Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor ontvanger HDTV en pvr.


111martin111

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Op dit moment heb ik thuis enkel een schotel met CD-ontvanger(strong8000) op de 19.2 staan.

 

Ik wil nu naar in iedergeval de situatie dat ik ook alle zenders in HD kan ontvangen en ook de hotbird voor bbc, pvr dan ook maar gelijk mocht ik ooit iets willen opnemen.

 

Met de schotel zal het wel goed komen, deze laat ik installeren. Maar voor de ontvanger heb ik toch graag jullie advies.

 

Ik zie hier op het forum dat de VU+ uno(uno is genoeg voor mij, opnemen en kijken zal niet tegelijk voorkomen) toch wel een voorkeur geniet, als het gaat om een nog enigzinds betaalbare ontvanger met alle opties die ik nodig zou kunnen hebben.

 

Echter, wat ik nog niet helemaal begrijp aan deze, en soortgelijke, ontvanger(s) is het besturingssysteem/firmware. Ik begrijp dat de VU+ uno standaard iets draait dat 'enigma 2' heet, maar dit zou dan niet het uiteindelijke OS zijn, want ik zie van alles voorbijkomen aan firmwares(pli/vti/enz...). Dit zou dan onderandere zorgen dat je wel je CD-gecodeerde kanalen kan kijken en pvr enzo kan gebruiken?

 

Misschien is zo een ontvanger voor mijn situatie toch niet meteen aan te raden(daar ik hier geen ervaring mee heb), maar meer een kant en klaar apparaat dat ook voldoet aan mijn wensen?

 

Ik zie echter een hele lijst aan ontvangers op het internet en veel kunnen wat ik wil, maar er zal vast een aanbevolen merk/type zijn.

 

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

aangepast door Michel
Graag een duidelijke onderwerptitel gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is inderdaad fout, hotbird is niet nodig nee, ik ben in de war gebracht door een offerte van de schotel(waar opeens een hotbird bij stond). Wat ik ontvangen wil is: 19.2/23.5/28.2

Maar dat maakt voor de ontvanger denk ik niet uit.

 

Ik begrijp dus dat uw Uno met een firmware geleverd werd, zou u mij dan ook kunnen vertellen waar deze vandaan kwam?

Misschien is het ook niet een probleem om die firmware er zelf op te zetten, maar ik doel meer op het feit dat er dan misschien nog honderdduizend settings moeten worden ingesteld, voor het werkt o.i.d.?

 

Wanneer bijvoorbeeld een kant en klare ontvanger wordt gekozen, zonder linux open firmware, maar gewoon met een interface van de fabrikant, is het meestal aansluiten en kijken.

 

MIsschien dat er in die klasse ontvangers ook nog wat aanbevelingen zijn? Kwa prijs verglijkbaar(maximaal) met de Uno.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lokale winkel welke ook een schotel kan plaatsen, wil als ontvanger de Rebox 4200 leveren.

 

Zelf ben ik ook nog de Amiko Alien 8900, welke ook op deze site getest is, tegengekomen. Deze lijkt mij ook erg makkelijk in gebruik(standaard uit de doos) + al verkrijgbaar voor 120 euro?

aangepast door 111martin111
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rebox 4200 ???

Lees je geen forums of zo.

Welke Rebox werkt goed en zonder problemen.

Vaak moet je er ook nog een module bij de kosten tellen.

 

De amiko Alien werkt redelijk tot goed maar heeft als nadeel de software.

Als de kleine groep geen software meer maakt heb je echt een probleem.

 

Persoonlijk zou ik iets meer uit geven en gaan voor een ontvanger waar ook PLI in kan.

Bij de hobby ontvangers is het echter niet zo thuis krijgen aansluiten en het werkt.

