Ga naar inhoud


stotteren geluid met de 10.9.72 op mijn Rebox HD PVR 9000


gilera1009

Aanbevolen berichten

Het stotteren van de audio is sinds de introductie van de ReBOX al het geval.

De 'onzinnige' antwoorden over qpsk etc zijn om je op een dwaalspoor te brengen en van de werkelijke reden af te halen.

De enige remedie en die is al vermeld, is de hele box uit zetten, zodat ie weer tijdje 'clean' is en na verloop van tijd loopt de boel weer 'vol' [na opnames te maken, hoef je nog niet eens af te spelen] beetje rond zappen.

 

Ik erger me er kapot aan als ik naar een muziekkanaal zit te kijken en om de anderhalve seconde hikt/skipt/dropt het geluid. Vooral als je bijvoorbeeld een lange string of applaus hoort is dit heel erg hoorbaar.

 

Sinds versie 0, welke update dan ook erna kwam, is dit NOOIT opgelost.

 

Oh jazeker wel dat dit aan de ReBOX ligt. ik WEET dat de OUWE boxjes er ook wel eens last van hadden tot op zekere hoogte [philips etc] maar ik heb 't nog NOOIT op een DreamBOX meegemaakt en bij ReBOX is't bij elke versie hetzelfde verhaal: in het begin klinkt het ok, tot de 'buffers' vollopen ofzo. Hoe langer ie aanstaat des te meer hikken hoor je, ongeacht welk kanaal deze staat. FTA of CAS maakt geen (*#$&@#%) uit.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites


TV Oranje kan ik met deze ontvanger minder goed ontvangen. Eerst ging het geluid steeds uit- en aan. Vervolgens is het beeld van TV Oranje weer beter geweest maar later weer met blok vorming te ontvangen. Op dit moment is de zender goed maar zitten hier en daar wel wat storingen in, beetje wat blokjes waar te nemen.

Deze thread gaat over het geluid maar jij geeft hier ook aan dat het beeld blokvormig is.

Naar mijn mening is dit een ander probleem en misschien hoort dit wel in een ander (nieuwe) thread thuis.

CD heeft een aantal zenders op 8PSK gezet waaronder naar mijn mening ook TV Oranje en dat kan voor sommige gebruikers gevolgen hebben als de antenne niet scherp genoeg is afgesteld.

Hier lopen overigens al elders threads over.

De omzetting naar 8PSK heeft tot gevolg dat de betreffende zenders waaronder o.a. History HD en Eurosport HD meer signaal nodig hebben.

Als dit signaal onvoldoende beschikbaar is kan blokvorming ontstaan.

De antenne beter / nauwkeuriger afstellen is dan het advies.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze thread gaat over het geluid maar jij geeft hier ook aan dat het beeld blokvormig is.

Naar mijn mening is dit een ander probleem en misschien hoort dit wel in een ander (nieuwe) thread thuis.

CD heeft een aantal zenders op 8PSK gezet waaronder naar mijn mening ook TV Oranje en dat kan voor sommige gebruikers gevolgen hebben als de antenne niet scherp genoeg is afgesteld.

Hier lopen overigens al elders threads over.

De omzetting naar 8PSK heeft tot gevolg dat de betreffende zenders waaronder o.a. History HD en Eurosport HD meer signaal nodig hebben.

Als dit signaal onvoldoende beschikbaar is kan blokvorming ontstaan.

De antenne beter / nauwkeuriger afstellen is dan het advies.

 

Ik heb op mijn RE9000 ook last van blokvorming en hikken van geluid, zie ook mijn 8PSK post in 'nieuwsberichten'. Echter nadat dat de box ongeveer 20 minuten aanstaat is het probleem nagenoeg weg. Ik heb de antenne laten uitrichten en kom voor bijv Film1 op 82 procent wat volgens mij genoeg moet zijn voor deze nieuwe uitzendnorm, maar niet vanaf de start

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...