Ga naar inhoud


geen signaal te ontvangen?


arjen11

Aanbevolen berichten

Dag mensen,

 

de beste wensen voor het nieuwe jaar.

 

jarenlang heb ik tv-gekeken via de schotel maar de laatste twee jaar voor digitenne gekozen. vanwege de slechte kwaliteit wilde ik weer teruggaan naar de schotel. Heb dus alles weer geinstalleerd maar mijn decoder (philips dst 5816) blijft maar aangeven dat er geen signaal is. Ik heb de satelliet uitgericht met een vinder en tegelijkertijd mijn tv zo gedraaid dat ik vanaf de schotel de signaalsterkte in het betreffende decodermenu zou kunnen zien veranderen (het balkje is geen enkele keer ook maar iets groter geworden), daarnaast de kabels gecheckt op slechte plekken en alle frequentie-instellingen gecontroleerd.

 

mijn vraag is of de geen ontvangstmelding in het menu ook iets kan zeggen over de decoder zelf, nl dat deze dus niet goed meer is? of zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie?

alvast hartelijk dank voor het meedenken

 

arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Arjen

Met de Philips ontvanger is het moeilijk zoeken naar een satelliet

wand er zit enige vertraging in ,voor dat de balk uit slaat , dus met een satmeter

moet toch wel lukken, lukt dat niet, dan is de lnb stuk ,wat van lnb gebruik je

 

Had je zelf een satmeter, of bedoelde je daar de Philips ontvanger mee

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie,

 

ik heb een satfinder gekocht die ik tussen de lnb en de kabel naar de decoder plaats.

aan een mankement van de lnb heb ik nog niet aan gedacht. kan ik nog testen met een ander exemplaar. de lnb die er nu op zit is er een met een enkele kop en heeft een enkele aansluiting, merk alps .

 

klopt het als ik zeg dat je er dus van uit gaat dat de kans klein is, dat de decoder niet goed meer is?

 

groet arjen

aangepast door arjen11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jou meter niet uit slaat zou ik bijna zegen dat de lnb stuk is ,

maar wat ook nog kan ,dat de ontvanger geen spanning naar de lnb stuurt

zit er ook een lampje in jou meter, die begint te branden al je hem aansluit.

Je zou de spanning ook even kunnen meten met een multimeter ,

op de antenne ingang van de ontvanger staat spanning van 12v en 18v

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hendrik,

 

ik denk dat er wel spanning doorgestuurd wordt want de satfinder heeft deze spanning nodig om zowel een lampje, een wijzer als een pieptoontje te produceren. En dat alles doet het ding perfect. een vriend van me bleek ook nog een oude decoder te hebben en heb deze dus ook aangesloten maar het veranderde niets aan het geheel. ook heb ik zekerheidshalve nog een andere kabel aangelegd, geen verschil.

nu heb ik alleen de lnb nog niet door een ander vervangen en zou je inderdaad zeggen dat daarin het euvel zou moeten zitten. zal een ander exemplaar aanschaffen en meld me weer als ik dat heb uitgeprobeerd.

 

groet arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arjan

 

Als je satfinder wel uitslaat zou het ook kunnen zijn dat je op de verkeerde satelliet zit.

Check ook in je menu 7-1 (Astra 1G) of de freq. wel op 12515 staat, LoLNB op 10600, Pol. op Horizontaal.

 

Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag,

 

vandaag de nieuwe lnb (smart titanium) gemonteerd maar vooralsnog geen verandering, geen enkel signaal.

Ben, ik heb de gegevens zoals jij hierboven hebt genoteerd precies zo in het menu staan. ik vind met het draaien van de schotel (verticaal ingesteld op 29 graden) maar 1 satelliet, ga ervan uit dat dit de astra 1 is. Maar stel het zou een andere satelliet zijn, dan zou de ontvangstbalk nog steeds toch moeten uitslaan of zie ik dat verkeerd?

het kan niet anders dan dat ik toch iets verkeerd doe, over het hoofd zie, alle componenten zijn goed.

 

arjen

aangepast door arjen11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de satmeter er wel tussen weg halen ,de balk moet inderdaad uit slaan,

ook of is het een andere satelliet

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag,

 

heb de schotel nog eens opnieuw uitgericht en bleek dat ik toch de verkeerde satelliet te pakken had. met die satelliet kreeg ik wel het signaal op de satfinder maar sloeg de balk in het menu van de decoder niet uit. bij de astra 1 ook direct een groene balk en prima ontvangst. probleem dus opgelost, iedereen bedankt!

 

groet arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...