Ga naar inhoud


Vraag over kanalenlijst en orginele firmw\are


Philips

Aanbevolen berichten


Philips

 

Mijn Johan45 kanalenlijst is voor RayhTec firmware, die kan je niet gebruiken voor de originele firmware.

 

In de originele firmware zit al een originele kanalenlijst ingebakken.

Als je de beschikking hebt over een Oslink dan flash je alle 16 blokken en daarna de eeprom.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Johan45,

ik heb op de philips de oude firmware gezet en inderdaad ik kreeg de oude kanalenlijst. Alleen deze is niet meer volledig.

Als ik met de oude firmware een CD lijst inlees dan krijg ik niet meer de CD volgorde maar alles door elkaar.

Die opties werken dus niet meer vanuit de oude firmware.

 

als je nog een andere lijst heb kan ik die mogelijk gebruiken.

 

Ik heb geen oslink of iemand die te ver woont, dus kan ik beter even alles opstarten en gewoon laten flaschen en klaar is kees

 

wel bedankt overigens

 

AANVULLING: de receiver wordt alleen gebruikt in de zomerperiode met de basis CD kaart, als dit slimmer is met een andere firmware en kanalenlijst is het voor mij ook goed.

aangepast door Philips

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philips.

 

Ik vermoed dat je de kanalenlijst niet mee hebt geflast.

Als je originele firmware serieel flasht met FlashDSX moet je een vinkje zetten bij Firmware, Eeprom en Channel 512kb

 

¤ Bij firmware schrijf je de originele firmware met snelscan functie voor jouw decoder.

¤ Bij eeprom kies je voor de bijgesloten eeprom.

¤ Bij Channel 512kb kies je ook voor de originele firmware met snelscan functie.

 

Dit laatste, de Channel 512kb, is belangrijk omdat je nu in de originele firmware de snelscan functie toevoegt.

Hiermee ben je van het probleem af dat de decoder niet op CanalDigitaal volgorde inleest.

Voor een stabiele werking is het ook nodig de drie bestanden in een sessie te schrijven.

Het voordeel van de snelscan funtie is dat de decoder in +/- een minuut een nieuwe kanalenlijst heeft in CanalDigitaal volgorde.

 

Verder werkt het flashen van je decoder precies hetzelfde als beschreven in de handleiding voor FlashDSX

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ik heb de kanalenlijst niet meegenomen. Ik heb ook geen lijst.

 

Nu heb ik het nog eens geprobeerd om een vinkje erbij de plaatsen maar zonder een lijst toe te voegen.

 

Toen gaf FlasDSX een foutmelding, hij wil wel een kanalenlijst bestand hebben.

 

heb je nog een andere oplossing

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johan45,

ik heb nu de oplossing NIEUW* Originele 6071 firmware met snelscan en CDS DUO lnb functie.

werkend dus wacht even, ik dit morgen uitproberen op een schotel met een LNB op Astra 19

 

bedankt voor het meedenken.

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...