Ga naar inhoud


PGI 1.2 en CanalDigitaal


aphap

Aanbevolen berichten

Ik heb dit item ook gepost op denktenk, maar denk dat er hier misschien meer mensen zijn die een CD kaartje hebben.

 

ik heb een IPBox910HD

 

PGI 1.2 + addon007 geïnstalleerd.

Een zenderscan gedaan.

Met webif heb ik Newcs+ mgcamd geselecteerd - NL zenders bleven gescrambled

Daarna op advies OSCAM - Ik heb een nieuwe lijst oscam.pids erin gezet - NL zenders bleven gescrambled

 

Het lukt me maar niet de CanalDigitaal kaart aan de praat te krijgen.

 

Is er iemand die dit met PGI 1.2 wel gelukt is? En dan vooral, wat heb je moeten doen om het voor elkaar te krijgen?

 

p.s. mij CD kaart is up-to-date werkt in Topfield ontvangers

aangepast door aphap

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Ik heb PGI1.20 IPBox910HD EN CD kaart draaien.

 

Ik heb bins van oscam/mgcamd/newcs + alle configs zoals ik die draai geupload.

http://www.megaupload.com/?d=AUQAY6DB

 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Heb zelf Oscam+Mgcamd draaien, maak dus geen gebruik van oscam dvbapi.

 

Newcs+mgcamd werkt ook...gebruik ik wel eens als de updates niet helemaal goed doorkomen.

Maar oscam update alles alweer enige tijd zonder problemen.

 

In mijn config opzet heb ik wel alle SIDS van mijn CD pakket (family HD) apart vermeld.

Als je een uitgebreider pakket hebt kunnen er zenders op zwart blijven.

Dan is het meest simpele om geen SID restrictie op de provider te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dromo,

 

Geweldig en zo compleet!

Ik zie je hebt in /var/bin mgcamd. newcs en oscam bin-files gezet.

Aan het formaat zie ik dat ze anders zijn dan de originelen die met addon007 kwamen.

Had je daar een reden voor? Een reden die ik kan bedenken is dat newcs, mgcamd naar een tuxbox directory vroegen die er niet was. Was dat bij jou ook dat zo?

 

Je hebt ook files met een MAC gemaakt, (niet te lezen met Windows), waar dienen die voor?

 

Verder ben ik ook blij met de config file met SIDS want daar snapte ik geen snars van.

 

Ik ga jouw opzet proberen, oscam+Mgcamd.

Je gebruikt dus niet oscam+oscam en je zegt dat je geen dvbapi gebruikt. Wat is dvbapi?

Op dit moment heb ik oscam+oscam werken, maar met haperingen. Het gaat soms mis als ik op een vreemde gescrambelde zender kom. Als ik dan weer terug ga naar Ned1 dan blijft het beeld zwart. Maar ik heb (nog) niets gedaan met die SIDS

 

groeten

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had pgi 0.7 alles lekker draaien maar met 1.2 en de bijbehorende addon ging het nog steeds niet vanzelf.

Kreeg allemaal vreemde errors als ik de bin handmatig startte.

Na vele omzwervingen en downloaden van andere oscam versies van internet heb ik er uiteindelijk een gevonden die wel goed werkte.

Dat is versie 1.10rc, build 5954.

Of het precies met de bijgeleverde versie te maken had weet ik niet, maar heb het weer werkend gekregen.

Mgcamd werkte volgens mij ook niet lekker, weet niet meer precies wat er aan de hand is maar heb een combi gevonden die wel werkt:-)

 

Weet niet precies wat voor MAC files er op staan, heb een aantal config files aangepast op m'n mac omdat niet alle inhoud voor iedereen bestemd is. Met mac teksteditor, kan zijn dat er wat andere tekenset gebruikt wordt.

Laat me weten om welke het gaat als je ze helemaal niet kunt lezen.

 

Als je oscam het decoderen wil laten doen zet je dvbapi = enabled (oscam+oscam) en anders heb je een andere cam nodig in dit geval mgcamd.

Oscam+oscam heb ik ook problemen mee gehad, niet zo stabiel als met mgcamd.

 

Nadeel van SIDS expliciet vermelden is dat als er zenderwijzigingen zijn en nieuwe sids toegekend worden je die dan handmatig weer moet toevoegen.

Als je dat niet wilt kun je beter zorgen dat je CD kaart standaard het decodeer werk doet voor alle SIDS.

 

Volgens mij kun je dan in oscam.server het services regeltje eruit halen.

 

 

caid = 0100

ident=0100:000000,00006A

#services = CDNL <= en deze is gedefinieerd in oscam.services, daar staan alle Sids die mijn CD NL kaart kan decoderen.

provid = 000000,00006A

auprovid = 000000,00006A

 

Het blijft puzzelen, vaak lastig om via deze weg een panklare oplossing aan te dragen.

Ik start de bin meestal handmatig vanuit terminal zodat ik kan zien wat er gebeurt.

Voor mgcamd moet je dan wel debugging aanzetten in mg.cfg

 

Als je nog vragen hebt stel ze gerust maar het kan zijn dat ik niet meteen reageer.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dromo

 

Ik ben erg blij met jouw uitvoerige beschrijving, ik kan weer aan de slag, heb veel geleerd en dat op mijn leeftijd!

 

Op dit moment ben ik nog bezig met een zenderscan, heb hier geen vraag over anders zou ik een nieuw draadje beginnen. Maar ik wil wel even kwijt dat het met een motor diseqc 1.2 en 5 satellieten het erg moeilijk is om zenders te scannen.

De ontvanger kan niet op slechts één sat. scannen. Er staan wel vinkjes, maar die kun je alleen maar allemaal tegelijkertijd aan- of uitzetten dus dat helpt niet.

Wat ik nu doe is iedere keer slechts één satelliet in de antenne setup zetten en de ander deleten, daarna om de beurt scannen.

Nu ben ik er ook nog achter gekomen dat als je in de editor import transponders van Kingofsat doet dat daar foutjes tussen zitten en die frequenties moest ik dus weer apart scannen.

Zo ben ik dus lekker aan het prutsen.

 

Als ik weer wat heb dan meld ik me weer.

Nogmaals dank voor je geweldige hulp!

 

groeten, Hans

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je met je rotor makkelijk wil scannen dan gewoon sateliet toevoegen en enkel scan voor deze starten.Dus een manuele scan starten en geen automatische.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...