Ga naar inhoud


stotteren geluid met de 10.9.72 op mijn Rebox HD PVR 9000


gilera1009

Aanbevolen berichten


Dat klopt, dat gebeurt bij mij ook en dat zowel bij de Rebox als Octagon FW en ook op de RE-8000.

Weliswaar niet echt hinderlijk en de frequentie wanneer dat gebeurd is laag maar het valt wel op.

 

Ik heb geen idee waar het aan ligt.

Mijn geluid gaat vanuit de Rebox RE-9000 via een optische Toslink kabel naar een Sony Home Cinema Set.

Dit ervaar ik ook als mijn RE-8000 via een HDMI kabel rechtstreeks op een HD TV is aangesloten.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij mij met een RE-9000HD PVR heb ik al langere tijd last van dit verschijnsel.

De remedie om het kwijt te raken is de box volledig af te schakelen en weer aan te zetten. Het gaat dan enige tijd weer goed maar na enige dagen komt het weer terug. Het is niet alleen bij firmware release 1.09.72 het geval maar ook bij vorige releases.

Heb mijn TV via een SCART kabel verbonden met de REBOX.

Heb ook geen idee wat de oorzaak kan zijn.

VU+Duo (1TB HD) OpenPli 3x twin LNB 2xDiSEqC 4/1 Rebox 9000

HDMI extender over UTP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook. Het wordt helemaal erg als je een HD opname afspeelt, en je skipt telkens vooruit om een bepaalde passage op te zoeken. Een keer of 6 skippen is al genoeg om beeld en geluid beide te laten hakkelen en schokken zodat het niet meer is aan te zien. Het schokken stopt ook niet meer, pas als je een tijdje op pause zet, komt de zaak weer tot rust. Schijnbaar loopt alles in de firmware op zijn tandvlees, en is het minste geringste genoeg om de zaak in de knoop te trekken...

Ik heb trouwens ook gemerkt dat de page-up en page-down toetsen in de playlist nu plotseling niet meer werken. Je kunt nu nog maar 1 opname tegelijk up of down in de list... (zucht...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

het niet in sync lopen van beeld en geluid bij opnames is al langer een probleem

vooral na de skip functie of versneld afspelen is het altijd raak

 

je kunt een halve minuut wachten of pause gebruiken tot ze weer in sync zij of..

 

druk dan een keer op terugspelen en daarna gelijk weer op play

 

dan loopt het weer goed

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik, heb het even aan Rebox gevraagt, dit was het antwoord.

Hoi Gert , ik zag je opmerkingen al op het forum J wij hebben informatie van CDS ontvangen vandaag waarin vermeld wordt dat er een aantal zenders in 8PSK zijn omgezet gisterenavond.

Wij zijn in overleg met hun om te kijken wat er mis gaat, we hebben al een aantal fouten gevonden in de Fastscan lijst van CDS.

Zover we nu kunnen vast stellen ligt het niet aan de Rebox.

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Zover we nu kunnen vast stellen ligt het niet aan de Rebox.

Het bekende antwoord... :cool:

Dat werd ook over de card update gezegd, terwijl er daarna een nieuwe versie kwam die het probleem oploste... :confused:

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, we weten nu in ieder geval dat ze dit forum lezen. :grin:

 

Dat er één transponder is omgezet naar 8PSK, heeft natuurlijk geen enkele invloed op de andere HD zenders.

aangepast door Dagoe

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem kan niets met de omzetting naar 8PSK te doen hebben want het geluidsprobleem is al veel langer aan de orde.

Omdat het niet echt hinderlijk is hebben de gebruikers, incl. mijzelf, het niet of nauwelijks gemeldt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem kan niets met de omzetting naar 8PSK te doen hebben want het geluidsprobleem is al veel langer aan de orde.

Omdat het niet echt hinderlijk is hebben de gebruikers, incl. mijzelf, het niet of nauwelijks gemeldt.

Sorry Jürgen maar, ik heb er nog nooit last van gehad, anders had ik dit wel eerder gehoord. en mijn geluid gaat ook, via een optische Toslink kabel naar een Sony Home Cinema Set. laten we Rebox het voordeel van de twijfel geven. gr. Gert aangepast door gilera1009

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

[/font][/size][/color]

Het bekende antwoord... :cool:

Dat werd ook over de card update gezegd, terwijl er daarna een nieuwe versie kwam die het probleem oploste... :confused:

 

In het topic over omschakelen op 8psk heeft Satkijker het volgende gepost.

 

De volgende twee meldingen lees ik op de site van actuele meldingen van CanalDigitaal:

 

16 november 2011 : Storing geluid Film1 Premiere HD

 

Het geluid van de zender Film1 Premiere HD vertoont haperingen. De storing doet zich voor bij kijkers met de volgende satellietontvangers: Philips DSR7121 en DSR8121, Homecast, M7 SAT801 en Rebox 4000. De oorzaak van de storing is nog niet bekend: er wordt hard gewerkt aan een oplossing door technici van CanalDigitaal.

 

 

14 november 2011 : Nederlandse ondertitels ontbreken op NGC Wild

 

De Nederlandse ondertiteling op de zender National Geographic Wild ontbreekt voor kijkers die gebruik maken van bepaalde typen satellietontvangers (waaronder de Philips-ontvangers DSR7121/7141 en DSR8121 en de M7 SAT801). Nederlandse ondertiteling aanzetten met de Teletekst-functie werkt wel. Het probleem wordt onderzocht door CanalDigitaal.

 

 

Misschien toch ook een beetje veroorzaakt door Canaal Digitaal dit keer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arsat,

 

het probleem op de HD was er al ver voor de 8psk discussie

 

er lopen hier nu twee dingen door elkaar

 

- uit sync zijn bij ontvangst

- uit sync bij afspelen opnames

 

het laatste gebeurt ook bij programma's die niet stotteren bij ontvangst. Dat betekent simpelweg dat bij afspelen de timers die in de beeld en geluidsporen zitten niet meer goed werken. denk dat dit los staat van 8psk en een probleem is het het afspelen van Mpeg2-TS files (worden veel voor HD TV gebruikt). als je opnamen uit de rebox uitleest naar computer heb je ook heel snel dat geluid en beeld niet helemaal goed lopen . Het is bekend dat mpeg2-ts een flink aanslag op de hardware doet, misschien ligt daar het probleem.

 

Ik durf niet te stellen dat het aan rebox ligt, sta open voor suggesties :-)

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stotteren bij afspelen deden vroegere versies niet. Althans niet in zulke mate dat je er niet meer naar kunt kijken. Bij skippen waren er wel eens een paar hikjes, maar dat herstelde zich weer. Nu herstelt zich het niet meer en moet je een tijdje stoppen om de ontvanger tot rust te laten komen.

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...