Ga naar inhoud


ANWB dupeert kampeerders


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Ben je lid van de ANWB omdat je een kampeerkaart wil hebben, zo een die je bij de camping kunt gebruiken om je paspoort niet af te geven en korting te krijgen? Dan kreeg je voorheen altijd de CCI (Camping Card International), nu krijg je 'slechts' een kaartje dat door de ANWB in samenwerking met enkele andere organisaties wordt uitgegeven. Daarmee kun je terecht zoals ze het zelf schrijven op 2000 campings! Nu zijn er alleen in Frankrijk al zo'n 10.000 campings...

 

Ik kwam er achter toen ik dit las http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=32983&p=1

 

Waarom doet de ANWB dit? Ze doen alsof het een verbetering is, maar zoals uit genoemd topic blijkt moet je maar afwachten of al die kleine campings van deze 'verbetering' op de hoogte zijn. De ANWB doet alsof de CCI niet meer bestaat, maar dat is niet waar, de CCI is nog steeds verkrijgbaar. Alleen niet meer bij de ANWB.

 

En dan tot slot nog het volgende:

 

WAAROM kom ik er NU PAS achter dat de ANWB het product waar ik een abonnement op heb, zo ingrijpend veranderd? NU kan ik er niks meer aan veranderen, want als ik dit abonnement niet meer zou willen moet ik dat bij de ANWB vóór 15 november opzeggen.... Er stond niets in de Kampioen, niets in de Kampeer en Caravan kampioen, enz.

 

Mocht je dus in Frankrijk of andere landen gaan kamperen met een ANWB card controleer dan zorgvuldig of deze geaccepteerd wordt op jouw reisdoel. Anders heb je misschien problemen.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


een abonnement heeft tegen woordig toch een maand opzeg termijn!!! of houd de ANWB zich hier niet aan!!!!

 

Zo niet dan wordt het tijd voor Aktie

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

ANWB en bv zorgverzekeringen zijn uitgesloten van de regel met 1 maand opzegtermijn.

 

Het is een legitimatiebewijs op de camping. Ze maken reclame dat je korting krijgt bij ruim 2400 campings, maar nergens staat dat je die kaart alleen daar kunt gebruiken. Het geld dus wel degelijk als alternatief voor je paspoort die je niet hoeft af te geven. Volgens mij bied het zelfs meer.

 

http://www.anwb.nl/w...ping-key-europe

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het probleem niet echt.

 

- je krijgt meer dan voorheen met de campingcard, althans dat geven ze aan op hun site. Heeft iemand daar überhaupt gekeken?

- neem eerst contact met de ANWB op voordat je naar zoiets als Tros Radar stapt, je moet ze wel de kans geven het op te lossen/zich te verweren.

 

Misschien kom je er wel achter dat het allemaal mee valt.

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees maar eens verder op het eerder genoemde forum. Daaruit blijkt dat de CKE inderdaad anders is dan de CCI.

1. CCI is al 80 jaar bekend, waarvan 20 jaar in de huidige vorm. CKE moet zich nog waar maken. Acceptatie door kleine campings kan wellicht moeilijk zijn.

2. De WA verzekering is bij CCI voor 11 personen, bij CKE voor 6 personen, nog niet duidelijk is of personen van boven de 18 uit hetzelfde gezin worden geaccepteerd, volgens andere uitgevers van de CKE (Denemarken) moeten kinderen van boven de 18 een eigen kaart hebben.

3. CCI geeft Sfr. 2.500.000 WA dekking, CKE onbekend

4. CKE claimt geldigheid in Zweden enz. Volgens de Zweedse club moet je dan in Zweden nog wel een zegel kopen van 130 kroon. Blijkt nergens uit de ANWB site.

5. De ANWB beweert mondeling dat de legitimatie op alle campings wordt geaccepteerd zoals de CCI. Maar ze schrijven in hun folder dat dat alleen is op de aangesloten (ongeveer 2000) campings.

6. De WA verzekering bij de CCI dekt volgens hen tijdens de reis, tijdens verblijf in hotel, en op de camping. Bij de CKE alleen tijdens verblijf op de camping

7. De CCI claimt geldigheid over de hele wereld. De CKE alleen Europa (32 landen). (Maakt mij niet uit, ik ga niet met de caravan naar Afrika)

 

Maar er zijn dus wel degelijk verschillen, waarbij van een aantal heel moeilijk te achterhalen is wat deze nou precies zijn, vooral door het ontbreken van informatie van ANWB zijde. En dat is nu eigenlijk de kern, van een organisatie als de ANWB mag je toch iets meer professionaliteit verwachten. Het zijn toch 300.000 klanten die ze met die kaart bedienen. Velen voelen zich bekocht, ze betalen voor een kampeerkaart (vooruit betalen, bij abonnement) en krijgen opeens iets heel anders thuisgestuurd dan ze verwachten, en blijven met een heleboel vragen zitten. En je kent de Nederlander, die gaat graag op zeker, wie wil er nu midden in Frankrijk staan en te horen krijgen dat hij zijn paspoort maar moet afgeven omdat ze dat rare groene kaartje niet kennen? Of Italië, ook zo'n land waar je niet graag je paspoort of ID kaart achterlaat (wat wettelijk niet eens mag).

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan heb ik mij al regelmatig strafbaar gemaakt.

Mijn paspoort ligt regelmatig op de een of andere ambasade voor visa's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...