.3 Kw schakeld,.

veregeet niet dat een dergelijke zware belastig op één aparte groep hoort te zitten,net zo als wasdrogers ed.

Voor dergelijke apperatuur heb je een automaat 16A C karakteristiek nodig ,daar je vaak met hoge inschakel pieken te doen hebt.

Kontroleer of er weerstand te meten valt tussen een van de pinnen vd stekker en de aarde,er mag geen weerstand meetbaar zijn,evt met een Megger app.de isolatie weerstand kontroleren.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

@peterp schrijft:

“bijgesloten miniatuur van sat4all freak lijkt het er meest op maar op de plaats van het vierkantje zit bij mij een klein sckakelhefboomptje zwart maar niet zo breed als die andere schakel hefboom die ernaast zit de woning is van 1992”

Het gaat dus toch om een zekeringautomaat met aardlekschakelaar want het kleine schakelaartje er naast is de aardlek.

Maar nogmaals, wat gebeurt er nu als je de oven uit zet door gewoon de stekker uit het stopkontakt te halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat weet ik nog niet we zijn een paar dagen niet thuis maar woensdag zijn we weer thuis en dan ga ik het proberen door de stekker eruit te trekken als hij nog in werking is.

dus even geduld woensdag zal ik het vertellen hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...