Ga naar inhoud


Rebox Firmware 1.09.90 on line


Alfons Verbiest

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dan ngaan we hier weer verder met de Rebox versie!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren de nieuwe FW 1.09.90 er opgezet. zonder problemen. ziet er goed uit, nu maar hopen dat die beter is dan de 1.09.72. ik weet niet waarom er mensen zijn die de FW er niet op krijgen, ik doe dit tegenwoordig met mijn netwerkabel, rechtstreeks, van uit mijn Rebox naar mijn modem, dit werk perfect . gr. Gert

  • Like 1

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel belangrijk voor zij die deze FW gebruiken, en toch een vastloper zouden hebben (let op: nadruk op zou; tot dusver nog geen negatieve reacties gezien hier, dus ik hoop alvast het beste...):

1. via putty sessie een 'dmesg' commando uitvoeren en de output in een logfile zetten

2. op het opslag medium zal er een core.xxx bestand verschijnen van rond de 280MB groot. (perfect met winrar te verkleinen naar een file van nog geen 3MB groot)

3. eventueel ook via putty een 'busybox top' commando uitvoeren en dit even laten lopen. Na enkele refreshes met behulp van de 'q' toets dit commando stoppen en de output ook in een logje zetten.

 

Dit kan de mensen van Rebox (of eigenlijk Fortis) eventueel verder op weg helpen. (en neen, ik werk niet bij Rebox, heb er geen aandelen van ofzo... ervaring komt vanop Octagon forum maar net zoals iedereen die in het bezit is van een Fortis-achtige hoop ik gewoon dat 2012 een goed jaar wordt, met eindelijk een stabiele en goed werkende FW)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem er zonder problemen opgezet.

Ook de fastscan gedaan maar nu krijg ik DR dish niet meer (service fout).

Is dit bij anderen ook het geval ?dan zou er een fout in de lijst zitten.

 

DR dish zit nu op andere frequentie geloof ik... ben hier gisteren ook achter gekomen. Noemt nu ook 'Dr Dish TV' :D

 

transponder 12581 V 22000 op Astra 19.2. Voorheen was dit 12460 H 27500

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bericht van De-perre nog even na gelezen, maar ik kan er geen touw aan vast knopen.

 

Ik weet echt niet wat dit is:

Rebox 9000 HD PVR - L 1.54 - Octagon 1018 FW 108.83]

[MCAS rel. 03/2011]*[OSCAM skyway-lmodv7.1 build #5932

Misschien dat de Rebox met Octagon wel goed loopt, maar met orginele Rebox software in iedergeval niet bij me zelf.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

DR dish zit nu op andere frequentie geloof ik... ben hier gisteren ook achter gekomen. Noemt nu ook 'Dr Dish TV' :D

 

transponder 12581 V 22000 op Astra 19.2. Voorheen was dit 12460 H 27500

 

Dan moet hij dus handmatig aangepast worden want als je de fastscan doet dan leest hij de oude frequentie in.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bericht van De-perre nog even na gelezen, maar ik kan er geen touw aan vast knopen.

 

David, over jouw bericht had ik niet echt overgelezen; maar je had geen vastloper, wel de gecodeerde zender problemen...

 

Wat ik wou zeggen is, voor zij die er ervaring in hebben of zich er in willen verdiepen..

 

putty is een een tool die toelaat om via commandline dingen te doen op de box. Dit zijn dan linux commando's.

één van de commando's is 'dmesg'. Dit genereert een heleboel output die voor de programmeurs wel van belang kan zijn.

een ander commando is 'busybox top'. Dit toont de lopende taken/processen, CPU load, mem load en dergelijke. Ook dit kan van belang zijn voor de ontwikkelaars voor het deftig ontwikkelen van de firmware.

Wat de 'core.xxx' bestanden betreft; indien je ontvanger vastloopt moet je maar eens even kijken in '/STORAGE/HDD'. Hier worden dumps weggeschreven die ook alweer van belang kunnen zijn voor de ontwikkelaars...

 

De output die door dergelijke zaken wordt aangemaakt is belangrijk en kan alleen bijdragen tot een verbetering van de FW (denk ik dan). Dus indien je de mogelijkheid hebt: doen en naar Rebox mailen die files...

 

Voor het overige: de rebox fw die destijds op de box zat kon niet overweg met gelijktijdig gebruik van TVV en CDS kaart. Ik had problemen met oa Trace Tropical. Door om te schakelen naar Octagon FW werkte dit wel correct. De laatste FW's zijn echter geen verbetering te noemen, visueel is de shortmenu misschien een goede stap in de richting maar indien er geen correct geheugenbeheer gedaan wordt, en de box na 2 uur TV kijken zichzelf de soep indraait, is er ook geen aardigheid aan. Dus vandaar dat ik naar 108.83 ben teruggekeerd (ook omdat deze wel correct met Oscam overweg kan).

 

Maar: tot zover ben jij de enige die problemen heeft gemeld. Misschien moeten we eens een poll houden, in hoeverre de mensen de upgrade gedaan hebben en eventueel problemen zijn tegengekomen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Gebruik altijd de zelfde USB stick gaat altijd goed.

Maar met deze firmware mijn ontvanger doet helemaal niets meer.

 

Ook met porter geprobeerd te herstellen, maar helaas.

 

Kunnen zij nu ook al geen firmware meer maken.

 

Ik ben het geklooi van Rebox meer dan zat !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij werkte de update dus ook niet met de USB stick die ik altijd gebruikte.

 

Maar na een paar pogingen met porter kreeg ik toch weer de ontvanger op gang.

 

Na een paar dagen kan ik zeggen, dat dat de ontvanger op dit moment stabiel werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...