Hier moet je vooral veel over lezen uitproberen en accepteren dat het soms ook wel eens fout kan gaan en je de software opnieuw moet installeren.

aangepast door CDZakelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@111martin111,

 

Kijk eens bij deze link:http://www.sat4all.com/forums/topic/312020-wat-kan-je-allemaal-met-een-vuduo/

 

en zet er VTi op. Niet perse beter als andere software, maar wel klantvriendelijker in gebruik. Dit is wel mijn persoonlijke mening.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zelf vindt ik de VU+ er ook echt goed uitzien qua mogelijkheden en het zal beste lukken misschien om het draaiend te krijgen, maar ik wil er liever niet telkens aan moeten denken(als in zenderlijsten / softwareupdates). Hoe zit het daar eigenlijk mee? Kan je met de uno/duo ook gewoon (wanneer je de vti oid en een softcam hebt geinstalleerd) de kaart erin doen, en dan kabel eraansluiten en zenders zoeken en dan kijken? of moet je echt allerei transponders en settings invoeren of lijsten importeren voordat er uberhaubt gekeken kan worden?

Het punt is ook dat het apparaat gewoon moet draaien zonder omkijken(zoals het nu ook is, met de strong 8000, dit noem ik dus een 'standaard ontvanger' zonder gedoe maar kant en klaar en aansluiten = kijken)

 

De amiko Alien is dus wel een goede ontvanger, maar niet toekomst bestendig wordt gezegd? Als in welke manier? Als die ontvanger op dit moment zou werken en er komen geen updates meer, dan blijft ie toch in princiepe ook gewoon werken, alleen dan zonder nieuwe ditjes en datjes? Dit vindt ik geen probleem, als het maar werkt.

 

Ik vindt het prijsverschil namelijk erg groot met een VU+ uno. Het enige dat ik in princiepe wil is TV kijken en radio luisteren + misschien ooit eens iets opnemen. Ik hoef niet al die 'extra's daar heb ik een PC voor :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste martin als ik zo jouw wensen en vragen lees zou ik als ik jou was inderdaad een vu+ nemen omdat het een gewoon goede ontvanger is.Als het een beetje goede sat leverancier is kan die gewoon de software voor jou instaleren en als je hem wil updaten kan je natuurlijk bij allerlei fora terecht.Anders zou je misschien ook eens naar de sab titan1 of titan 2 kunnen kijken perfecte tuners voor jouw wensen en ook daar kan de satteliet leverancier de software op zetten en dan is het uitpakken instaleren en kijken maar,zelf heb ik de titan 1 mee in de vrachtwagen en kan overal in europa perfect beeld kijken,ook in hd.

Als je wilt kan ik via een pm je wel aan een super adresje helpen voor alles schotel/tuner alle merken en prijzen zijn daar beschikbaar.

groeten en suc6 met je keuze.

Triax 64 cm op een 3 poot statief met een multifeedrail met satposities astra 1+2+3 en hotbird dit alles op de SAB TITAN 1 en elke week mee in de vrachtwagen door heel europa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het daar eigenlijk mee? Kan je met de uno/duo ook gewoon (wanneer je de vti oid en een softcam hebt geinstalleerd) de kaart erin doen, en dan kabel eraansluiten en zenders zoeken en dan kijken?

Ja, zo simpel is het.

Voordat ik mijn huidige 2 VU's kocht had ik ook 2 Reboxen en die heb ik niet voor niets weggedaan.

 

Je hebt geen hoge school nodig om de VU's te installeren en up-to-date te houden.

Ok, met het installeren heb je aan het begin wat zelfkennis en / of hulp nodig maar er is hier voldoende deskundige hulp aanwezig die je graag willen helpen.

Het updaten kun je zelf per dag met één druk op de toets handmatig heel gemakkelijk uitvoeren.

Zenderlijsten e.d. worden voor jouw bijgehouden en daarvoor hoef je geen inspanning te verrichten tenzij je een nogal exotische zenderlijst wilt toepassen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dus ze werken toch wel redelijk 'op zich zelf' om het maar zo te zeggen.

 

Je hebt 't over dagelijks updaten, ik neem aan dat dit als voorbeeld is(end dat het dus ook 1x per jaar ofzo kan)? Ik hoef zeg maar niet dagelijks updates, als het werkt , dan werkt het.

 

Zelf denk ik dat een Amiko Alien dus ook wel voldoet, en dat voor een derde van de prijs. Ik moet er nog eens goed over nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...