Ga naar inhoud


Nieuwe hardware, twijfels over Video Kaart


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Volgens mij heeft Winwiz wel een punt. Windows staat helemaal niet 3 remote desktops toe. Vind het ook een rare oplossing. Heeft dat boekhoud programma geen webinterface of zo?

Het lijkt erop dat jij een Citrix achtige oplossing met standaard Windows denkt te realiseren?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt meerdere connecties forceren door een "hack" termsrv.dll moet dan vervangen worden. De versie uit 2008R2 werkt wel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We werken zo al een poosje en het ging prima. Maar langzaam wordt de PC oud (loopt naar de 3 jaar toe) en langzaam eisen de andere programma's meer en meer.

 

Het komt niet dagelijks voor dat we meerdere connecties op de PC hebben, maar b.v. bij de jaarafsluiting hebben we dat een periode.

 

Op deze manier kan ik het allemaal zelf in de hand houden zonder een Windows Server 2008 voor een berg geld aan te schaffen en tevens mezelf er in te moeten verdiepen.

 

Ik heb de termserv.dll open gebroken en ben aan het kijken of ik het zelf voor elkaar krijg, anders pak ik de bewerkte wel weer. Dat vind ik nu wel leuk om uit te zoeken. :)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is dit geworden (krijg hem morgen):

 

Mobo: ASUS P8Z68-V LX Z68 DDR3 Vga GLan Raid DVI,HDMI, USB 3.0

CPU: Intel Core i7 2600K 3,4 GHz 8 MB Quad Core 1155p OC O/B Vga 850 Mhz

Mem: Kingston Hyperx 4GB 1600 MHz DDR3 PC Ram CL9

PSU: THERMAL TAKE Soprano RS 101 500W Atx

Video: MSI 1280 nVidia GTX570 DDR5 320Bit HDMI DVI 16X

 

En dan nog een cardreader en een Samsung 8x Blue-Ray brander.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDD zit erbij, 2TB.

 

Onnodig zware voeding, mwa liever te zwaar dan te licht.

 

Videokaart heb ik wel nodig, want we zullen volgend jaar meer grafisch werk hier naartoe halen. Zal geen spannende HD film projecten worden, maar liever overkill dan underkill.

 

Daarnaast blijft dit beestje wel weer 3 jaar draaien voordat er een nieuwe moet komen.

 

En als je het prijsverschil ziet tussen dit en iets minder dan is het de moeite niet waard om over na te denken.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 monitoren op een onboard video is een drama, Vandaag aan de lijve weer eens ondervonden, PC met 2 monitoren met extend bureablad op een onboard video, met 1 scherm draait het prima, met het 2e scherm erbij aangesloten geen gang meer in te branden zodra erop beide schermen een applicatie draait, video kaart geplaatst en normaal te verwachten snelheid terug.

 

Voldoende geheugen voor de onboard video ? ja 4 GB voor een XP systeem , meer dan genoeg om te sharen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een onboard video van hedendaagse systemen is meeeeeeer dan snel genoeg. Dit mag je echt niet vergelijken met een systeem van enkele jaren oud. Ik weet niet hoe oud je systeem is, maar het onboard systeem in de i7 2600K met ingebouwde HD3000 (je mag het eigenlijk geen onboard noemen, het zit in de processor zelf) is ruwweg vergelijkbaar met een midrange "echte" video kaart van 3 jaar terug. Je mag de oude intel GM45 of Ati Express 200

 

De veel "mindere" i3, met HD2000 in de processor, kan makkelijk 2 Full HD schermen aansturen en vloeiend (HD)

video afspelen. Gamen is uiteraard uit den boze op 2 schermen, maar zakelijk desktopwerk is echt geen enkel probleem

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had je een AMD moeten kopen, dan kun je tot 6 gaan met 1 kaart.. De Nvidia tot 2 met 1 kaart.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O en werkt dat tegelijk ?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...