Ga naar inhoud


Enkele vragen


Amazone

Aanbevolen berichten

Ik heb net jullie forum ontdekt en het lijkt mij erg interessant.

Ik heb TV Vlaanderen op mijn buitenverblijf in Frankrijk en heb 3 verschillende vragen:

 

- Ik werk nu met een TV Vlaanderen bakje (sorry ben een superleek) met smartcard. Zou programma's willen kunnen opnemen. Bewaren hoeft niet. Thuis hebben we Telenet digicorder en dat werkt super (2 filmen opnemen - terugspoelen etc). Wat zou ik best aanschaffen : een aparte recorder of een TV vlaanderen digicorder(als ze dat zo noemen)?

- Wij zijn de programmalijst van Telenet gewend. Daar schiet TV Vlaanderen toch wel super te kort:

1. Soms heb je hem gewoon niet - dat was ook nu weer het geval. Hoe krijg ik hem weer terug? Ik denk dat ik ooit met de helpdesk hierover gebeld heb en dat ik bepaalde zaken moest doen maar weet niet meer wat juist.

2. De volgorde zou moeten zijn zoals de voorkeurzenders maar dat is het niet (begint met Nederland)

3. Hij is helemaal niet overzichtelijk

- Ik las elders in dit forum dat TV Vlaanderen internet zou bezorgen. Ik had daar al vroeger iets over opgevangen. Mij interesseert dit enorm omdat we in Frankrijk geen telefoonlijn hebben. Uit wat ik hier las maak ik op dat dat internet niet via sateliet maar via telefoon zou gaan. Dat helpt mij dus helemaal niet. Is dat echt zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet welke ontvanger jij gebruikt, maar bij een TV Vlaanderen ontvanger is de zender één als eerste in de lijst, dan Ketnet/Canvas, dan VTM, VT4, VijfTV etc ...

Bij die ontvangers staan de zenders dus wel in een logische volgorde.

Dit is de zenderlijst http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

en op hun eigen ontvangers staan de zenders ook in die volgorde en met die zendernummers.

 

Als je enkel wil kunnen opnemen kan ik je de M7 SAT801 aanraden.

 

Dat is een zapper waar je een externe harde schijf kan aanhangen om opnames te doen. Je kan dan iets opnemen als je niet thuis bent.

De harde schijf wel eerst op de PC herformatteren als FAT32, daar zijn tal van gratis tooltjes voor te vinden. Een nieuwe HD die je koopt staat anders default in NTFS en dan kan je die niet gebruiken om opnames mee te doen op die ontvanger.

Wil je echt een PVR, dan moet je twee coax kabels leggen, één naar elke tuner van jouw ontvanger.

Dat is duurder en in dat segment zijn er tal van ontvangers. Het belangrijkste is dat je kiest voor een ontvanger die 'gecertificeerd' is en dat je goed weet hoe je de zenderlijst (fastscan) moet inladen.

Die SAT801 doet dat inladen van de zenderlijst volautomatisch.

 

Hier zie je een overzicht van gecertificeerde ontvangers en hoe je de zenderlijst moet inladen

http://www.zenderlijst.tv/?action=pagina&id=164&soort=gecertificeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou zeker geen tv vlaanderen ontvanger nemen.

Die zijn beperkt met mogelijkheden

koop een ET9000 en je hebt een twin tuner voor weinig geld met dezelfde functies als een dream 8000 en je kan zelf je zenderlijst aanpassen

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je miserie wil koop de ... van TVV!

Zoek eens een kennis op die een DSR8121 heeft, dit ding kan opnemen en kijken naar een andere zender...

Vraag hem eens om een programma van 20h tot 20h30 op te nemen?

Bekijk ook eens de logisch geordende zenderlijst van TVV?

Ik ben benieuwd of je d'r enige logica kan in ontdekken??? (trekt op geen kloten!)

 

Als je per sé je oog laat vallen op een TVV receiver, kijk dan eens uit op te koop aangeboden, d'r zijn er genoeg die er vanaf willen... en misschien bevalt ie je...

 

Kijk ook eens naar een VU+Duo die laat toe tot 6 verschillende programma's op te nemen en naar een 7de kijken???!!!

Die kan je via PC installeren nr je wensen! (Is ook HDef)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...